Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, zwolnienie z podatku dochodowego dotyczy nagród związanych ze sprzedażą premiową przyznawanych nabywcy od sprzedawcy, co wyklucza programy lojalnościowe, w których nagrody przyznawane są przedstawicielom handlowym za sprzedaż lub promocję. Takie nagrody nie korzystają ze zwolnienia podatkowego i nie stanowią sprzedaży premiowej w rozumieniu przepisów prawa
Nagrody w konkursach o wartości do 200 zł przyznawane przez podmiot realizujący działania promocyjne i reklamowe są zwolnione z opodatkowania, jeśli spełniają warunki art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT.
Nieodpłatne świadczenie usług aranżacji w ramach promocji, pod warunkiem spełnienia promocji, uznaje się za niepodlegające opodatkowaniu VAT. Obowiązek podatkowy z tytułu Kaucji powstaje z chwilą jej pobrania jako wynagrodzenia za projekt, niezależnie od spełnienia warunków promocji.
Nieodpłatne świadczenie usług na rzecz stałych klientów, zgodnie z zasadami promocji i cennika określonymi przez przedsiębiorcę, służącymi promocji działalności gospodarczej i zwiększeniu sprzedaży, nie stanowi odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT i nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem.
Program punktowy, w którym uczestnik wymienia punkty na nagrody jest nieodpłatnym świadczeniem generującym przychód z innych źródeł; nie podlega zwolnieniu podatkowemu z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f., gdyż nagrody są wydawane w zamian za konkretne działania.
Nieodpłatne przekazanie nagród uczestnikom akcji promocyjnej, bez związku z czynnościami opodatkowanymi, jest wyłączone spod działania ustawy o VAT, bez prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Ustalenie, czy wskazany Zwrot Kosztów, w ramach przyjętego Modelu Zwrotu Kosztów, nie stanowi rabatu, o którym mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy VAT, dokumentowanie Zwrotu Kosztów, prawo do odliczenia podatku z tytułu Usług Wsparcia świadczonych na rzecz Wnioskodawcy.
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazaniem przez Wnioskodawcę osobom trzecim materiałów promocyjnych i reklamowych oraz Nagród niepieniężnych, a w konsekwencji prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów przekazywanych nieodpłatnie.
Opodatkowanie dostawy towarów jako jednego świadczenia kompleksowego.
Dotyczy ustalenia: - czy w analizowanej sytuacji Spółka powinna rozpoznać przychód podatkowy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) w wysokości ceny sprzedaży Wycieczki/Nagrody na rzecz klienta (tj. w wysokości 1 PLN); - czy Spółka jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o CIT wartości poniesionych wydatków na nabycie
Skutki podatkowe organizacji programów na rzecz klientów oraz obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z wydaniem nagród w ramach programów.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń w ramach akcji promocyjnej.
Braku możliwości odliczenia w całości lub części podatku VAT w zakresie przeprowadzanych nadzorów i promocji w związku z realizacją projektu.
Obowiązki płatnika związane z organizowaną akcją promocyjną dla nowych klientów Spółki - tj. osób fizycznych nie będących polskimi rezydentami podatkowymi.
W zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika w związku z organizowaną akcją promocyjną.
Czy Spółka może zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz Agencji wynagrodzenie tytułem obsługi i organizacji w imieniu Wnioskodawcy Konkursu.
Skutki podatkowe dla spółki przekazującej nagrodę polecającemu w ramach sprzedaży premiowej oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Uznanie świadczeń na rzecz Klientów jako nieodpłatne świadczenie usług celów prowadzonej działalności.
Prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu towarów przez Spółkę od Dostawców z terytorium Polski, przekazywanych następnie jako nagrody rzeczowe Uczestnikom, obowiązek rozpoznania przez Spółkę wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium kraju a następnie dostawy krajowej na rzecz Uczestnika, rozpoznanie przez Spółkę importu towarów a następnie dostawy krajowej na rzecz Uczestnika, uznanie
Sposób dokumentowania przekazania środków pieniężnych tytułem pokrycia kosztów nagród w ramach akcji promocyjnej.
Brak opodatkowania podatkiem VAT opisanych we wniosku świadczeń w okresie promocyjnym na rzecz Klientów.