Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego dotyczącego nakładów inwestycyjnych w odniesieniu do zakupów poniesionych przez dniem 1 stycznia 2016 r.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy w przypadku not, o których mowa w pytaniu nr 1 wniosku, dopuszczalne jest uznanie, że dotyczą one czynności opodatkowanych podatkiem VAT, jeżeli jednostka organizacyjna Gminy (inna niż Zakład) dokonuje następnie sprzedaży usług ujmowanych w ww. notach na rzecz osób/podmiotów trzecich, co skutkuje wówczas wykazaniem przez Gminę z tego tytułu sprzedaży
W omawianym przypadku należy uznać, że Wnioskodawca dokona odpłatnego świadczenia usługi w postaci oddania nieruchomości do korzystania jednostce, co podlega opodatkowaniu na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy jako świadczenie odpłatne. Tym samym przepisy art. 8 ust. 2 ustawy nie znajdą tu zastosowania. Dochody otrzymywane przez Wnioskodawcę mające być wykorzystywane na cele statutowe stanowią odpłatność
Uznanie Powiatu za podatnika z tytułu odpłatnego dostarczania energii cieplnej i odpłatnego oczyszczania ścieków przez powiatową jednostkę organizacyjną.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Miasta w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia w drodze korekty rozliczeń z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Miasta (pod warunkiem dokonania tzw. centralizacji rozliczeń
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną wystawione przed dniem dokonania centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzyma
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, faktur które zostały wystawione przed dniem dokonania centralizacji ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzymała po dokonaniu centralizacji oraz z faktur pierwotnie
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, które zostaną w przyszłości omyłkowo wystawione ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy oraz z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych (nazwy nabywcy i/lub numeru NIP) jednostek organizacyjnych gminy w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych oraz w zakresie wystawiania
Jednostki organizacyjne Wnioskodawcy nie podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu, o którym mowa w art. 2 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Nie występują one jako odrębni od oddziału lub też koła terenowego podatnicy, płatnicy podatków bądź płatnicy składek ubezpieczeniowych. W konsekwencji te jednostki organizacyjne nie są zobligowane do posiadania odrębnego numeru identyfikacji
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do zakupów poniesionych na budowę sieci wodociągowej oraz w odniesieniu do zakupów poniesionych na przebudowę i rozbudowę oczyszczalni.
w deklaracji za okres rozliczeniowy, w którym nastąpi zmiana w stopniu wykorzystywania obiektu hali widowiskowo-sportowej, Wnioskodawca jest zobowiązany dokonać korekty podatku naliczonego odliczonego przy jej wytworzeniu, w kwocie proporcjonalnej do pozostałego okresu korekty
Odpłatne przekazanie nieruchomości Gminy w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym Gminy na podstawie decyzji administracyjnej jest czynnością mającą charakter inny niż cywilnoprawny.
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej jest odrębnym od Wnioskodawcy (założyciela) podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i jako jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej samodzielnie wykonuje działalność gospodarczą. W świetle powyższego, skoro Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej jest odrębnym podatnikiem, obowiązany jest prowadzić odrębną od swojego założyciela ewidencję rachunkową
Czy możliwe jest stosowanie na fakturach VAT nazwy Gmina lub zamiennie Miasto
Opodatkowanie podatkiem VAT przejęcia z mocy prawa nieruchomości Gminy Miasta na rzecz Skarb Państwa oraz ustalenie kto powinien być wykazany na fakturze jako wystawca i nabywca.
Nie posiadając zdolności do czynności prawnych, zdolności upadłościowej, struktury organizacyjnej, własnych organów (poza Spółką zarządzającą), zdolności procesowej Wnioskodawca nie może podlegać obowiązkowi ewidencyjnemu i być podatnikiem na podstawie odrębnych ustaw zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy. W związku z tym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do rejestracji i posiadania numeru NIP.
Fundusz jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.
Fundusz jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.
1. Czy niepubliczny zakład opieki zdrowotnej jest odrębną jednostką organizacyjną od spółki jawnej i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych?2. W razie pozytywnej odpowiedzi na pytanie 1. Czy spółka jawna w swoich księgach podatkowych nie zapisuje zdarzeń, które dotyczą zakładu opieki zdrowotnej?
Uznanie czy Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej powołany przez spółkę winien być traktowany jako odrębna od tej spółki jednostka organizacyjna oraz czy powinien wystąpić o nadanie mu własnego numeru NIP.
Niepubliczny zakład opieki posiada status pracodawcy dla zatrudnianych przez siebie pracowników, a więc jest płatnikiem podatków; jest więc również płatnikiem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Zatem niepubliczny zakład opieki jest objęty obowiązkiem ewidencyjnym wynikającym z przepisów ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników i powinien posiadać własny Numer
Wnioskodawca jako wyodrębniona jednostka organizacyjna przez jednostkę tworzącą, niebędący samodzielnym, podmiotem gospodarczym, nieposiadający osobowości prawnej, nie jest uprawniony do wystawiania faktur VAT z tytułu świadczonych przez siebie usług zdrowotnych pod własną firmą lecz pod firmą jednostki tworzącej, ponieważ podatnikiem podatku od towarów i usług, o którym mowa w ww. art. 15 ustawy o