Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Dla uznania wydatków inwestycyjnych za koszty kwalifikowane, momentem decydującym jest chwila ich rzeczywistej zapłaty (metoda kasowa), a skorzystanie ze zwolnienia podatkowego jest możliwe dopiero po uzyskaniu dochodów z nowej inwestycji, a nie od samego rozpoczęcia realizacji inwestycji.
Wykazanie różnic kursowych wg metody rachunkowej wymaga kompensaty wszystkich różnic, niezależnie od źródła ich powstania, z wyjątkiem bezpośredniej alokacji. Nadwyżka dodatnich różnic kursowych podlega całkowitemu opodatkowaniu, zaś nadwyżka ujemnych wymaga alokacji do działalności zwolnionej i opodatkowanej wg klucza przychodowego.
Odszkodowanie otrzymane przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w specjalnej strefie ekonomicznej, związane z indywidualną polisą ubezpieczeniową, nie korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego, gdyż nie jest bezpośrednim dochodem z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu strefowym.
Podatnik posiada prawo do rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia podatkowego od miesiąca poniesienia kosztów kwalifikowanych inwestycji po uzyskaniu decyzji o wsparciu, niezależnie od oddania środków trwałych do używania; jednakże nie może dowolnie decydować o momencie rozpoczęcia korzystania z tego zwolnienia w ramach jego okresu obowiązywania.
Dochód uzyskiwany z tytułu świadczenia kompleksowego w ramach SSE podlega zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, natomiast dochód z tytułu sprzedaży złomu nie korzysta z takiego zwolnienia.
Wygaśnięcie decyzji o wsparciu na skutek złożenia wniosku przez przedsiębiorcę powoduje utratę prawa do zwolnienia podatkowego z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy CIT od dnia doręczenia tego wniosku właściwemu organowi, jako że decyzja ma charakter deklaratoryjny i bezprzedmiotowość następuje z dniem złożenia wniosku.
Zwrotne koszty kwalifikowane na nowe inwestycje, które uzależniają prawo do zwolnienia podatkowego, muszą zostać faktycznie poniesione i ujawnione jako środki trwałe w ewidencji. Zwolnienie może być realizowane od momentu generowania dochodów z działalności powstałej na podstawie tych inwestycji, a nie wyłącznie na etapie ponoszenia kosztów.
Zwolnienie podatkowe na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT przysługuje od miesiąca poniesienia kosztów kwalifikowanych po decyzji o wsparciu, lecz wielkość dochodu wolnego od podatku w danym roku jest uzależniona od wysokości tych kosztów.
Momentem, od którego przedsiębiorca może korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego w ramach decyzji o wsparciu, jest miesiąc, w którym poniósł koszty kwalifikacyjne po dniu wydania decyzji. Zwolnienie to przysługuje niezależnie od oddania do użytkowania środków trwałych, chyba że przepisy stanowią inaczej.
Dochód uzyskiwany z produkcji z materiału powierzonego przez Spółkę X w SSE podlega zwolnieniu z CIT, o ile działalność ta mieści się w zakresie zezwolenia strefowego i odbywa się w całości na terenie SSE, na co wskazują przepisy art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Kwoty zaliczek, o których mowa w opisie stanu faktycznego, uregulowane przez Spółkę po złożeniu przez Spółkę Wniosku, lecz przed wydaniem Decyzji lub w dniu wydania tej Decyzji stanowić będą wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, jeśli zapłata pozostałej części kwoty nastąpi po wydaniu Decyzji.
Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że realizowane przez Wnioskodawcę usługi montażu okien i drzwi w miejscu wskazanym przez klienta stanowią integralny element prowadzonej przez Państwa działalności objętej decyzją o wsparciu i na obszarze wskazanym w tej decyzji, z której dochód podlega w całości zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop
Rozpoznanie nakładów na budynki oraz maszyny i urządzenia przeznaczone do produkcji energii, jako koszty kwalifikowane nowej inwestycji związane z decyzją o wsparciu. Moment rozpoznania kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji.
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Po zmianie przez Ministra Decyzji o wparciu, na podstawie ww. przepisu, w zakresie zmiany terminu zakończenia inwestycji (w przypadku wcześniejszego zakończenia inwestycji), podatnik jest uprawniony do zwolnienia uzyskanego dochodu z realizacji nowej inwestycji począwszy od zmienionej (wcześniejszej) daty zakończenia Inwestycji. Powyższe nie zmienia stanowiska w sytuacji częściowej realizacji inwestycji
Ustalenia: ‒ czy Spółka, rozliczając różnice kursowe zgodnie z art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) na podstawie przepisów o rachunkowości, tj. zgodnie z tzw. metodą rachunkową rozliczania różnic kursowych, powinna wykazywać w kosztach lub w przychodach podatkowych odpowiednio nadwyżki ujemnych różnic kursowych nad dodatnimi różnicami kursowymi lub
Czy wobec wydania przez MRiT Decyzji, wskutek której umożliwione zostało spełnienie wszystkich warunków uzależniających prawo Spółki do skorzystania z limitu pomocy publicznej wygenerowanego realizacją Inwestycji na moment zakończenia Inwestycji objętej Zezwoleniem nr 1, jak również potwierdzającej stanowisko Spółki, interpretacji indywidualnej prawa podatkowego wydanej przez DKIS z dnia 16 października
Uznanie inwestycji w zakresie budowy Farmy Wiatrowej za świadczenie kompleksowe jako dostawę z montażem, określenie miejsca opodatkowania przedmiotowej transakcji, ustalenie obowiązku podatkowego oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
1. Czy Spółka, rozliczając Różnice kursowe w oparciu o tzw. metodę rachunkową (tj. zgodnie z art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT), powinna wykazywać w kosztach uzyskania przychodów albo w przychodach podatkowych - odpowiednio - nadwyżkę ujemnych Różnic kursowych nad dodatnimi albo nadwyżkę dodatnich Różnic kursowych nad ujemnymi, wykazaną za dany okres w księgach rachunkowych (tzw. ujęcie per saldo)?
Ustalenie, czy praca zdalna wykonana przez pracowników podczas pandemii COVID-19 oraz praca zdalna wykonana przez pracowników po pandemii COVID-19 powoduje niemożnośc korzystania z zwolnienia przedmiotowego z SSE
W zakresie ustalenia, czy: - wydatki poniesione na zakup usług oraz części i komponentów od podmiotów zewnętrznych, celem ich wykorzystania w procesie produkcyjnym, stanowią koszty uzyskania przychodu, zgodnie z art. 15 ust. 1 updop, wpływające w całości na ustalenie dochodu zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, tj. czy przychody uzyskane przez