Skutki podatkowe nabywania od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej monet będących środkami płatniczymi w innych krajach, jednak wytworzonych ze złota dewizowego.
W zakresie ustalenia czy wynagrodzenie płacone przez Wnioskodawcę z tytułu odlewania sztabek i monet na rzecz powiązanej spółki stanowi ukryty zysk zgodnie z art. 28m ust. 3 ustawy o CIT.
Brak opodatkowania czynności polegających na wymianie danych kontaktowych pomiędzy osobami zainteresowanymi dokonywaniem transakcji kupna sprzedaży na rynku złota inwestycyjnego.
Opodatkowanie kosztów wysyłki przy sprzedaży złota inwestycyjnego, monet kolekcjonerskich, czasopism fachowych i sposób wykazywania ich na fakturze/paragonie, dokumentowanie sprzedaży wysyłkowej na rzecz osób fizycznych spoza terytorium kraju w systemie VAT marża oraz obowiązek odnawiania co dwa lata procedury VAT marża.
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży/późniejszego obrotu wtórnego lub detokenizacji Tokenów, powstania obowiązku podatkowego dla transakcji dotyczących Tokenów oraz określenia podstawy opodatkowania z tytułu detokenizacji Tokenów.
Na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z nabywaniem monet ze złota dewizowego, każdorazowo, kiedy kwota zakupu przekroczy wartość 1000 zł. Obowiązek uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych nie wystąpi jedynie wówczas, gdy zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży złota i monet.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży sztabek złota.
Brak obowiązku stosowania mechanizmu podzielonej płatności w przypadku dostawy złota inwestycyjnego.
Świadczenie przez Wnioskodawcę usług pośrednictwa w sprzedaży metali oraz kamieni szlachetnych, w tym biżuterii, złota, srebra, monet kolekcjonerskich oraz przerabiania złomu inwestycyjnego, prowadzonej w imieniu i na rzecz zlecającego nie spowoduje, że w stosunku do Wnioskodawcy zwolnienie wynikające z art. 113 ust. 1 ustawy nie będzie mogło mieć zastosowania.
Podatek od towarów i usług w zakresie sposobu wyliczenia marży podlegającej opodatkowaniu oraz sprzedaży złomu złota.
W przypadku sprzedaży nieodebranego zastawu, stanowiącego towar używany w postaci wyrobów jubilerskich ze złota sklasyfikowanych w PKWiU do grupowania 32.12.13, nabytych (przewłaszczonych), przez Wnioskodawczynię od podmiotów, określonych w art. 120 ust. 10 ustawy, Wnioskodawczyni ma prawo opodatkować taką sprzedaż na zasadzie opodatkowania marży na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy
dotyczy opodatkowania marżą nieodebranego przedmiotu zastawu w postaci wyrobów jubilerskich oraz opodatkowania marżą nieodebranego przedmiotu zastawu w postaci złomu złota
Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku dochodowego z tytułu przedmiotowej sprzedaży, jeśli zbycie złota będzie miało miejsce po upływie pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpił jego zakup
stanowisko Wnioskodawcy w zakresie możliwości opodatkowania sprzedaży wyrobów jubilerskich (metal obrobiony) i antycznych ze złota, srebra, platyny, oraz z kamieniami szlachetnymi należy uznać za prawidłowe.