Sprowadzanie do Polski urządzeń do waporyzacji, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 34e u.p.a., w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów akcyzowych, a obowiązek podatkowy z tego tytułu powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika na terytorium kraju.
Podmiot prowadzący skład podatkowy jest podatnikiem odpowiedzialnym za oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, chyba że właściciel wyrobów posiada zezwolenie na wyprowadzenie z cudzego składu podatkowego. Obowiązki akcyzowe w takiej sytuacji przechodzą na właściciela wraz z zezwoleniem.
W przypadku nietransakcyjnego przemieszczenia własnych towarów między państwami UE, obowiązek podatkowy w VAT powstaje: dla WDT z dniem fakturowania, najpóźniej 15 dni po miesiącu wysyłki, a dla WNT 15 dni po zakończeniu transportu, chyba że wcześniej wystawiono fakturę.
Nabycie wewnątrzwspólnotowe alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 nie wiąże się z obowiązkiem składania deklaracji akcyzowych ani zabezpieczenia akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 5 i art. 46pg ustawy o podatku akcyzowym, co implikuje zwolnienie z wymogów proceduralnych w ramach systemu EMCS.
Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Przemieszczenie samochodów na terytorium RP w celu świadczenia usług testowych nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w akcyzie, jeśli nie dochodzi do nabycia prawa rozporządzania nimi jak właściciel przez podmiot świadczący owe usługi.
Przemieszczenie samochodu osobowego z innego państwa członkowskiego do Polski, bez względu na jego rejestrację i użytkowanie na polskich drogach, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie podlegające akcyzie (art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym) i obciąża nabywcę obowiązkiem podatkowym, jeśli pojazd pozostaje w Polsce ponad 30 dni.
Podstawą opodatkowania podatkiem akcyzowym w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego, dopuszczonego do obrotu w innym państwie członkowskim UE, lecz niezarejestrowanego, jest wartość celna z należnym cłem oraz uwzględnieniem kosztów związanych z transportem, nie zaś wartość ustalona przez rzeczoznawcę lub według VAT.
Opodatkowaniu akcyzą będzie podlegało nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego, a Spółka będzie z tego tytułu podatnikiem; określenie podstawy opodatkowania akcyzą samochodu osobowego.
Obowiązek złożenia informacji VAT-23 i zapłaty podatku VAT nabytych pojazdów w związku ze zmianą ich przeznaczenia na działalność gospodarczą, korekta deklaracji JPK_V7M wraz ze złożeniem wniosku o stwierdzenie nadpłaty, moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu nietransakcyjnego WNT pojazdów, określenie podstawy opodatkowania oraz ustalanie kursu waluty obcej do przeliczania podstawy opodatkowania
Obowiązki podatkowe spoczywające na Spółce, związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 19 81
Brak obowiązku zapłaty podatku akcyzowego w związku z najmem/leasingiem samochodów osobowych na terytorium państwa członkowskiego UE.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Prawo do odliczenia VAT naliczonego z tytułu rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów od Kontrahentów, które będzie obejmowało także wartość zaliczek zapłaconych pierwotnie przez „B".
Wskazanie czy przeniesienie przez „A” na rzecz „B”, za wynagrodzeniem równym wysokości zapłaconych przez „A” na rzecz Kontrahentów zaliczek, praw i obowiązków wynikających z zawartych z Kontrahentami Umowy 1 oraz Umowy 2, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, a w efekcie powinno być udokumentowane fakturą oraz czy „B” przysługiwało prawo do
Przepisy ustawy nie przewidują możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy w odniesieniu do nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, przeciwnie przewidują taką możliwość w odniesieniu do nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów w opakowaniach jednostkowych o pojemności
Odbiór wyrobów akcyzowych przemieszczonych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
W przypadku, gdy samochody osobowe, o których mowa we wniosku nie zostaną wywiezione w terminie 30 dni od ich przemieszczenia na terytorium Polski, ich przemieszczenie do Polski celem wykonania na nich przez Wnioskodawcę testów długodystansowych lub usług związanych z przygotowaniem samochodów do wykorzystania dla celów marketingowych będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym jako nabycie wewnątrzwspólnotowe
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Konieczność korekty informacji wskazanych w składanym zgłoszeniu o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym
Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej od dodatków do paliw; opodatkowanie akcyzą dodatków do paliw; opodatkowanie VAT nabycia wewnątrzwspólnotowego dodatków do paliw
Na Spółce nie ciąży obowiązek zapłaty podatku z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia oleju napędowego w terminach wynikających z art. 103 ust. 5a ustawy.