Świadczenie, które spełnia kryteria usługi według art. 8 ustawy o VAT, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki określonej w art. 41 ust. 1 tej ustawy, z uwzględnieniem ewentualnych zwolnień lub obniżonych stawek przewidzianych w załącznikach.
Dopuszczalne jest prowadzenie jednej wspólnej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej z CIT w oparciu o wiele decyzji o wsparciu, z rozliczeniem pomocy publicznej zgodnie z kolejnością wydania decyzji, gdy przepisy nie wymagają odrębności rozliczeń.
Wydatki poniesione przez Spółkę na budowę budynku socjalnego i biurowego stanowią koszty kwalifikowane, zwiększające limit zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia kryteriów określonych w Decyzji o wsparciu.
Przy kalkulacji wskaźnika dochodowości, na podstawie art. 24ca ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, uwzględnia się całość dochodów, w tym zwolnionych z opodatkowania, co odzwierciedla pełną efektywność ekonomiczną przedsiębiorstwa i odpowiada celowi regulacji.
Wygaśnięcie decyzji o wsparciu na skutek złożenia wniosku przez przedsiębiorcę powoduje utratę prawa do zwolnienia podatkowego z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy CIT od dnia doręczenia tego wniosku właściwemu organowi, jako że decyzja ma charakter deklaratoryjny i bezprzedmiotowość następuje z dniem złożenia wniosku.
Dochód uzyskany z działalności gospodarczej wykonywanej w ramach specjalnej strefy ekonomicznej jest zwolniony z opodatkowania, gdy spełnia warunki określone w decyzji o wsparciu. Koszty transportu, amortyzacyjne oraz wynikające z różnic kursowych i kredytów powinny być przypisane do działalności strefowej, o ile są bezpośrednio związane z nową inwestycją, a ich proporcjonalne rozliczanie opiera się
Brak możliwości wcześniejszego ustalenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego w ramach wsparcia udzielonego decyzjami o wsparciu inwestycji zwalnia podatnika z obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych w trakcie roku podatkowego; obowiązki podatkowe określa się na termin złożenia zeznania rocznego.
Kary umowne wynikające z opóźnień czy niewykonania zobowiązań, niezależnie od winy, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 22 u.p.d.o.p., a tym samym nie podlegają alokacji kluczem przychodowym z art. 15 ust. 2 i 2a u.p.d.o.p.
Cena netto nabycia środków trwałych wykorzystywanych na podstawie leasingu finansowego, w tym opłaty wstępne, raty leasingowe oraz wartość końcowa, stanowią koszty kwalifikowane inwestycji na cele ulgi podatkowej, pod warunkiem spełnienia wszystkich kryteriów określonych w przepisach rachunkowych i Rozporządzeniu PSI.
Przychody uzyskiwane z tytułu opłaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT jako przychody z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji.
Ustalenie czy nabycie instalacji fotowoltaicznej, stanowić będą koszty kwalifikowane w rozumieniu § 8 ust. 1 Rozporządzenia i wpłyną na kalkulację kwoty pomocy publicznej przysługującej Spółce w postaci zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
Odszkodowanie z tytułu pożaru nie stanowi przychód z działalności zwolnionej (decyzja o wsparciu), wydatki poniesione na wykonanie prac budowlanych stanowią koszty uzyskania przychodów.
Wykonywanie przez pracowników obowiązków zawodowych w modelu pracy hybrydowej lub zdalnej, oraz w ramach podróży służbowych i delegacji, nie wpływa na zakres dochodu podlegającego zwolnieniu
Obowiązki i konsekwencje podatkowe spółki w przypadku, gdy posiada dwie decyzje o wsparciu, a jedna z nich jest wygaszona na wniosek spółki
Czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości zwolnienia podatkowego, brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy w trakcie roku podatkowego.
Czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości zwolnienia podatkowego, brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy w trakcie roku podatkowego
Czy kosztami kwalifikowanymi nowej inwestycji w rozumieniu z art. 2 pkt 7 i art. 3 ustawy z 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji i § 8 rozporządzenia RM z 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji, objętymi zwolnieniem na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
Dotyczy ustalenia, czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości zwolnienia podatkowego, brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy w trakcie roku podatkowego
Czy prawidłowym jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej Robotów przemysłowych, nabytych przed 1 stycznia 2022 r. ujmowane w kosztach uzyskania przychodów w okresie od 1 stycznia 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r., stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację, o której mowa w art
Dotyczy ustalenia, czy Spółka nie jest zobowiązana do kalkulowania i wpłacania zaliczek na CIT w trakcie roku podatkowego, ze względu na posiadane decyzje o wsparciu, dla dochodów z działalności zwolnionej od opodatkowania
1) Czy dochody uzyskiwane z działalności gospodarczej w ramach przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży, najmu albo leasingu autobusów (…) wyprodukowanych przez Spółkę są dochodami osiągniętymi z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu podlegającymi zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT? 2) Czy dochody uzyskiwane z tytułu świadczenia usługi kompleksowej
Alokacja Kosztów Wspólnych do działalności zwolnionej i opodatkowanej.
Ustalenie, czy koszty poniesione w ramach umowy leasingu (wstępna opłata, opłata manipulacyjna, okresowe opłaty/raty leasingowe, oraz kwota równa wartości końcowej) są kosztami kwalifikowanymi, które mogą zostać objęte wsparciem na nowe inwestycje