Spółka nie jest uprawniona do obniżania podstawy opodatkowania VAT ani VAT należnego o kwotę wypłaty Payback, jako że fakt wypłaty nie jest traktowany jako rabat pośredni, gdyż spółka nie prowadziła sprzedaży objętej decyzjami refundacyjnymi.
Podstawa opodatkowania VAT i należny podatek od dostaw refundowanych produktów mogą zostać obniżone o wartość zwrotu refundacji przyznanego NFZ, na podstawie decyzji refundacyjnych, bez konieczności wystawienia faktury korygującej. Dowodzenie zwrotu w formie noty obciążeniowej oraz potwierdzenia płatności jest wystarczające.
Środki finansowe uzyskane z niemieckiego programu publicznego na realizację projektu artystycznego stanowią przychód podatkowy i nie korzystają ze zwolnień określonych w art. 21 ust. 1 pkt 39 i 40 ustawy o PIT. Ujęcie tych środków w zeznaniu PIT-36 jest obligatoryjne.
Refundacja kosztów noclegów pracowników mobilnych nie generuje przychodu podatkowego, ponieważ świadczenie to jest spełniane wyłącznie w interesie pracodawcy, a nie pracownika, nie przyczyniając się do przysporzenia majątkowego po stronie pracowników oraz stanowi element prawidłowej organizacji pracy.
Dopłaty na rzecz NFZ w ramach Zwrotów Refundacyjnych obniżają podstawę opodatkowania, co wymaga odpowiedniej korekty podatku VAT, przy czym dokumentacja notami obciążeniowymi jest wystarczająca do uznania rabatu pośredniego i nie wymaga wystawienia faktury korygującej.
Realizacja Zwrotów Refundacji przez Spółkę, wynikająca z decyzji dotyczących produktów objętych refundacją przez NFZ, powoduje pośrednie obniżenie ceny tych produktów. W konsekwencji, obniżenie podstawy opodatkowania VAT z tytułu takich transakcji jest zasadne, zgodnie z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT.
Obniżenie podstawy opodatkowania VAT może być dokonane przez podatnika z tytułu zwrotów refundacji, które stanowią rzeczywiste pośrednie obniżenie ceny produktów refundowanych, mimo iż formalne rozliczenia odbywają się przez podmioty zagraniczne, zgodnie z zasadami proporcjonalności oraz neutralności VAT.
Obniżenie podstawy opodatkowania VAT o kwoty zwrotów refundacji wypłacanych przez spółkę farmaceutyczną na rzecz NFZ jest zgodne z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, co wynika z zasady proporcjonalności i neutralności VAT. Zwrot refundacji powoduje obniżenie ceny netto produktów leczniczych, uznawany jako obniżka cen sprzedaży.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku z tytułu dostawy Leków o wartość Payback wypłaconego przez Państwa na rzecz NFZ na podstawie Decyzji wydanych w stosunku do poszczególnych Leków.
Kwota nadpłaty zwróconej Państwu stanowi/stanowić będzie zwiększenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT w rozliczeniu za okres, w którym otrzymali Państwo płatność, czyli za okres w którym dokonali Państwo potrącenia należności od zwrotów (paybacków) na rzecz NFZ lub otrzymali Państwo od NFZ płatność na rachunek bankowy zgodnie z wystawioną notą obciążeniową. W tym momencie nastąpi rzeczywiste podwyższenie
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, obowiązek rozliczenia podatku VAT z tytułu nieodpłatnego
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, sposób kalkulacji obniżenia podstawy opodatkowania o kwoty podatku VAT, obowiązek wystawienia faktury korygującej, wskazanie deklaracji za jako okres istnienie prawo do obniżenie podstawy opodatkowania i podatku VAT, obowiązek
Refundacja kosztów szkolenia pracowników niepełnosprawnych – zasady ubiegania się o wsparcie z PFRON
Pracodawca zatrudniający osoby niepełnosprawne może ubiegać się o wsparcie z PFRON polegające na zwrocie kosztów szkolenia tych osób. Dzięki dodatkowym kursom pracownik podnosi swoje kwalifikacje zawodowe, a tym samym nabywa wiedzę i umiejętności poprawiające jego wydajność na danym stanowisku pracy.
Ustalenie przychodów z najmu - zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Interpretacja indywidualna w zakresie sposobu ustalenia przychodu z najmu.
Czy należy naliczyć, pobrać i odprowadzić podatek dochodowy od kwoty zwrotu kosztów poniesionych, z tytułu wynajmu samodzielnego lokalu mieszkalnego (czynszu)?
Pracodawcy ubiegający się o refundację z PFRON kosztów szkolenia pracowników niepełnosprawnych lub dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem takich osób mogą starać się o wsparcie na dotychczasowych zasadach do końca 2014 r. (poprzednio - do 30 czerwca 2014 r.). O 6 miesięcy wydłużono bowiem okres obowiązywania rozporządzeń regulujących kwestie dotyczące wskazanych rodzajów pomocy dla pracodawców
PFRON na swojej stronie internetowej przypomina o zmianie druków WN-U-G i WN-U-A, które składają osoby niepełnosprawne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą oraz rolnicy ubiegający się o refundację składek opłacanych odpowiednio w ZUS lub w KRUS. Wnioski na nowych drukach obowiązkowo należy składać począwszy od wniosków za czerwiec 2011 r. (tj. w lipcu br.).