Brak możliwość odliczenia od podatku składki zdrowotnej za okres od 1 października 2017 r. do 31 grudnia 2021 r.
Czy w związku z opisanym stanem faktycznym w świetle art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, działalność Spółki w zakresie realizowanego w 2022 r. projektu, dotyczącego opracowania, zaprojektowania i wykonania ulepszonych produktów?.
1. Czy w związku z Podziałem po stronie Spółki nie powstanie dochód (przychód) opodatkowany podatkiem dochodowym od osób prawnych. 2. Czy Spółka Przejmująca, będzie uprawniony do wykazania jako kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m Ustawy o CIT, dotyczących składników majątkowych wchodzących w skład wydzielanego ZCP za miesiąc Podziału. 3. Czy Spółka Przejmująca
Wydatki poniesione przez Państwa na składki ZUS od wynagrodzeń należnych za październik 2023 r., wypłaconych pracownikom w listopadzie 2023 r. (do 10 listopada 2023 r.), które zostaną zapłacone do 15 grudnia 2023 r. będą stanowiły dla Państwa koszt uzyskania przychodu w miesiącu, za który należne są wynagrodzenia, tj. w październiku 2023 r.
Opodatkowania zapłaconych przez płatnika za podatnika zaległych składek na ubezpieczenie społeczne.
W którym roku podatkowym Spółka powinna rozpoznać koszt wypłaconych premii; - do którego roku podatkowego należy ująć koszty ZUS od wypłaconych premii.
Ustalenie na jakich zasadach będą ujmowane w koszty składki ZUS za wynagrodzenia (wynagrodzenia za umowy zlecenie) i premie roczne w zw. z nowelizacją art. 15 ust. 4h.
Czy przedmiot transakcji dotyczącej zbycia działalności w zakresie DPC stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa (dalej jako: „ZCP”) w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o PDOP”)? - Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 jest twierdząca, czy w przypadku wystąpienia dodatniej różnicy pomiędzy określoną ceną zakupu ZCP, a określoną na dzień zakupu wartością rynkową składników majątkowych wchodzących w skład
Uznanie składki uiszczanej przez Spółkę na rzecz TFG za element podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, oraz nieuznanie składki uiszczanej przez Spółkę na rzecz TFG za usługę nabytą dla bezpośredniej korzyści turysty.
Zastosowanie ulgi na działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 26e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.Uznanie za koszty kwalifikowane kosztów wynagrodzeń pracowników biorących udział w pracach B+R i kosztów materiałów i elementów maszyn.
Możliwość zastosowania ulgi na działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 26e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Uznanie za koszty kwalifikowane kosztów wynagrodzeń pracowników biorących udział w pracach B+R, kosztów materiałów zużytych na próby oraz odpisów amortyzacyjnych od zakupionego środka trwałego w celu realizacji projektu.
Ustalenie, w którym okresie rozliczeniowym powstaje obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od dochodu spółek z tytułu ukrytych zysków.
W zakresie opodatkowania przychodu z tytułu likwidacji Spółdzielni.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) Koszty Projektów Indywidualnych ponoszone przez Spółkę do momentu zakończenia etapu prototypowania będą stanowiły dla Spółki koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 i 3 ustawy o CIT?
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym prowadzone przez nią prace w ramach konstruowania i tworzenia nowych Maszyn, Urządzeń, Narzędzi stanowią działalność badawczo-rozwojową, w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 UPDOP w brzmieniu obowiązującym zarówno do końca września 2018 roku jak i od 1 października 2018 roku, która uprawnia do zastosowania ulgi określonej w art. 18d UPDOP? Czy koszty
Brak obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu wnoszenia opłaty członkowskiej.
w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
Odliczenie danych wydatków jako kosztów kwalifikowanych w ramach ulgi na działalność badawczo-rozwojową.
opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatku (IP Box)
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
Obowiązki płatnika w związku z opłaceniem menedżerowi polisy ubezpieczeniowej.