Czy C. będący instytucją gospodarki budżetowej ma kontynuować amortyzację środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem i czy odpisy amortyzacyjne tychże środków trwałych według przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów C.?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Czy I powinno kontynuować amortyzację środków trwałych według zasad i wartości jakie przyjęły gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem oraz czy odpisy amortyzacyjne skalkulowane według tak przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów M?
Jednostka budżetowa (Zespół Szkół), która przejęła zlikwidowane gospodarstwo pomocnicze, nie jest podatkowym następcą prawnym i nie może rozliczyć w swojej deklaracji VAT-7 nadwyżki podatku naliczonego wykazanego przez to gospodarstwo
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 p.w.u.f.p.u.)?
1. Czy w myśl art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, przekazanie Zespołowi Szkół majątku Warsztatów Szkolnych w celu kontynuowania działalności dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej w zakresie praktycznej nauki zawodu, należy traktować jako dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy? 2. Czy od nieodpłatnego przekazania majątku jednostce macierzystej
Czy wykonanie czynności rachunkowej, powodującej zmianę miejsca prowadzenia ewidencji (z Urzędu Marszałkowskiego na gospodarstwo pomocnicze przy Urzędzie Marszałkowskim - Zarząd Nieruchomości), skutkować będzie obowiązkiem odprowadzenia podatku od osób prawnych przez Zarząd Nieruchomości (art.12) ?
Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu dokumentujących wydatki związane z inwestycją budowy obiektu sportowo-rekreacyjnego?
Czy jednostka budżetowa zajmująca z innym podmiotem wspólnie nieruchomość i obciążająca go kosztami zużycia energii elektrycznej bez doliczania jakiejkolwiek marży lub innych opłat o podobnym charakterze jest podatnikiem VAT z tego tytułu?
Czy Jednostka X jako gospodarstwo pomocnicze państwowej jednostki budżetowej jest obowiązane amortyzować powierzone jej środki trwałe w świetle przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)?
Czy gospodarstwo pomocnicze utworzone przy Ośrodku Interwencji Kryzysowej korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych?.
Czy gospodarstwo pomocnicze przy Z. E.A. S. prowadzące działalność w zakresie bieżącego utrzymania, drobnych remontów i napraw na rzecz placówek oświatowych (korzystające w tym zakresie ze zwolnienia z podatku VAT) ma obowiązek naliczać podatek VAT na fakturach za zlecone przez Burmistrza Gminy i Miasta O. usługi w zakresie utrzymania zieleni, parków, boisk sportowych oraz pielęgnacji drzewostanu na
Gospodarstwo Pomocnicze przy Poleski Parku Narodowym w oparciu o art. 12 ust. 3 i 4 ustawy o ochronie przyrody (Dz.U. Nr 92, poz.880 z 2004r.) pobiera opłaty za wstęp na niektóre obszary parku, oraz opłaty za udostępnianie niektórych jego obszarów. Wysokość opłat ustala na podstawie art. 12 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody, dyrektor parku. Minister Środowiska w drodze rozporządzenia z dnia 18 maja
Czy Gospodarstwo Pomocnicze utworzone na podstawie Uchwały Zarządu Województwa Mazowieckiego jako koordynator realizowanej na rzecz Skarbu Państwa inwestycji, prowadzące wyłącznie obsługę tej inwestycji, jako niewymienione w art. 6 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych?
Z przedstawionego przez podatnika w w/w wniosku stanu faktycznego wynika, iż podatnik jest jednostką samorządu teryterialnego podlegającą pod samorząd wojewódzki. Wynajmuje on salę gimnastyczną od Gimnazjum, również jednostki budżetowej ale podlegającej pod samorząd miejski. Zdaniem podatnika zgodnie Ustawą z dnia 11 marca 2004r. i z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie
Czy podlega opodatkowaniu podatkiem VAT "odsprzedaż" usług telekomunikacyjnych dokonywana przez Urząd Gminy na rzecz innej jednostki budżetowej oraz gospodarstwa pomocniczego przy Urzędzie Gminy?
1) Czy Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek zapłacenia podatku od towarów i usług w przypadku zawarcia umowy użyczenia lokalu użytkowego, oddawanego do użyczenia jednostce budżetowej administracji rządowej lub samorządowej w związku z przepisem art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535)? Wnioskodawca podnosi, iż na gruncie
Czy gospodarstwo pomocnicze powołane na podstawie decyzji właściwej jednostki organizacyjnej, nie będące oddziałem osoby prawnej w rozumieniu przepisów obowiązujących do dnia 1 maja 2004 r., utraciło status podatnika w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 maja 2004 r., obowiązującej od dnia 1 maja 2004 r.?
Czy gospodarstwo pomocnicze powołane przez organy władzy publicznej do wykonywania określonych zadań jest w tym zakresie podatnikiem podatku VAT, czy stanowi oddział, o którym mowa w art. 5 ust. 2 ustawy o VAT z dnia 08.01.1993 r., czy po 01.05.2004 r. nadal będzie odrębnym podatnikiem? US IV/I/443-111/04, informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego