Podatnik, będący marynarzem pracującym na statkach w żegludze międzynarodowej poza terytorium lądowym państw, może korzystać z ulgi abolicyjnej bez limitu kwotowego. Warunkiem jest stosowanie metody proporcjonalnego zaliczenia dla dochodów podatkowych uzyskanych w obcym państwie. Rodzaj statku nie wpływa na możliwość zastosowania ulgi.
Dochody uzyskane z działalności zarobkowej na statkach, wykonywanej osobiście, przez polskiego rezydenta podatkowego, podlegają opodatkowaniu w Polsce, jeżeli w krajach wykonania pracy brak stałej placówki oraz niespełnione są kryteria umów o unikaniu podwójnego opodatkowania dotyczące długości pobytu.
Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.
Podatnik, będący polskim rezydentem podatkowym, osiągający dochody z pracy najemnej na jednostkach pływających w transporcie międzynarodowym zarządzanych przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Singapurze, ma prawo do metody proporcjonalnego odliczenia oraz pełnego skorzystania z ulgi abolicyjnej, niezależnie od zwolnienia od opodatkowania w Singapurze.
Ulga abolicyjna w podatku dochodowym od osób fizycznych, określona w art. 27g ustawy o PIT, przysługuje bez ograniczenia kwotowego polskim rezydentom podatkowym, którzy uzyskują dochody z pracy wykonywanej poza terytorium lądowym państw, w rozumieniu obszarów wykraczających poza klasyczne granice lądowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zwierzchnictwa państwowego. Dyrektor KIS potwierdza
Dochody polskiego rezydenta podatkowego z pracy na statkach międzynarodowych eksploatowanych przez przedsiębiorstwo zarządzane z Grecji podlegają pod metodę proporcjonalnego zaliczenia z możliwością pełnego odliczenia ulgi abolicyjnej, zgodnie z Konwencją MLI i ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązek złożenia zeznania podatkowego i opodatkowania dochodów z pracy wykonywanej na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych z pracy wykonywanej na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez podmiot z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych w Holandii i Wielkiej Brytanii oraz możliwość zastosowania ulgi abolicyjnej.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych w Turcji i Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz możliwość zastosowania ulgi abolicyjnej.
Możliwość zastosowania ulgi abolicyjnej bez ograniczenia kwotowego.
Brak zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów przeznaczonych do sprzedaży na statek pełnomorski.
Zastosowanie ulgi abolicyjnej, do wynagrodzeń uzyskanych w Meksyku z pracy na pokładzie statku morskiego przeznaczonego do wykonywania odwiertów oraz innych prac interwencyjnych na odwiertach.
Opodatkowanie wynagrodzenia dla Armatora z Norwegii z tytułu czarteru statków wraz z załogą.
Skutki podatkowe uzyskiwania dochodów z pracy najemnej wykonywanej na statku wiertniczym.
Możliwość zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania oraz ulgi abolicyjnej.
Kwestia opodatkowania dochodów uzyskiwanych z tytułu pracy najemnej wykonywanej na holowniku - statku wsparcia typu PSV, w tym zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania, zastosowania ulgi abolicyjnej i obowiązku złożenia zeznań podatkowych.
Brak możliwość skorzystania z ulgi abolicyjnej w odniesieniu do dochodów uzyskiwanych z pracy najemnej wykonywanej na statku klasyfikowanym jako FPSO (pływający obiekt produkcyjno-magazynowo-przeładunkowy).
Dotyczy opodatkowania dochodów zagranicznych uzyskanych z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statkach morskich eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą i faktycznym zarządem w Niemczech.
Zastosowanie metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej oraz obowiązek składania zeznań podatkowych przy dochodach zagranicznych marynarza z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statku morskim badawczym – sejsmiku (research vessel), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Singapurze.