Gmina, jako czynny podatnik VAT, nie jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z wkładem własnym w projekt doposażenia OSP, gdyż nabyty sprzęt ratowniczy będzie używany do działań niepodlegających opodatkowaniu VAT.
Gmina realizująca projekt unijny, w którym nabywane towary i usługi nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego na mocy art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Nie przysługuje prawo do odzyskania podatku VAT, gdy nabywane towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych i podmiot nie jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.
Gmina realizująca projekt niezwiązany z czynnościami opodatkowanymi VAT nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, gdyż nabywane towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do działalności publicznej niepodlegającej opodatkowaniu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę A związanego z realizacją projektu, w którym towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Nieodpłatne udostępnienie przez gminę Samochodu na rzecz Ochotniczej Straży Pożarnej nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, ani nie uprawnia do odliczenia VAT, gdyż takie działanie ma charakter publicznoprawny i nie wypełnia kryteriów działalności gospodarczej podatnika VAT.
Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego, ponieważ pojazd ten służy wykonywaniu zadań publicznoprawnych niepodlegających opodatkowaniu VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 oraz art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy realizacji projektu niepowiązanego z działalnością opodatkowaną VAT, gdyż wydatki nie są przeznaczone dla czynności opodatkowanych.
Jednostka samorządu terytorialnego, która nabywa towary niezbędne do realizacji zadań publicznych, niewykorzystywane do czynności opodatkowanych, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z nabyciem tych towarów.
Przychody uzyskane z tytułu ekwiwalentów przyznanych strażakom za zadania nieujęte w art. 15 ustawy o ochotniczych strażach pożarnych podlegają opodatkowaniu jako przychody z innych źródeł i nie korzystają ze zwolnienia podatkowego. Obowiązek sporządzenia PIT-11 spoczywa na płatniku, który nie musi pobierać zaliczki na podatek.
Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku nabywania towarów i usług służących wyłącznie czynnościom niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 i art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.
Podmiot niebędący zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, który nabywa towary wyłącznie do działalności statutowej, niezwiązanej z czynnościami opodatkowanymi, nie jest uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, zgodnie z art. 86 ustawy o VAT.
Organ podatkowy stwierdził, że brak związku zakupionego sprzętu z czynnościami opodatkowanymi VAT eliminuje prawo Gminy do odliczenia podatku naliczonego. Wykorzystanie towarów wyłącznie do nieopodatkowanej działalności statutowej OSP, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, wyklucza możliwość odliczenia.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT w związku z wydatkami na projekt nienakierowany na czynności opodatkowane, realizowany jako zadanie publiczne nieobjęte działalnością gospodarczą.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikających z zakupu samochodu strażackiego na cele niezwiązane z działalnością opodatkowaną, gdyż pojazd nie jest wykorzystywany do czynności podlegających opodatkowaniu VAT.
Podatnik, którego nabycie towarów i usług wykorzystywane jest do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu związanego z zakupem samochodów ratunkowych, gdyż wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi VAT.
Gminie A nie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego w związku z nabyciem samochodu ratowniczo-gaśniczego, gdyż pojazd ten nie jest wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT związanego z nabyciem pojazdu ratowniczego, gdyż zakup ten służy nieopodatkowanej działalności publicznej, wynikającej z realizacji zadań własnych gminy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT z tytułu zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego, gdyż pojazd służy czynnościom nieopodatkowanym. Odliczenie podatku na podstawie faktury jest możliwe wyłącznie w związku z czynnościami opodatkowanymi, co wyklucza to konkretne zastosowanie.
Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwoty naliczonego VAT przy ponoszeniu wydatków na realizację zadań publicznoprawnych, niezwiązanych z działalnością opodatkowaną, w tym przypadku nabyciem samochodu ratowniczo-gaśniczego.
Jednostka samorządu terytorialnego nie może odliczyć podatku VAT w przypadku, gdy zakupione towary są wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu. Wykorzystywanie mienia gminnego do realizacji zadań publicznych, nie związanych z czynnościami opodatkowanymi, wyklucza możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.
Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z zakupem samochodu ratowniczo-gaśniczego, z uwagi na jego użycie do czynności nieopodatkowanych VAT zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina A, realizując zadania własne o charakterze publicznoprawnym, tj. zakupu samochodu dla OSP wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu, nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.