Obowiązki płatnika w zakresie uiszczania zaległości z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za lata 2018-2020, w wysokości różnicy między zaliczkami obliczonymi od dochodów Pracownika według zasad przewidzianych dla dochodów ze stosunku pracy a rzeczywiście pobranymi zaliczkami, wraz z odsetkami za zwłokę.
Brak podstawy do zastosowania zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 3 updof kwoty zadośćuczynienia (otrzymanej za śmierć brata podczas wykonywania pracy), która wynika z ugody pozasądowej.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatkowej odprawy pośmiertnej przysługującej rodzinie zmarłego pracownika.
Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
W grudniu 2014 r. zmarł jeden z naszych pracowników. Pozostawił żonę, dwie prowadzące własną działalność gospodarczą córki w wieku 33 i 36 lat oraz 23-letniego syna, który obecnie studiuje. Komu, na jakiej podstawie i w jakich częściach powinniśmy wypłacić należne po nieżyjącym pracowniku świadczenia, takie jak: zaległe wynagrodzenie, ekwiwalent urlopowy oraz odprawę pośmiertną?
Pracownik, którego zatrudnialiśmy, zmarł nagle na zawał serca. Był on osobą samotną i nie miał żadnej rodziny. Komu mamy wydać w takim przypadku jego świadectwo pracy? Czy musimy w ogóle je sporządzić?
Zatrudniamy 14 osób na podstawie umów o pracę. Jeden z naszych pracowników zmarł. Pracownik ten pobierał rentę z ZUS. Żona pracownika także pobiera rentę z ZUS i jest również u nas zatrudniona. Czy powinniśmy wypłacić jej odprawę pośmiertną po śmierci męża?
Nasi pracownicy zostali przez nas ubezpieczeni na życie tzw. ubezpieczeniem pracowniczym typu P, ale składkę opłacają sami. Zmarł jeden z naszych pracowników. Czy w związku z tym jego rodzinie przysługuje odprawa pośmiertna?
Pracownica 2 marca 2004 r. dostała zwolnienie lekarskie, na którym przebywała nieprzerwanie do 16 września 2004 r.; w tym dniu zmarła. Jesteśmy małą firmą zatrudniającą 9 pracowników. Zmarła pracownica miała przepracowane 15 lat , z czego 2 lata w naszym zakładzie pracy. Co przysługuje rodzinie tej pracownicy od naszego zakładu pracy?
Wypowiedziałem pracownikowi umowę na czas nieokreślony i skróciłem okres wypowiedzenia do 1 miesiąca z powodu likwidacji swojej pozarolniczej działalności gospodarczej. W 3 tygodnie po rozwiązaniu umowy o pracę pracownik zmarł. Jego żona żąda wypłaty odprawy pośmiertnej. Czy słusznie?
Kilka dni temu zmarł zatrudniany przez naszą spółkę pracownik. Jakie są warunki wypłaty odprawy pośmiertnej i jak ją zaksięgować?
12 listopada zmarł pracownik, który był w okresie wypowiedzenia. Regulamin wynagradzania w mojej firmie przewiduje wypłacenie rodzinie odprawy pośmiertnej. Czy na tej samej zasadzie wypłacam wynagrodzenie za przepracowane w tym miesiącu dni? Co z ekwiwalentem za urlop? Razem z wynagrodzeniem za listopad wydawałam pracownikom bony towarowe ze względu na zbliżające się święta. Czy one również należą