Świadczenia ponoszone przez pracodawcę na rzecz pracowników mobilnych w postaci kosztów noclegów i transportu, związane z ich obowiązkami służbowymi, nie stanowią przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, i tym samym nie generują obowiązku płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych po stronie pracodawcy.
Transakcja spełniająca przesłanki art. 9 ustawy o VAT dla wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, skutkuje obowiązkiem Spółki do jego rozpoznania i opodatkowania w Polsce, z jednoczesnym brakiem prawa do odliczenia VAT z tytułu importu, jaka to transakcja nie kreuje obowiązku dla importera w Polsce.
Podnośniki nożycowe samojezdne i dźwigi samojezdne nie spełniają definicji środków transportu w rozumieniu art. 28j ustawy o VAT. Wynajem tych urządzeń oraz wózka widłowego podlega zasadom ogólnym terytorialności VAT, uznając stałe miejsce działalności kontrahenta na terytorium Polski.
Sprzedaż nowego środka transportu, bez wymaganej dokumentacji wywozu i oświadczeń, nie może być uznana za wewnątrzwspólnotową dostawę i opodatkowana stawką 0% VAT, nawet jeśli nabywca później dokona rejestracji pojazdu w innym kraju UE.
Usługi związane z nieruchomościami oraz obsługą wydarzenia w Rumunii, w tym ochrona i catering, podlegają opodatkowaniu w Rumunii. Usługi niematerialne, takie jak doradztwo i wynajem sprzętu, związane z polską siedzibą podatnika, są opodatkowane w Polsce na zasadach ogólnych zgodnie z art. 28b ustawy o VAT.
Rekompensata otrzymywana przez podatnika jako wyrównanie wyniku finansowego netto do poziomu poniesionych kosztów plus tzw. rozsądny zysk nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT i nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Podwieszane wózki widłowe nie stanowią środków transportu w rozumieniu art. 103 ustawy o VAT, w przeciwieństwie do ciągników terminalowych, które kwalifikują się jako nowe środki transportu. W związku z tym ciągniki terminalowe podlegają obowiązkowi złożenia informacji VAT-23 oraz uiszczenia podatku, co nie dotyczy wózków widłowych.
Obowiązek podatkowy w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia używanych środków transportu powstaje w momencie wystawienia faktury przez dostawcę, niezależnie od fizycznego posiadania towaru, a podatek VAT należy wpłacić oraz złożyć deklarację VAT-23 w ciągu 14 dni od tej daty.
Podatnik, będący polskim rezydentem podatkowym, osiągający dochody z pracy najemnej na jednostkach pływających w transporcie międzynarodowym zarządzanych przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Singapurze, ma prawo do metody proporcjonalnego odliczenia oraz pełnego skorzystania z ulgi abolicyjnej, niezależnie od zwolnienia od opodatkowania w Singapurze.
Nabycie pojazdu z innego państwa członkowskiego UE, spełniającego kryteria nowego środka transportu, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru i podlega opodatkowaniu VAT w kraju zakończenia transportu, niezależnie od opodatkowania w kraju zakupu.
Świadczenia z tytułu zakwaterowania i podróży pracowników delegowanych do pracy zagranicą ponoszone przez pracodawcę stanowią przychód pracownika podlegający opodatkowaniu, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, chyba że szczególne zwolnienia przewidują inaczej.
Wartość świadczeń z tytułu bezpłatnego zakwaterowania i transportu pracowników na oddelegowaniu stanowi przychód ze stosunku pracy, wobec czego pracodawca jako płatnik musi je opodatkować, uwzględniając możliwość zwolnienia do 500 zł miesięcznie na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 19 ustawy o PDOF.
W transakcji łańcuchowej WNT przypisuje się dostawie 'ruchomej' w ramach transportu do Wnioskodawcy jako podmiotu pośredniczącego, zaś dostawa do Nabywcy końcowego jest krajowa i opodatkowana w Polsce. Data dostawy to moment przekazania towaru Nabywcy, nie zaś kurierowi.
Należności za czarter jachtów, jako dochody z użytkowania urządzenia przemysłowego w postaci środka transportu, podlegają opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Stronami zobowiązanymi do poboru podatku u źródła są polscy rezydenci wypłacający wynagrodzenia kontrahentom zagranicznym, co może być modyfikowane przez umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Dochody polskiego rezydenta podatkowego z pracy na statkach międzynarodowych eksploatowanych przez przedsiębiorstwo zarządzane z Grecji podlegają pod metodę proporcjonalnego zaliczenia z możliwością pełnego odliczenia ulgi abolicyjnej, zgodnie z Konwencją MLI i ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Kombajn zbożowy, realizujący funkcję transportową jako pojazd lądowy przewożący towary, klasyfikuje się jako nowy środek transportu, co rodzi obowiązek złożenia formularza VAT-23 oraz zapłaty podatku VAT od wewnątrzwspólnotowego nabycia tego towaru.
Dane zamieszczane na fakturach dokumentujących wewnątrzwspólnotową dostawę Pojazdów.
Uznanie nieodpłatnego udostępnienia autobusów na podstawie umowy cywilnoprawnej związkowi za czynność niepodlegającą opodatkowania oraz braku uznania wnioskodawcy za podatnika z tytułu wykonywania tych czynności.
Obowiązek złożenia zeznania podatkowego i opodatkowania dochodów z pracy wykonywanej na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym.
Uznanie opisanego przemieszczenia samochodu osobowego jako wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
Obowiązki płatnika w związku ze świadczeniem usług opiekuńczych przez zleceniobiorców na terytorium Niemiec.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Sposób opodatkowania przychodów z najmu majątku wycofanego z działalności gospodarczej.
Prawo do wprowadzenia nabytych wewnątrzwspólnotowo Wyrobów klienta do składu podatkowego Spółki i objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz prawo Spółki do otrzymania zwrotu akcyzy zapłaconej od Wyrobów na terytorium kraju, w ramach dokonywanej przez Spółkę obsługi dostawy wewnątrzwspólnotowej w przypadku organizacji transportu