Dane jakie powinna zawierać ewidencja osób obdarowanych, o której mowa w art. 7 ust. 4 pkt 1.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków w związku z przekazaniem pracownikom upominku z okazji jubileuszu powstania Spółki.
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.
Szczególnie zasłużony pracownik firmy z okazji jej jubileuszu ma dostać zegarek o wartości 6000 zł. Pracodawca powinien od takiej nagrody pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Jej wysokość będzie wysoka. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Czy możemy ją pobrać w ratach?
Nieodpłatne przekazywanie towarów w postaci pucharów, prezentów, nagród rzeczowych, dyplomów oraz innych artykułów (np. szkolnych czy koszulek), stanowiących, jak i niestanowiących prezentów o małej wartości, nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
1) Czy od wydawanych bez pobrania należności egzemplarzy towarów należących do Spółki w postaci wyrobów biżuteryjnych powinny być pobierane zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych? 2) Czy Wnioskodawca musi przekazać właściwemu organowi podatkowemu i odbiorcom darmowych wyrobów biżuteryjnych informacje podatkowe PIT-8C? 3) W razie odpowiedzi twierdzącej na pytanie oznaczone Nr 2 czy kwotą przychodu
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu nagród wydawanych uczestnikom konkursów.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom
Ustalenie limitu poniżej którego zwolnione z opodatkowania są prezenty małej wartości przekazywane jednej osobie;
Pracodawca może obdarować pracowników i zleceniobiorców prezentami świątecznymi sfinansowanymi z różnych źródeł, np. ze środków obrotowych, zfśs lub funduszu socjalno-bytowego (u pracodawców z układem zbiorowym pracy). W zależności od źródła, inaczej będzie wyglądać ustalanie obowiązku składkowego i podatkowego z tytułu przekazanych świadczeń.
Czy koszt zakupu paliwa wydanego w ramach prezentu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?
Uznanie sprzedaży towaru podstawowego oraz dołączonego do niego gratisu za dwie odrębne transakcje.
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów promocyjnych
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego wydania towarów o jednostkowym koszcie wytworzenia (lub cenie nabycia) nieprzekraczającym 10 zł netto, w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r.
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego wydania towarów o jednostkowym koszcie wytworzenia (lub cenie nabycia) nieprzekraczającym 10 zł netto, w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 marca 2013 r.
Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków służących utrzymywaniu dobrych relacji z kontrahentami jest koniecznością. Konkurencja pomiędzy podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Przekazywanie prezentów kontrahentom ma spowodować pozytywne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty