Obowiązki płatnika związane z wypłacaną pracownikom nagrodą w ramach Programu rekomendacji.
Obowiązek płatnika i obowiązek informacyjny przy wypłacanych wynagrodzeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Skutki podatkowe otrzymania zaliczki na poczet zwiększonych kosztów pobytu za granicą.
Skutki podatkowe uczestnictwa Menedżera w Długoterminowych Programach Motywacyjnych LTIP oraz SIP organizowanych przez Spółkę Dominującą.
Wypłata „Alternatywy Pieniężnej” wypłacana przez polską spółkę matkę na rzecz której świadczy Pan usługi w ramach kontraktu menadżerskiego jako przychód z realizacji praw wynikających z opcji będzie stanowiła dla Pana przychód z działalności wykonywanej osobiście o której mowa w art. 13 pkt 9 ustawy o PIT w zw. z art. 10 ust. 4 tej ustawy.
Obowiązków płatnika w związku ze sfinansowaniem osobom uprawnionym wycieczki integracyjnej.
Wobec jednoznacznego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego wyrażonego w wyroku z dnia 8 lipca 2014 r., sygn. akt K 7/13 uznać należy, że udział członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w finansowanych szkoleniach, mających na celu pogłębianie wiedzy merytorycznej do wypełniania nałożonych przez burmistrza obowiązków, nie generuje po stronie ich uczestników przychodu, a na świadczeniodawcy
Diety otrzymywane przez członków – powołanej zarządzeniem wójta – Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, tj. do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym
Obowiązki płatnika i sposób opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych przez członków komisji egzaminacyjnej oraz diet związanych z udziałem w posiedzeniach zarządu.
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
Wynagrodzenie przyznane gminnemu koordynatorowi ds. transportu pacjentów na szczepienie przeciwko wirusowi SARS- CoV-2 nie stanowi przychodu ze stosunku pracy dla pracownika zatrudnianego przez Urząd Gminy. Wynagrodzenie to jest otrzymywane w związku z wykonywaniem przez tę osobę prac zleconych Wójtowi Gminy przez Wojewodę, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
Skutki podatkowe w związku z zawartą umową zarządzania oraz obowiązki płatnika
Obowiązki płatnika związane z kwalifikacją przychodów osiąganych przez zawodników oraz możliwością zastosowania do ww. przychodów zwolnienia od opodatkowania.
Rozliczanie dochodu uzyskanego z tytułu wynagrodzenia za prowadzone sprawy sądowe z urzędu.
Kwoty pieniędzy, prowizje wypłacane przez Wnioskodawcę Uczestnikom Programu będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej będą stanowiły dla tych Uczestników przychód z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 13 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Powstanie ograniczonego obowiązku podatkowego w odniesieniu do osób będących nierezydentami, świadczących usługi poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Obowiązek wystawienia przez płatnika imiennych informacji osobom fizycznym niemającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania a osiągającym na jej terytorium dochody (przychody)
Czy Spółka powinna kwalifikować czynności wykonywane przez Prezesa Zarządu w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, czy też jako usługi wykonywane osobiście, tj. na podstawie art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i czy w związku z tym Spółka powinna naliczyć Prezesowi Zarządu podatek na zasadach ogólnych, określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób
Przychód z umowy o zarządzanie zawartej z Wnioskodawcą nie będzie zaliczony do przychodu z działalności gospodarczej a to oznacza, że Wnioskodawca będzie płatnikiem podatku dochodowego z tytułu wypłacanego przedsiębiorcy wynagrodzenia.