Stwierdzono, że przy alokacji podatku VAT naliczonego między czynności opodatkowane i zwolnione Bank musi stosować proporcję obrotów, zgodnie z ustawą o VAT, a nie opartą na subiektywnych kryteriach liczby użytkowników lub powierzchni.
Przekroczenie przez podatnika progu przychodów w wysokości 2 milionów euro nie skutkuje utratą prawa do opodatkowania ryczałtem w danym roku podatkowym, a zmiana formy opodatkowania jest wymagana dopiero od następnego roku podatkowego. Wnioskodawca ma prawo do wyboru formy opodatkowania na kolejny rok, w tym możliwości opodatkowania podatkiem liniowym 19%.
Samorządowa instytucja kultury, prowadząc działalność zarówno opodatkowaną, jak i niepodlegającą opodatkowaniu, zobowiązana jest stosować proporcję odliczenia VAT zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, a zaproponowany przez nią własny sposób obliczania tej proporcji nie jest uznany za bardziej reprezentatywny.
Towary elektroniczne pozyskane od osób niebędących podatnikami VAT oraz przez komis mogą być uznane za używane w rozumieniu art. 120 ustawy o VAT, co umożliwia stosowanie procedury VAT-marża, niezależnie od braku widocznych śladów użytkowania. Sposób ewidencji danych komitentów zgodny jest z wymogami RODO.
Sprzedaż usług cmentarnych przez Gminę na rzecz Zakładów Komunalnych podlega opodatkowaniu VAT według stawki 8%. Ponadto, w związku z wykonywaniem czynności zarówno opodatkowanych, jak i niepodlegających VAT w działalności cmentarnej, Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o pre-współczynnik oparty na liczbie odpłatnych pochówków.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Gmina, realizując inwestycję wodociągową, ma prawo obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony stosując współczynnik metrażowy, odpowiadający proporcji dostarczonej wody dla odbiorców zewnętrznych do całkowitej sprzedaży, odzwierciedlający specyfikę działalności wodociągowej, a nie uniwersalny wzór z rozporządzenia.
Podatnik nie jest bezwzględnie zobowiązany do stosowania metod cen transferowych określonych w art. 11d ustawy o CIT przy przypisaniu dochodu zagranicznemu zakładowi. Podatnik musi przygotować odrębne dokumentacje cen transferowych obejmujące pełne lata obrotowe dla każdej z grup kapitałowych, do których należał, pomimo przynależności tylko w części danego roku.
Gmina jest uprawniona do odliczenia VAT od wydatków związanych z infrastrukturą wodociągową, stosując prewspółczynnik wyliczany metodą ilościową, która najbardziej odpowiada specyfice wykonywanej działalności gospodarczej, zapewnia obiektywne odwzorowanie podziału wydatków na cele opodatkowane oraz nieopodatkowane.
Jednostki samorządu terytorialnego mogą stosować alternatywne metody określenia proporcji w celu obliczenia prewspółczynnika VAT, takie jak metoda godzinowa, jeśli wykazują one bardziej precyzyjne przyporządkowanie kosztów do działalności gospodarczej niż metoda wskazana w rozporządzeniu.
W przypadku wynajmu pojazdów zastępczych na rzecz osób fizycznych, przy jednoczesnym przelewie wierzytelności na zakład ubezpieczeń, moment powstania obowiązku podatkowego w VAT dla podatnika stosującego metodę kasową powstaje z chwilą faktycznego otrzymania zapłaty od ubezpieczyciela, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.
Podatnicy są uprawnieni do obniżenia stawek amortyzacyjnych liniowych do dowolnej wysokości, nawet bliskiej zeru, dla wybranych środków trwałych na podstawie art. 16i ust. 5 ustawy o CIT. Prawo to obejmuje zarówno lata bieżące, jak i przeszłe nieprzedawnione okresy podatkowe, z możliwością późniejszego podwyższenia stawek do wartości nieprzekraczającej wykazu stawek amortyzacyjnych.
Gminie przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku VAT z faktur związanych z wydatkami mieszanymi stosując sposób określania proporcji precyzowany w art. 86 ust. 2a ustawy oraz zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia w związku z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
Przychód podatkowy z tytułu Dodatkowego Wynagrodzenia powstaje zgodnie z art. 11 ustawy o PIT w momencie wymagalności wynagrodzenia, uzależnionej od ziszczenia się warunków umowy sprzedaży. Koszty uzyskania przychodów powinny być uwzględnione w momencie odpłatnego zbycia udziałów.
W zakresie: - weryfikacji status „małego podatnika”, zgodnie z art. 4a ust. 10 [winno być: pkt 10] ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy brać pod uwagę wysokość przychodów z tytułu odsetek kasowo, nie uwzględniając wysokości odsetek naliczanych memoriałowo, wykazywanych w rachunku zysków i strat; - na potrzeby ustalenia limitu przychodu określonego w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku
Uznanie za czynności opodatkowane usług dostarczania wody oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących metodą ilościową.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od kosztów związanych z użytkowaniem mieszkania (czynsz, media, Internet).
Opodatkowania, naliczenia podatku należnego, prawa do odliczenia prewspółczynnikiem metrażowym wydatków związanych z wod-kan.
Opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych. Brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody i odbioru ścieków oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego.
Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu opłat rocznych wniesionych w latach 2022-2024 przez użytkownika wieczystego gruntu na poczet opłaty przekształceniowej oraz możliwość zastosowania metody kasowej.
W zakresie ustalenia: 1. czy Spółka jest uprawniona do wyboru metody rozpoznawania kosztów prac rozwojowych dla poszczególnych realizowanych przez nią projektów, spośród metod przewidzianych w art. 15 ust. 4a ustawy CIT; 2. czy w przypadku, gdy Wnioskodawca dla Projektu 1 dokona wyboru metody rozpoznawania kosztów prac rozwojowych na podstawie art. 15 ust. 4a pkt 2 ustawy CIT, to prawidłowo postąpi
Odliczenie podatku naliczonego od wydatków na modernizację Sali sportowej przy zastosowaniu prewspółczynnika kalkulowanego w oparciu o metodę godzinową.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka może dokonać obniżenia stawek amortyzacji dla wybranej grupy środków trwałych amortyzowanych wg metody liniowej, przy podjęciu decyzji w trakcie bieżącego roku podatkowego (2020 rok) ze skutkiem zastosowania obniżonych stawek amortyzacji począwszy od pierwszego miesiąca bieżącego roku podatkowego, tj. od 1 stycznia 2020 roku.