Możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego – ulga na własne cele mieszkaniowe dot. spłaty kredytu i remontu.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów podatku PCC od nabycia Nieruchomości oraz wydatków związanych z utrzymaniem nieruchomości.
Koszty uzyskania przychodów - odsetki od kredytu, ubezpieczenie, utrzymanie lokalu mieszkalnego - w działalności gospodarczej.
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na funkcjonowanie Centrum, do utworzenia oraz uczestnictwa, w którym Spółka jest obowiązana przepisami prawa, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów i Spółka powinna je rozpoznać jako pośrednie koszty podatkowe w dacie ich poniesienia lub poprzez odpisy amortyzacyjne od nabytych wartości niematerialnych i prawnych? 2. Gdy Produkt będący wartością niematerialną
Czy w przypadku podziału uzyskanej kwoty odszkodowania pomiędzy właścicieli poszczególnych lokali zgodnie z treścią uchwały podjętej przez zebranie mieszkańców Wspólnoty Mieszkaniowej i jednoczesne zaliczenie tych kwot na poczet opłat z tytułu utrzymania nieruchomości wspólnej, tj. utrzymanie zasobu mieszkaniowego, które to opłaty obciążają poszczególnych właścicieli lokali, Wnioskodawcy będzie przysługiwało
Obowiązki płatnika w związku z powstaniem przychodu z tytułu ponoszenia przez członków Wspólnoty kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej w wysokości niższej, niż przypadający na nich udział w tej nieruchomości.
dotyczy ustalenia, w jakiej części koszty związane z budynkami służącymi w całości lub w części do tzw. działalności mieszanej Wnioskodawca w opisanym zdarzeniu przyszłym będzie miał prawo i obowiązek uwzględniania w kosztach dotyczących dochodu zwolnionego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w kosztach dotyczących dochodu zwolnionego z opodatkowania na
W zakresie ustalenia, czy Wspólnota Mieszkaniowa dokonując zwrotu właścicielom lokali części wniesionych przez nich zaliczek (nadpłat) dotyczących utrzymania nieruchomości wspólnej korzysta ze zwolnienia przedmiotowego.
Przedmiotem zapytania jest ustalenie, czy podatek zawarty w fakturach VAT, dokumentujących koszty związane z utrzymaniem części wspólnej nieruchomości podlega odliczeniu?
Czy do kosztów uzyskania przychodów z wynajmu lokali zaliczyć można koszty obsługi, utrzymania i wyposażenia całego budynku włącznie z terenem działki, na której budynek jest wybudowany (np. odśnieżanie, sprzątanie, zieleń na działce) oraz kosztów podatku od nieruchomości?