Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę w ramach umowy o świadczenie usług przez związek pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem że spełniają kryteria celowości, definitywności oraz właściwej dokumentacji.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorców w ramach działań marketingowych nie stanowią składek członkowskich i mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są związane z realizacją celów przychodowych i prawidłowo udokumentowane.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę z tytułu usług świadczonych przez organizację pracodawców nie stanowią składki członkowskiej i mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów, o ile wykazano ich związek z działalnością gospodarczą oraz wpływ na zwiększenie przychodów, co zostało potwierdzone przez organ podatkowy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę w branży gastronomicznej mogą stanowić koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są one wynagrodzeniem za konkretne świadczenia usług marketingowych i nie są kwalifikowane jako wyłączone z kosztów składki członkowskie.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę na rzecz związku zrzeszającego franczyzobiorców, o ile stanowią wynagrodzenie za usługi marketingowe, stanowią koszt uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie są klasyfikowane jako składki członkowskie wyłączone z kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 CIT.
W zakresie opodatkowania przychodu z tytułu likwidacji Spółdzielni.
Brak obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu wnoszenia opłaty członkowskiej.
Zwolnienie z opodatkowania usług szkoleniowych nabytych od podmiotu z Wielkiej Brytanii.
W zakresie możliwości utraty zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 i pkt 40 ustawy w związku z likwidacją i przeniesieniem majątku na inny podmiot realizujące podobne cele statutowe.
Zwolnienie z opodatkowania usług szkoleniowych nabytych od podmiotu z Wielkiej Brytanii.