Wydatki na nabycie i eksploatację jachtu żaglowego jako koszty reprezentacyjne, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy CIT, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz Związku pracodawców, będące wynagrodzeniem za usługi promocyjno-marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako wydatki poniesione w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków ponoszonych na umundurowanie i wygląd stewarda (marynarka, kamizelka, koszula, spodnie, biały podkoszulek, krawat, płaszcz zimowy, płaszcz przejściowy, szal, poszetka, identyfikatory, przypinki, obuwie, pasek do spodni, skarpety, spinka do krawata, koszty wizyty u fryzjera, perfumy, koszty wizyty u kosmetyczki, zegarek, kosmetyki).
Obowiązek naliczenia podatku VAT należnego w związku z przekazaniem nagród Uczestnikom Okresowych Promocji.