Opłaty za licencje użytkownika końcowego, nieprzenoszące praw autorskich, nie mieszczą się w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT, nie powodując obowiązku poboru podatku u źródła, gdyż są jedynie opłatą za korzystanie na własny użytek, nie stanowiąc należności licencyjnych w rozumieniu UPO.
Odpłatne zbycie nieruchomości nabytej w drodze spadku nie podlega opodatkowaniu w Polsce, jeżeli od daty nabycia przez spadkodawcę do zbycia upłynęło 5 lat, niezależnie od ośrodka interesów życiowych spadkobiercy.
Wynagrodzenie wypłacane za korzystanie z programu komputerowego na podstawie licencji użytkownika końcowego, bez przeniesienia autorskich praw majątkowych, nie mieści się w zakresie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT i nie podlega opodatkowaniu u źródła w Polsce.
Organ podatkowy stwierdził, że podatnik do 15 lipca 2025 r. podlegał nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, gdyż posiadał tam centrum interesów życiowych. Dopiero po przenosinach najbliższej rodziny do USA od 16 lipca 2025 r. spełnił warunki ograniczonego obowiązku podatkowego na terytorium Polski, zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy o PIT.
Licencja użytkownika końcowego na oprogramowanie, nieprzenosząca praw autorskich, nie stanowi należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, co wyklucza obowiązek poboru podatku u źródła od wypłat na rzecz zagranicznego dostawcy.
Płatności dokonywane przez spółkę na rzecz zagranicznego dostawcy z tytułu licencji użytkownika końcowego na oprogramowanie nie generują obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego jako należność licencyjna, gdyż nie obejmują przekazania majątkowych praw autorskich, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.
Renta wdowia wypłacana z amerykańskiego systemu ubezpieczeń społecznych nie korzysta ze zwolnienia podatkowego jako świadczenie rodzinne w Polsce. Stanowi dochód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, przy zastosowaniu metody proporcjonalnego odliczenia podatku zapłaconego w USA.
Na gruncie umowy SOFA II dochody pracowników wykonawców kontraktowych USA, niebędących rezydentami podatkowymi w Polsce, mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, podczas gdy zakres zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT nie obejmuje umów o pracę.
Ulga abolicyjna w podatku dochodowym od osób fizycznych, określona w art. 27g ustawy o PIT, przysługuje bez ograniczenia kwotowego polskim rezydentom podatkowym, którzy uzyskują dochody z pracy wykonywanej poza terytorium lądowym państw, w rozumieniu obszarów wykraczających poza klasyczne granice lądowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zwierzchnictwa państwowego. Dyrektor KIS potwierdza
Nabycie praw majątkowych, w tym patentów, w drodze licytacji komorniczej przez polskiego wierzyciela uznaje się za "wypłatę" w rozumieniu art. 26 ust. 7 UPDOP, skutkując obowiązkiem poboru podatku u źródła, chyba że zostanie przedłożony certyfikat rezydencji zagranicznego kontrahenta.
W przypadku wypłat do 2.000.000 PLN na rzecz nierezydentów, które kwalifikowane są jako zyski przedsiębiorstwa na gruncie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik może nie pobrać podatku u źródła bazując jedynie na certyfikacie rezydencji, bez obowiązku dalszej weryfikacji przesłanek z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT.
Pracownik wykonawcy kontraktowego Stanów Zjednoczonych, który przeniósł ośrodek interesów życiowych do Polski i jest rezydentem podatkowym, nie może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania, na podstawie art. 20 ust. 5 lit. a umowy między Polską a USA o współpracy obronnej.
Podatnik posiadający rezydencję podatkową w Polsce nie może korzystać ze zwolnień podatkowych przewidzianych dla pracowników wykonawców kontraktowych USA w ramach umowy o współpracy obronnej, gdyż zwolnienie to nie dotyczy osób posiadających stałe miejsce zamieszkania w Polsce.
Program motywacyjny Z, w tym program P, spełnia przesłanki art. 24 ust. 11b ustawy o podatku dochodowym, odraczając moment opodatkowania przychodu z nabycia Akcji do momentu ich odpłatnego zbycia, kwalifikując go jako przychód z kapitałów pieniężnych.
Wnioskodawczyni od 17 lipca 2023 r. podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, ponieważ przeniosła tam swoje centrum życiowych interesów, co zgodnie z umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz wewnętrznym prawem polskim przesądza o jej rezydencji podatkowej w Polsce.
Wynagrodzenie za licencję użytkownika końcowego na korzystanie z oprogramowania nie rodzi obowiązku poboru podatku u źródła, jako że nie jest obejmowane katalogiem należności licencyjnych określonym w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.
Przychody z wynajmu siedmiu lokali mieszkalnych, stanowiących majątek prywatny małżeństwa zamieszkującego w USA, można opodatkować jako najem prywatny, z zastosowaniem zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 8,5% i 12,5%, gdy najem nie spełnia przesłanek uznania za działalność gospodarczą.
Objęcie udziałów po cenie niższej niż rynkowa stanowi przychód podatkowy od innych źródeł, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, mimo ograniczeń w prawach udziałowca, przy czym przychód ten odpowiada różnicy między ceną rynkową a zapłaconą.
Wypłata wynagrodzenia na rzecz dostawcy zagranicznego za licencję użytkownika końcowego na oprogramowanie nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, z uwagi na brak przeniesienia praw autorskich bądź licencyjnych uprawnień w sensie prawnym.
Wynagrodzenie z tytułu licencji użytkownika końcowego na oprogramowanie komputerowe, nie stanowi dochodu z praw licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT i tym samym nie powoduje obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego u źródła.
Należności wypłacane przez Spółkę za Licencje użytkownika końcowego (EUL) na Oprogramowanie nie stanowią należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT i nie podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła w Polsce.
Wynagrodzenie uiszczane za licencję użytkownika końcowego oprogramowania komputerowego nie stanowi należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT, co wyklucza obowiązek poboru podatku u źródła w Polsce.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych z pracy na statku eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki.