Transakcja spełniająca przesłanki art. 9 ustawy o VAT dla wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, skutkuje obowiązkiem Spółki do jego rozpoznania i opodatkowania w Polsce, z jednoczesnym brakiem prawa do odliczenia VAT z tytułu importu, jaka to transakcja nie kreuje obowiązku dla importera w Polsce.
Podnośniki nożycowe samojezdne i dźwigi samojezdne nie spełniają definicji środków transportu w rozumieniu art. 28j ustawy o VAT. Wynajem tych urządzeń oraz wózka widłowego podlega zasadom ogólnym terytorialności VAT, uznając stałe miejsce działalności kontrahenta na terytorium Polski.
Usługi związane z nieruchomościami oraz obsługą wydarzenia w Rumunii, w tym ochrona i catering, podlegają opodatkowaniu w Rumunii. Usługi niematerialne, takie jak doradztwo i wynajem sprzętu, związane z polską siedzibą podatnika, są opodatkowane w Polsce na zasadach ogólnych zgodnie z art. 28b ustawy o VAT.
Dochody uzyskiwane z pracy najemnej na pokładzie samolotów eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z zarządem na Malcie podlegają opodatkowaniu wyłącznie na Malcie, zgodnie z art. 15 ust. 3 umowy polsko-maltańskiej, co skutkuje ich zwolnieniem od podatku w Polsce.
Obowiązek podatkowy w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia używanych środków transportu powstaje w momencie wystawienia faktury przez dostawcę, niezależnie od fizycznego posiadania towaru, a podatek VAT należy wpłacić oraz złożyć deklarację VAT-23 w ciągu 14 dni od tej daty.
Rekompensata otrzymana przez spółkę za usługi przewozowe od organu samorządowego, mająca na celu pokrycie strat i niewpływająca bezpośrednio na cenę usług, nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT i nie jest objęta obowiązkiem podatkowym w VAT.
Dochód uzyskiwany z tytułu świadczenia kompleksowego w ramach SSE podlega zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, natomiast dochód z tytułu sprzedaży złomu nie korzysta z takiego zwolnienia.
Dochody z pracy wykonywanej w transporcie międzynarodowym przez rezydenta podatkowego Polski podlegają opodatkowaniu w Polsce, mimo działalności pracodawcy w różnych krajach, zgodnie z właściwymi umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania, przy uwzględnieniu miejsca faktycznego zarządu przedsiębiorstw.
Usługi transportu lotniczego pasażerów nabyte i dalej odsprzedawane nie podlegają opodatkowaniu na terenie Polski pod warunkiem, że nie występuje odcinek trasy wewnątrz Polski, a miejsce świadczenia uzasadnia opodatkowanie w innym kraju. W przypadku importu i odsprzedaży takich usług na terytorium kraju nie rozpoznaje się importu usług.
Usługa transportu międzynarodowego pasażerów w przypadku czarteru samolotów podlega opodatkowaniu w miejscu faktycznego świadczenia, gdzie odbywa się przemieszczanie, uwzględniając pokonane odległości. Dla zastosowania preferencyjnej stawki 0% VAT niezbędna jest dokumentacja potwierdzająca spełnienie warunków określonych w przepisach. Import usług musi być deklarowany, jeśli miejsce świadczenia to
Miejscem opodatkowania usług transportu kabotażowego jest, zgodnie z art. 28b ustawy o VAT, siedziba działalności zleceniodawcy lub miejsce jego stałego prowadzenia działalności gospodarczej. W związku z tym, usługi świadczone dla zleceniodawców z Państw UE podlegają tam opodatkowaniu, chyba że dotyczą transportu realizowanego poza UE.
W transakcji łańcuchowej WNT przypisuje się dostawie 'ruchomej' w ramach transportu do Wnioskodawcy jako podmiotu pośredniczącego, zaś dostawa do Nabywcy końcowego jest krajowa i opodatkowana w Polsce. Data dostawy to moment przekazania towaru Nabywcy, nie zaś kurierowi.
Dochody uzyskiwane z działalności obejmującej dostawę, transport i montaż produktów mogą podlegać zwolnieniu z CIT, gdy stanowią jedną całość gospodarczą z działalnością objętą decyzją o wsparciu, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. Usługi pomocnicze muszą być ściśle związane z działalnością główną określoną w decyzji.
Wykonywanie usług transportu sanitarnego przy użyciu pojazdu-karetki spełniającego normę PN-EN 1789 jest zwolnione z VAT, podczas gdy usługi realizowane innymi pojazdami niespełniającymi tej normy, nie korzystają z ww. zwolnienia.
Podatnikowi, który ponosi wydatki na inwestycje związane z zielonymi wiatami przystankowymi wykorzystywanymi wyłącznie w ramach czynności opodatkowanych VAT, przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 86 ustawy o VAT.
Usługi pośrednictwa, w tym odsprzedaż biletów lotniczych i kolejowych przez Wnioskodawcę, stanowią usługę turystyki w rozumieniu art. 119 Ustawy o VAT i podlegają opodatkowaniu systemem marży. Opłaty transakcyjne, jako składnik tej usługi, nie mogą być traktowane jako odrębne wynagrodzenie.
Dochody polskiego rezydenta podatkowego z pracy na statkach międzynarodowych eksploatowanych przez przedsiębiorstwo zarządzane z Grecji podlegają pod metodę proporcjonalnego zaliczenia z możliwością pełnego odliczenia ulgi abolicyjnej, zgodnie z Konwencją MLI i ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązek złożenia zeznania podatkowego i opodatkowania dochodów z pracy wykonywanej na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym.
Uznanie opisanej usługi jako restauracyjnej lub cateringowej, miejsce jej opodatkowania oraz możliwość opodatkowania tej usługi stawką w wysokości 0%.
Dochód ze sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu, lecz dystrybułowany z magazynów (hurtowni) zlokalizowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu oraz koszty transportu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu pomiędzy tą lokalizacją a magazynami (hurtowniami) zlokalizowanymi poza terenem objętym Decyzją o wsparciu będą stanowić dochód zwolniony
Dotyczy ustalenia: • czy Obciążenia Wnioskodawcy przez klientów/kontrahentów za brak wymiany palet lub brak dokumentu potwierdzającego jej wykonanie oraz Obciążenia Wnioskodawcy od klientów/kontrahentów za dodatkowe ubezpieczenie, dodatkowe koszty związane ze zleceniem nie będą stanowiły wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, opodatkowanych Ryczałtem od dochodów Spółek na podstawie art
Elementem przesądzającym o uznaniu danego pojazdu za środek transportu jest jego przeznaczenie, którym jest przewóz osób lub rzeczy z miejsca na miejsce. W przypadku wózków widłowych ten warunek jest spełniony. Jest to bowiem pojazd mechaniczny o napędzie silnikowym, przystosowany do załadunku, rozładunku i przewozu materiałów - czasami o znacznej masie - w transporcie, co do zasady, bliskim. Zatem