Sprzedaż budynku wraz z gruntem, wykorzystywana jako siedziba działalności gospodarczej, podlega opodatkowaniu VAT, lecz korzysta ze zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, po 20 latach użytkowania od pierwszego zasiedlenia.
1. Czy wartość niezamortyzowanej na dzień 31 grudnia 2023 r. części środków trwałych opisanych w stanie faktycznym, która uległa likwidacji w rezultacie przebudowy, może zostać jednorazowo rozpoznana jako koszt uzyskania przychodów w miesiącu likwidacji? 2. Czy nowe części placów (…) które powstały, w rezultacie przebudowy placów (…) powinny stanowić odrębne środki trwałe podlegające amortyzacji?
Prawo do skorzystania ze zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, dla sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego drogą wewnętrzną.
ustalenie czy planowana sprzedaż będzie stanowiła sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa, o której mowa w art. 6 pkt 1 ustawy oraz czynność ta nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ustalenie czy wydatki na remont budynków i budowli będą uwzględniane przy obliczaniu 30% kwoty nakładów powodujących odnowienie tzw. pierwszego zasiedlenia zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy
w zakresie momentu ujęcia w kosztach podatkowych wydatków na remonty kapitalne środków trwałych
Czy w przypadku wniesienia przez GM aportem na kapitał zakładowy Wnioskodawcy wierzytelności o zapłatę równowartości nakładów poniesionych przez GM na nieruchomości budynkowej Wnioskodawcy i wydania przez Wnioskodawcę na rzecz GM akcji o wartości nominalnej odpowiadającej wartości przedmiotu wkładu, Wnioskodawca będzie uprawniony do dokonywania odpisów amortyzacyjnych z tytułu nakładów poniesionych
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z termomodernizacją budynku administracyjnego i sposobu jego realizacji.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu oraz braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego związanego z tą inwestycją.
w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z przeprowadzeniem napraw okresowych i remontów maszyn i urządzeń niemających charakteru ulepszenia istniejących środków trwałych
Czy koszty zabezpieczenia dowodu oraz wykonania opinii rzeczoznawcy, a także koszty wytoczonego powództwa zwiększają cenę nabycia lokalu?
Czy koszty utrzymania lokalu w czasie tego przestoju, w tym części wspólnej, stanowią bieżący koszty działalności gospodarczej?
Czy koszty odsetek od kredytu zaciągniętego na nabycie lokalu w czasie przestoju zwiększają cenę nabycia?Czy zaliczka wypłacona wykonawcy wadliwego parkietu, po oddaniu do użytkowania lokalu, zwiększa koszty ulepszenia, pomimo zerwania umowy w trakcie ulepszania i wystąpienia na drogę sądową?
W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących remontu klasowego statku.
Czy nabywając pozostały udział w nieruchomości Wnioskodawczyni dokonała ulepszenia środka trwałego zgodnie z art. 22g ust. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, mające wpływ na wysokość odpisów amortyzacyjnych stanowiących koszty uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej?
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego: (pyt. 4):w odniesieniu do wydatków związanych z przeprowadzaniem napraw okresowych i remontów maszyn i urządzeń, niemających charakteru ulepszenia istniejących środków trwałych, dla których niemożliwe jest ustalenie definitywnego okresu, którego dotyczą takie koszty, właściwe będzie rozpoznawanie kosztu podatkowego w dacie, pod którą Spółka zaksięguje
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego w odniesieniu do wydatków związanych z przeprowadzaniem napraw okresowych i remontów maszyn i urządzeń, niemających charakteru ulepszenia istniejących środków trwałych, dla których niemożliwe jest ustalenie definitywnego okresu, którego dotyczą takie koszty, właściwe będzie rozpoznawanie kosztu podatkowego w dacie, pod którą Spółka zaksięguje operację
1. Czy wydatki na zakup osprzętu, nowych rur i przewodu kominowego można uznać za wydatek na remont budynku i zaliczyć w koszty z datą poniesienia? 2. Czy wydatek na zakup kotła gazowego można potraktować jako wydatek na odrębny środek trwały i zaliczyć do rodzaju 310 KŚT Kotły grzewcze wodne a zakup kolektora zaliczyć do rodzaju 669 KŚT Pozostałe urządzenia nieprzemysłowe? 3. Czy doprowadzenie gazu
w zakresie zakwalifikowania wydatków na wymianę nawierzchni placu manewrowego tj. poniesionych na: - rozebranie nawierzchni chodników z płyt betonowych, rozbiórka i wymiana koryt odsączających, wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem, uzupełnienie istniejącej podbudowy (warstwy podsypkowej), położenie kostki brukowej, wywóz gruzu wraz z opłatą za przyjęcie gruzu do kosztów uzyskania przychodów w
1. Czy Szkoła ma prawo odliczyć od poniesionych wydatków w ramach realizowanego projektu dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013, naliczony podatek VAT? 2. Przez jaki okres można odliczać podatek naliczony od podatku należnego VAT w przypadku robót inwestycyjnych w budynku?
Nakłady na ulepszenie powinny być traktowane na cele korekty podatku naliczonego zgodnie z art. 91 ust 2 uptu jako zakup odrębnego środka trwałego.Bez względu na wartość wydatków ponoszonych na ulepszenie wnip po przyjęciu wnip do używania, w każdym przypadku podlegają one jednorazowej korekcie wynikającej z art. 91 ust. 1 uptu.
Czy w razie uznania, że do sprzedaży Zajazd nie stasuje się przepisów ustawy o podatku od towarów usług, to czy zajdzie konieczność korekty odliczonego podatku od towarów i usług naliczonego przy zakupie towarów i usług zużytych przy remoncie i modernizacji Zajazdu?