Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Czy prawidłowe jest wykazanie w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez zakład ubezpieczeń - podatnika podatku dochodowego od osób prawnych wyniku z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych w sposób spójny z ujmowaniem tego wyniku w technicznym rachunku ubezpieczeń, tj. ujmowanie dodatniego wyniku z tytułu zbycia papierów wartościowych w przychodach podatkowych,
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków informacyjnych (obowiązek wystawienia informacji PIT-8C).
Należy wskazać, że koszty nabycia przez klientów akcji, tj. opłaty potrącane w momencie zakupu akcji (np. Stamp Duty Reserve Tax w Wielkiej Brytanii, Sec Section 31 fee w USA, Financial Transaction Tax we Francji) oraz opłaty i prowizje związane z zakupem/ sprzedażą akcji, Wnioskodawca może uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów wykazanych w informacjach PIT-8C.
Biorąc zatem pod uwagę treść wniosku i przywołane powyżej przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzania informacji PIT-8C uwzględniających przychody (dochody), o których mowa w art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzyskiwane przez klientów z tytułu sprzedaży akcji.
Skutki podatkowe sprzedaży akcji w 2017 roku oraz określenia stawki podatku od odsetek wypłaconych od pożyczki z uwzględnieniem umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
skutki podatkowe związane z nabyciem certyfikatów inwestycyjnych funduszu inwestycyjnego zamkniętego aktywów niepublicznych, po cenie emisyjnej odbiegającej od przypadającej na certyfikat wartości aktywów netto funduszu
W zakresie skutków podatkowych związanych z nabyciem certyfikatów inwestycyjnych funduszu inwestycyjnego zamkniętego aktywów niepublicznych, po cenie emisyjnej odbiegającej od przypadającej na certyfikat wartości aktywów netto funduszu.
Zaliczenie do nabytych wierzytelności banku hipotecznego w rozumieniu art. 4a pkt 31 PDOP nabywanych przez Wnioskodawcę wierzytelności kredytowych zabezpieczonych hipoteką oraz uznania ich za koszty uzyskania przychodów niezależnie od tego czy dane wierzytelności ostatecznie stanowić będą podstawę emisji listów zastawnych
Czy z tytułu przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia obligacji w roku 2017 r. Wnioskodawczyni przysługują koszty uzyskania przychodu w wysokości wydatków poniesionych pierwotnie na ich nabycie, czy też dokonując darowizny, a następnie odwołując darowiznę, Wnioskodawczyni utraciła prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych na nabycie obligacji?
skutków podatkowych objęcia certyfikatów inwestycyjnych zamkniętego funduszu inwestycyjnego za wkład pieniężny po wartości wynikającej z warunków emisji certyfikatów inwestycyjnych po cenie emisyjnej niższej od wartości aktywów netto funduszu przypadających na obejmowane certyfikaty
Skoro do zbioru Podatników anonimowych należą jedynie i wyłącznie rezydenci i nierezydenci, a w obu tych sytuacjach Wnioskodawca nie jest płatnikiem podatku, to płatnikiem również nie będzie, jeżeli uprawniony z papierów wartościowych zapisanych na rachunku zbiorczym nie ujawni swojej tożsamości. Taki uprawniony może bowiem spełniać jedynie przesłanki do uznania go alternatywnie za polskiego rezydenta
zwolnienie od podatku VAT nabycia obligacji oraz momentu powstania obowiązku podatkowego
Czy zważywszy na fakt, że dokonana przez Syndyka w roku 2016 spłata z tytułu objęcia obligacji TF jest ostateczna - będzie możliwe zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wszystkich wydatków poniesionych na nabycie obligacji, które nie były dotychczas zaliczone do kosztów uzyskania przychodów przez Spółkę?
Wykup warrantów będzie dla uczestników Programu Motywacyjnego oznaczać powstanie przychodu z kapitałów pieniężnych zgodnie z art. 17 ust. l pkt 6 ww. ustawy, z którego uczestnicy Programu winni rozliczyć się sami zgodnie z art. 30b ww, ustawy. W związku z powyższym na Wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika.
W zakresie uznania Funduszu za instytucję wspólnego inwestowania oraz uznania Wnioskodawcy za podatnika polskiego podatku dochodowego od osób prawnych.