temperatura w pomieszczeniu pracy
Artykuł
11.06.2021 Kadry i płace

W okresie letnim pracodawca powinien zapewnić pracownikom odpowiednią temperaturę na stanowiskach pracy oraz, w zależności od temperatury i miejsca wykonywania pracy, zimne napoje. Należy przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych - powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.

Artykuł
04.11.2019 Kadry i płace

Okres zimowy według przepisów bhp rozpoczyna się 1 listopada, a kończy 31 marca kolejnego roku. W tym czasie pracodawcy muszą zadbać o odpowiednią odzież i obuwie ochronne oraz napoje i posiłki profilaktyczne dla pracowników. Muszą także zapewnić właściwą temperaturę w pomieszczeniach pracy (nie może być ona niższa niż 18°C w przypadku wykonywania prac lekkich i biurowych oraz niższa niż 14°C w przypadku

Porada
01.07.2018 Kadry i płace

Zbliżająca się letnia pora roku i związany z tym wzrost temperatury powoduje konieczność zapewnienia zimnych napojów pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze związanej z czynnikami atmosferycznymi. Pracownikom przysługują takie napoje, jeżeli temperatura w pomieszczeniach pracy przekracza 28oC. Natomiast pracownicy pracujący na otwartej przestrzeni muszą otrzymywać napoje, gdy temperatura

Artykuł
14.06.2018 Kadry i płace

Przepisy nie określają maksymalnych temperatur, jakie powinny występować w pomieszczeniach pracy. Należy jednak przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.

Artykuł
18.12.2017 Kadry i płace

W okresie zimowym pracodawcy powinni zapewnić pracownikom minimalną temperaturę w pomieszczeniach pracy. Zasadniczo nie może być ona niższa niż 14°C. Należy również pamiętać o dostarczeniu ciepłych napojów pracownikom, którzy wykonują prace na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia poniżej 10°C.

Artykuł
14.06.2017 Kadry i płace

W okresie letnim w pomieszczeniach pracy często panują wysokie temperatury. Pracodawcy muszą wówczas pamiętać o obowiązkach w zakresie bhp dotyczących zapewnienia pracownikom odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy oraz chłodnych napojów.

Porada
02.08.2015 Kadry i płace

Przepisy nie określają maksymalnej temperatury, jaka powinna występować w pomieszczeniach pracy. Przyjmuje się jednak, że nie powinna przekraczać 30°C przy pracy biurowej oraz 28°C przy ciężkiej pracy fizycznej.