Z początkiem 2019 r. powinny wejść w życie polskie przepisy określające skutki VAT transferów bonów na towary lub usługi. Wynika to ze zmian w dyrektywie 2006/112/WE, które w 2016 r. wprowadziła dyrektywa voucherowa. Przedstawiamy skutki podatkowe, których należy oczekiwać w związku z nowymi regulacjami Dyrektywy 112.
Oleje smarowe wykorzystywane do celów innych niż napędowe lub grzewcze oznaczone kodami CN 2710 19 71 - 2710 19 99 nie podlegają podatkowi akcyzowemu na terytorium Polski.
Brak opodatkowania podatkiem akcyzowym olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 71 2710 19 99.
Czy w związku z tym, że przepis art. 88 ust.1 pkt 2 ustawy o VAT nie stanowi prawidłowej implementacji zasad określonych w VI Dyrektywie, Wnioskodawca nie uwzględniając tego przepisu i kierując się bezpośrednio regułami Dyrektywy 2006/112 zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach VAT dokumentujących wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu przepisów
dot. podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od nabytych paliw silnikowych
Zastosowania zwolnienia od podatku do usług świadczonych na rzecz urzędu gminy.
Czy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu paliwa?
Spółka wnosi o potwierdzenie, że kwoty wynikające z dokonanych korekt faktur pomniejszających obrót obniżają podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc wystawienia faktury korygującej również w przypadku braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez kontrahenta.