Uznanie rozlewu napojów alkoholowych za produkcję alkoholu oraz obowiązek nakładania banderol legalizacyjnych.
Uznanie modelu współpracy z klientami za sprzedaż detaliczną i opodatkowanie podatkiem od sprzedaży detalicznej przychodu uzyskanego z tej sprzedaży.
Przepisy ustawy nie przewidują możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy w odniesieniu do nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, przeciwnie przewidują taką możliwość w odniesieniu do nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów w opakowaniach jednostkowych o pojemności
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem od sprzedaży detalicznej.
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem od sprzedaży detalicznej.
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
Określenie przedmiotu opodatkowania podatkiem od sprzedaży detalicznej oraz sposobu ustalania podstawy opodatkowania
Sprzedaż Napojów mieszczących oraz niemieszczących się w grupowaniu PKWiU 10.32, 10.89 lub w dziale 11 za pośrednictwem Sklepu Internetowego na rzecz Konsumentów oraz Przedsiębiorców.
Podmiot zobowiązany do uiszczenia opłaty od środków spożywczych, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy
Uznania wskazanych w aktualnym odpisie z KRS kodów PKD za wystarczające w celu określenia statusu kontrahenta jako podmiotu wskazanego w art. 12e ust. 3 ustawy.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur wystawionych przez dostawcę bez numeru NIP nabywcy.
Możliwość zastosowania rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% z działalności pośrednictwa w handlu oprogramowaniem.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych w związku ze sprzedażą w 2021 r. na rzecz odbiorców hurtowych i detalicznych napojów znajdujących się na stanie magazynowym na dzień 31 grudnia 2020 r.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od środków spożywczych: - od napojów nabytych od innego podmiotu w przypadku ich dalszej odsprzedaży, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. w formie detalicznej, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. na rzecz podmiotów prowadzących
Brak obowiązku uiszczania opłaty od środków spożywczych: - od napojów nabytych od innego podmiotu w przypadku ich dalszej odsprzedaży, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. w formie detalicznej, - od napojów znajdujących się na stanach magazynowych na koniec 2020 r. w przypadku ich sprzedaży po 2020 r. na rzecz podmiotów prowadzących
Brak obowiązku naliczenia i zapłaty opłaty od środków spożywczych w przypadku sprzedaży wytwarzanych napojów mieszczących się w grupowaniu PKWiU 10.32, 10.89 lub w dziale 11 za pośrednictwem sklepu internetowego na rzecz: - konsumentów, - przedsiębiorców nieprowadzących sprzedaży detalicznej napojów.
Czy za wprowadzenie napojów na rynek krajowy można uznać: - sprzedaż napojów za pomocą automatów sprzedażowych, - sprzedaż napojów na rzecz pracowników za pośrednictwem platformy elektronicznej, - sprzedaż napojów do sklepów prowadzących sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, - nieodpłatne przekazanie napojów do dyspozycji pracowników i gości, - nieodpłatne przekazanie
Kwota opłaty recyklingowej będzie wchodziła do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Będzie ona opodatkowana na takich samych zasadach jak określona lekka torba na zakupy. Kwota przedmiotowej opłaty recyklingowej będzie bowiem częścią należności z tytułu sprzedaży określonego towaru i jako część zapłaty będzie wchodziła do podstawy opodatkowania.
W rozpatrywanej sprawie przeznaczone do sprzedaży składniki majątkowe, które nabędzie nabywca w wyniku planowanej transakcji nie będą stanowiły przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa, której definicję zawiera art. 2 pkt 27e ustawy. Planowana transakcja zbycia składników majątkowych u Sprzedającego będzie stanowić w myśl art. 7 ust. 1 ustawy dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu
Czy namiot turystyczny dostawny zwany "dostawką" lub "przedsionkiem" ma być potraktowany jako sprzęt turystyczny, co jednocześnie umożliwia wybór ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jako sposobu opodatkowania w wypadku handlu takim asortymentem?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.