Tokarki nr 1 i 2 oraz związane z nimi maszyny peryferyjne stanowią roboty przemysłowe oraz peryferia funkcjonalnie powiązane, co uprawnia wnioskodawcę do stosowania ulgi na robotyzację, uwzględniając z art. 38eb ust. 1, 2 Ustawy CIT koszty leasingowe oraz amortyzacyjne jako koszty uzyskania przychodu.
Nabytych przez spółkę 3-osiowych robotów nie można uznać za roboty przemysłowe, o których mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, ponieważ nie są wykorzystywane dla zastosowań przemysłowych, co uniemożliwia skorzystanie z ulgi na robotyzację.
Wydatki poniesione przez podatnika na nabycie systemu A nie kwalifikują się do ulgi na robotyzację, ponieważ system A, nie spełnia definicji robota przemysłowego, gdyż nie jest wykorzystany dla "zastosowań przemysłowych" w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT.
Maszyny wykorzystywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję robota przemysłowego według art. 38eb ust. 3 Ustawy CIT, co umożliwia odliczenie 50% kosztów ich zakupu w ramach ulgi na robotyzację, pod warunkiem dokonania odliczeń w latach 2022-2026 z uwzględnieniem zasad amortyzacji, bez możliwości jednorazowego odliczenia w roku zakupu.
Wydatki poniesione na nabycie fabrycznie nowych robotów przemysłowych oraz związanych z nimi urządzeń peryferyjnych i oprogramowania, spełniają wymogi kwalifikacji do ulgi na robotyzację, lecz jednorazowe odliczenie 50% poniesionych kosztów od podstawy opodatkowania w roku nabycia jest nieprawidłowe; odliczeniu podlegają odpisy amortyzacyjne.
Roboty wykorzystywane w procesach logistyczno-magazynowych nie spełniają definicji robota przemysłowego przewidzianej w art. 38eb ust. 3 ustawy o PDOP, ponieważ nie są przeznaczone dla zastosowań przemysłowych, a zatem podatnik nie jest uprawniony do skorzystania z ulgi na robotyzację.
Do momentu zakończenia inwestycji określonego w decyzji o wsparciu, dochody i koszty działalności inwestycyjnej kwalifikują jako opodatkowane, a spółka może korzystać z ulg o ile koszty nie zmniejszają dochodu zwolnionego. Straty przed zakończeniem inwestycji rozlicza się według generalnych reguł CIT.
Dokonywane w latach 2022-2026 odpisy amortyzacyjne od środków trwałych, spełniających definicję robota przemysłowego i nabytych przed oraz po 1 stycznia 2022 roku, stanowią koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację według art. 38eb CIT i uprawniają do ulgi na robotyzację.
Linia produkcyjna, będąca zintegrowanym zestawem maszyn i urządzeń, nie może zostać zakwalifikowana jako jeden robot przemysłowy zgodnie z definicją zawartą w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, co wyklucza zastosowanie ulgi na robotyzację dla całego zespołu tychże maszyn.
Cała linia produkcyjna nie spełnia definicji robota przemysłowego z art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji nie kwalifikuje się do ulgi na robotyzację. Poszczególne maszyny muszą być zintegrowane z robotem przemysłowym, by wypełnić warunki ulgi zgodnie z aktualnymi przepisami podatkowymi.
Automatyczna linia produkcyjna, złożona ze zintegrowanych maszyn i urządzeń, nie spełnia definicji robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, wykluczając możliwość zastosowania ulgi na robotyzację w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych od tej linii.
Cała zautomatyzowana linia produkcyjna, składająca się z poszczególnych maszyn, nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, ponieważ definicja dotyczy jednej maszyny wielozadaniowej, zintegrowanej z innymi urządzeniami w cyklu produkcyjnym, co wyklucza możliwość zastosowania ulgi na robotyzację dla takiej linii.
Linia produkcyjna składająca się z poszczególnych maszyn i urządzeń nie może być uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 CIT, gdyż robotem przemysłowym jest pojedyncza maszyna zintegrowana z innymi, a nie cały zespół maszyn.
Linia technologiczna składająca się z zintegrowanych maszyn nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; ulga na robotyzację nie przysługuje w takim przypadku.
Linia technologiczna nie może być uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT. Ulga na robotyzację dotyczy wyłącznie pojedynczych urządzeń, które spełniają określone prawem kryteria, a nie całego cyklu technologicznego.
Cała opisana Linia Technologiczna nie może zostać uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; indywidualne maszyny wchodzące w skład Linii muszą być traktowane jako osobne elementy względem ulgi na robotyzację.
Linia technologiczna składająca się z kilku zintegrowanych maszyn nie spełnia definicji 'robota przemysłowego' w art. 38eb ustawy o CIT, co wyklucza możliwość skorzystania z ulgi na robotyzację dla całego ciągu technologicznego.
Zespół maszyn tworzący linię technologiczną nie spełnia wymogów definicji robota przemysłowego zgodnie z art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, co wyklucza możliwość skorzystania z ulgi na robotyzację w zakresie tych elementów.
Maszyny spełniają definicję robotów przemysłowych, umożliwiającą ulgi na robotyzację, jednak odliczenia w zakresie ulgi można stosować do amortyzacji w latach 2022-2026, a jednorazowe odliczenia w roku zakupu wyłączone.
Podatnik nabywający przed i po 1 stycznia 2022 r. środki trwałe kwalifikacyjne jako roboty przemysłowe oraz związane urządzenia peryferyjne, zgodnie z art. 38eb ustawy o CIT, jest uprawniony do odliczenia 50% kosztów amortyzacji w latach podatkowych 2022-2026, jeżeli spełniają kryteria robotyzacji.
Robot paletyzujący oraz zintegrowane urządzenie, nie uznane za roboty przemysłowe w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, nie uprawniają do skorzystania z ulgi na robotyzację jako wydatki związane z procesami magazynowymi, a nie przemysłowymi.
W zakresie ustalenia: 1. czy Spółka jest uprawniona na podstawie art. 38eb ustawy CIT do odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 ustawy CIT, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów w postaci odpisów amortyzacyjnych od zakupionego w 2023 roku zrobotyzowanego stanowiska z firmy (…) na podstawie otrzymanych faktur, 2. czy Spółka jest uprawniona na podstawie art. 38eb
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca jest uprawniony, w latach podatkowych 2022-2026, do odliczenia od podstawy opodatkowania, zgodnie z art. 38eb ust. 1 updop, kwoty 50% kosztów stanowiących odpisy amortyzacyjne od Maszyn opisanych w stanie faktycznym lub do rozliczenia odpisów amortyzacyjnych od tych Maszyn na podstawie art. 38eb ust. 8 w zw. z art. 18d ust. 8 updop.