Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.
Podjąłem decyzję o zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej jako osoba fizyczna. Sprzedałem wszystkie zapasy surowców (żyto, pszenica) oraz wyroby gotowe (mąka pszenna, żytnia oraz otręby pszenne i żytnie), tj. na dzień likwidacji wszystkie zapasy były stanami zerowymi. Z drobnego sprzętu poza środkami trwałymi pozostała kasa fiskalna, której nikt nie kupi, gdyż wymiana dysku w kasie jest
Proszę o informację, jaką podstawę prawną powinnam wpisywać na fakturze dokumentującej sprzedaż usług nauki języków obcych?
Nasze przedsiębiorstwo (spółka z o.o.) przejęło inny podmiot (spółka z o.o.). Obecnie (kiedy spółka przejmowana formalnie już nie istnieje) otrzymaliśmy faktury wystawione na przejętą spółkę. Faktury te zostały wystawione już po dniu przejęcia spółki. Dane na niej zawarte wskazują na nieistniejącego już nabywcę. Czy w takim przypadku, jako spółka przejmująca, mamy możliwość odliczenia podatku naliczonego