Czy zapłacona przez Spółkę kwota wynikająca z noty obciążeniowej wystawionej przez kupującego (dotycząca kosztów poniesionych przez kontrahenta związanych z przepakowaniem towaru w nowe opakowania), stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodów na gruncie przepisów ustawy o CIT, - Czy w przypadku uzyskania przez Spółkę twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, zapłacona przez Spółkę kwota, stanowi
Dotyczy ustalenia obniżenia podstawy opodatkowania w wyniku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
Prawo Wnioskodawcy do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem VAT o: kwotę błędnie zaewidencjonowanej transakcji wynikającą z anulowanego paragonu w przypadku oczywistej pomyłki oraz w przypadku przyjęcia reklamacji lub zwrotu towaru o kwotę zwracanej płatności, w sytuacji gromadzenia oraz przechowywania protokołów/ewidencji wyłącznie w wersji elektronicznej.
Obniżenie podstawy opodatkowania w świetle art. 29a ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na pokrycie noty obciążeniowej z tytułu rozliczenia kosztów reklamacji
obniżenie kwoty akcyzy o akcyzę zapłaconą od piwa, które zostaje zwrócone do składu podatkowego
obniżenie podatku akcyzowego o akcyzę zapłaconą od piwa, które zostało zwrócone do składu podatkowego z magazynu zewnętrznego Spółki
Ciążące na Wnioskodawcy obowiązki informacyjne związane ze zwrotem członkom spółdzielni: odsetek/opłat, którymi zostali obciążeni przez kontrahenta/bank oraz kwot stanowiących różnicę w oprocentowaniu lokat.
W zakresie braku obowiązku sporządzenia na rzecz Klienta informacji PIT-8C
zaliczenia do kup odszkodowania zapłaconego w związku ze szkodą majątkową kontrahenta
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Reklamacji i Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 2?
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Reklamacji i Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 4?
Kiedy (w jakim miesiącu) należy skorygować przychód w ww. przypadku, jeśli Spółka sprzedaje towar i wykazuje z tego tytułu przychód w 2016 r., klient po otrzymaniu towaru zgłasza w 2016 r. reklamację i zwraca Spółce reklamowany towar (zwrot ma miejsce w 2016 r.), procedura reklamacyjna rozpoczyna się w 2016 r. i w 2016 r. dochodzi do uznania reklamacji i zwrotu Kosztów Reklamacji i Kosztów Administracyjnych
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Reklamacji i Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 1?
Kiedy (w którym miesiącu) należy skorygować przychód w ww. przypadku, jeśli Spółka sprzedaje towar i wykazuje z tego tytułu przychód w 2015 r., klient po otrzymaniu towaru zgłasza w 2015 r. reklamację i zwraca Spółce reklamowany towar (zwrot ma miejsce w 2015 r.), procedura reklamacyjna rozpoczyna się w 2015 r., trwa do 2016 r. i dopiero w 2016 r. dochodzi do uznania reklamacji i zwrotu Kosztów Reklamacji
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 3?
Czy wypłacona kwota tytułem zwrotu kosztów usunięcia usterek faktycznie poniesionych przez kupującego i związanych z usunięciem wad zaistniałych w okresie rękojmi w sprzedanym lokalu stanowi przychód po stronie kupującego, a w konsekwencji, czy sprzedający słusznie wystawił informację PIT-8C?
obowiązek wykazania podatku VAT należnego w deklaracji VAT-7 według raportu fiskalnego z pominięciem faktur wystawionych na życzenie klienta zarówno w sytuacji gdy klient zwraca oryginał paragonu jak również w przypadku braku zwrotu paragonu
Sposób dokumentowania obciążenia kosztami związanymi z przesunięciem instalacji w ramach reklamacji oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od podwykonawcy.
Odszkodowania, których obowiązek zapłaty spoczywa na Spółce z mocy przepisu szczególnego art. 16 ust. 1 pkt 22 ustawy o PDOP nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku uznanych reklamacji i zwrotów towarów.
Korekta wartości wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z tytułu obniżenia ceny z tytułu reklamacji jakościowych i udzielonych rabatów