Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Spółka, posiadająca stałe miejsce prowadzenia działalności w Polsce, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem usług na terytorium Polski, mimo błędów w danych na fakturach, o ile można zidentyfikować strony transakcji. Jednak spółka nie może stosować stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów promocyjnych, nieposiadając rejestracji VAT w innym państwie członkowskim
Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawczynię w ramach umowy ze Związkiem można kwalifikować jako koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem ich udokumentowania oraz wykazania związku z przychodami z działalności gospodarczej.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika jako wynagrodzenie za usługi marketingowe świadczone na podstawie umowy cywilnoprawnej, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, o ile opłaty te nie stanowią składek członkowskich i spełniają przesłanki z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym związek przyczynowy z uzyskanymi przychodami.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz Związku pracodawców, będące wynagrodzeniem za usługi promocyjno-marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako wydatki poniesione w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego w związku z dokonywanym przez Pana zakupem towarów przeznaczonych do prowadzenia bloga o tematyce kulinarnej oraz kręcenia materiałów video.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług nieodpłatne wydanie materiałów reklamowych.
Skutki podatkowe wydawania przez Spółkę gadżetów reklamowych z logo Spółki lub logo produktu Spółki.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów nieodpłatnego przekazania na rzecz kontrahentów Materiałów Reklamowych oraz prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu tych materiałów.
Stwierdzenie, czy przekazanie katalogów klientom, biurom projektowym, biurom konstrukcyjnym przed dniem przekształcenia w spółkę kapitałową podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Stwierdzenie, czy przekazanie katalogów klientom, biurom projektowym, biurom konstrukcyjnym po dniu przekształcenia w spółkę kapitałową podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Podatek naliczony w związku z nabyciem lub wytworzeniem wzorników przeznaczonych do nieodpłatnego przekazania.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania wzorników.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania kontrahentom materiałów drukowanych, reklamowych lub ekspozycyjnych.
Nabywane przez Spółkę Materiały (ulotki, woblery, ekspozytory, kieszonki, krawaty, podajniki, kuwety, druciaki, ramki, kosze, stelaże, imadła, standy, katalogi, broszury, postery, showcardy, stojaki, tacki do ekspozycji, wyklejki na witryny sklepowe, instalacje, gabloty, lodówki ekspozycyjne, tabliczki, zabudowy alejek handlowych, regały oraz inne podobne materiały) są wykorzystywane przez Wnioskodawcę
Nabywane przez Spółkę Materiały (ulotki, woblery, ekspozytory, kieszonki, krawaty, podajniki, kuwety, druciaki, ramki, kosze, stelaże, imadła, standy, katalogi, broszury, postery, showcardy, stojaki, tacki do ekspozycji, wyklejki na witryny sklepowe, instalacje, gabloty, lodówki ekspozycyjne, tabliczki, zabudowy alejek handlowych, regały oraz inne podobne materiały) są wykorzystywane przez Wnioskodawcę
Uznanie czynności nieodpłatnego wydania (przekazania) materiałów reklamowych i informacyjnych za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
Czy przekazanie pracownikom Spółki paczek, o których mowa w opisie stanu faktycznego, oraz zdarzenia przyszłego, stanowiących rzeczowy element wynagrodzenia pracowników, przy założeniu, że cena nabycia bez podatku VAT każdego z przekazywanych pracownikom w paczce artykułów (cena zakupu netto powiększona proporcjonalnie o koszt opakowania) na moment przekazania nie przekracza 10 zł, natomiast wartość
Czy w świetle przepisów art. 7 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym w okresie od 1 czerwca 2005 r. do 31 marca 2011 r., nieodpłatne przekazanie i zużycie wskazanych w opisie stanu faktycznego towarów należących do przedsiębiorstwa Spółki, na cele związane z tym przedsiębiorstwem, zwłaszcza w ramach wszelkiego rodzaju działań o charakterze reklamowym, promocyjnym, reprezentacyjnym, podlegało opodatkowaniu
w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia materiałów reklamowych i towarów przekazywanych nieodpłatnie w ramach prowadzonej działalności