Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług sprzedaży prawa własności nieruchomości gruntowej zabudowanej na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych.
Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 19 lub 19a dla usług pełnienia dyżurów aptecznych.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży zabudowanych działek nr 1 i 2 w drodze przetargu nieograniczonego przez Skarb Państwa.
prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem NIP Powiatu oraz wskazaniem Powiatu jako podatnika VAT) deklaracji VAT - 7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia przez Powiat podatku naliczonego z faktur wystawionych na Powiat z NIP Starostwa lub wystawionych na Starostwo (z NIP Powiatu lub NIP Starostwa).
Podatek od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury wystawione są: na Powiat z NIP Starostwa, na Starostwo z NIP Powiatu lub NIP Starostwa.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości korygowania przez Powiat deklaracji VAT-7 składanych przez Starostwo.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do złożenia przez Powiat korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd, prawa do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych
Określenie statusu Wnioskodawcy jako podatnika podatku od towarów i usług oraz wskazania jakie dane powinny być wykazywane na fakturach zakupu i sprzedaży.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania faktur korygujących do faktur sprzedaży wystawianych dotychczas przez Starostwo Powiatowe oraz not korygujących do faktur zakupu wystawianych dotychczas na Starostwo Powiatowe oraz prawa do złożenia przez Powiat korekt deklaracji VAT złożonych przez Starostwo Powiatowe.
Określenie, kto powinien być podatnikiem podatku VAT, czyj NIP i dane powinny być stosowane na dokumentach potwierdzających dokonanie dostawy towarów lub świadczenia usług oraz ustalenia, czy deklaracje VAT powinien składać jedynie Powiat
Wnioskodawca - Starostwo Powiatowe zwraca się z prośbą o interpretację podatkową w zakresie płatności podatku dochodowego od osób prawnych wskazanego w bilansie likwidacyjnym sporządzonym przez SP ZOZ w likwidacji przez następcę prawnego Wnioskodawcę - Starostwo Powiatowe.
Wnioskodawca - Starostwo Powiatowe zwraca się z prośbą o interpretację podatkową w zakresie płatności podatku dochodowego od osób prawnych wskazanego w bilansie likwidacyjnym sporządzonym przez SP ZOZ w likwidacji przez następcę prawnego Wnioskodawcę - Starostwo Powiatowe.
Kto faktycznie powinien być zarejestrowanym i rozliczającym się podatnikiem podatku od towarów i usług: Powiat czy Starostwo, a w przypadku zarejestrowania Powiatu czy należałoby wyrejestrować Starostwo i używać jednego NIP-u, tj. NIP-u Powiatu dla czynności stanowiących realizację zadań Powiatu oraz innych czynności dotyczących funkcjonowania Starostwa?
Kto powinien być zarejestrowanym i rozliczającym się podatnikiem podatku od towarów i usług: Powiat czy Starostwo Powiatowe?Czy należy wystąpić do Urzędu Skarbowego o wykreślenie Starostwa Powiatowego z rejestru jako podatnika VAT?
Czy prawidłowo są wystawiane faktury VAT na Starostwo Powiatowe (jako jednostki działającej w imieniu i na rzecz Powiatu) z NIP-em Powiatu?
Sprzedaż niezabudowanych działek gruntu korzystać będzie ze zwolnienia od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.
Kto posiada status podatnika podatku od towarów i usług - Starostwo czy Powiat, czy jest prawidłowe stosowanie jednakowego NIP dla Starostwa i Powiatu? Czy faktury winny być wystawiane na Starostwo czy Powiat?
określenie statusu podatnika podatku VAT, obowiązku posiadania numeru identyfikacji podatkowej NIP oraz sposobu wystawiania faktur VAT
Określenie, który podmiot posiada status podatnika podatku VAT oraz zasady ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie nadania numeru identyfikacji podatkowej.
Czy prawidłowe jest stanowisko uznające, że podatnikiem podatku od towarów i usług może być Starostwo Powiatowe. Wiąże się to z wystawieniem, przyjmowaniem faktur oraz składanie deklaracji rozliczeniowej VAT-, pomimo faktu ze stroną umowy cywilnoprawnej jest zawsze powiat jako podmiot posiadający osobowość prawną?
Czy Powiat G. może stosować dla celów podatkowych numer NIP nadany Starostwu Powiatowemu w G., czy powinien posiadać odrębny numer identyfikacji podatkowej?
Dokonana przez Starostwo Powiatowe sprzedaż udziału Skarbu Państwa w niezabudowanej nieruchomości przeznaczonej pod budownictwo mieszkaniowe podlega opodatkowaniu stawką 22% podatkiem od towarów i usług.