Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Wydatki poniesione na kampanię reklamową poprzez oferty paczek do influencerów mają charakter reprezentacyjny, co na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT wyklucza ich traktowanie jako koszt uzyskania przychodu.
Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe, ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców jako wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają wymogi racjonalności i ekonomicznego uzasadnienia oraz są odpowiednio udokumentowane.
Opłaty marketingowe, poniesione na rzecz działań promocyjnych świadczonych przez związek pracodawców, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile wykazano ich związek z działalnością gospodarczą podatnika oraz ich faktyczny i nieodwracalny charakter.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli służą osiągnięciu przychodów (art. 15 ust. 1 CIT) i spełniają kryteria związku z prowadzoną działalnością. Poniesione wydatki nie mogą być objęte wyłączeniami z art. 16 ust. 1 CIT.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz Związku pracodawców, będące wynagrodzeniem za usługi promocyjno-marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako wydatki poniesione w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.
Opłaty marketingowe ponoszone przez wnioskodawczynię związane z umowami na świadczenie usług reklamowych i promocyjnych stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, gdyż nie mają charakteru składki członkowskiej wyłączonej z kosztów uzyskania przychodów. Wymaga to jednak wykazania związku przyczynowego z uzyskaniem przychodów oraz właściwego udokumentowania poniesionych
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku, jako koszty świadczenia usług marketingowych, stanowią koszt uzyskania przychodów, o ile spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym nie są klasyfikowane jako składki członkowskie niewliczane do kosztów podatkowych.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach współpracy z organizacją pracodawców, ukierunkowane na promocję i zwiększenie przychodów z działalności franczyzowej, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, są właściwie udokumentowane oraz nie znajdują się w katalogu wyłączeń art. 23.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychody uzyskiwane przez osobę małoletnią z tytułu wyświetlania reklam przy autorskich materiałach wideo na platformie internetowej klasyfikują się jako przychody z najmu lub dzierżawy i są opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a nie jako dochody z działalności wykonywanej osobiście.
Usługi polegające na cyfrowej dystrybucji twórczości muzycznej oraz zapewnieniu dostępu do narzędzi AI traktowane są jako kompleksowe świadczenia elektroniczne, dla których miejscem świadczenia na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest ich miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 28k ustawy o VAT, a na rzecz podatników – art. 28b ustawy o VAT.
Usługi odpłatnego udostępniania nieruchomości przez Gminę celem zamieszczenia nośników reklamowych należy kwalifikować jako usługi reklamy, dla których obowiązek podatkowy w VAT powstaje na zasadach ogólnych, bez kwalifikacji jako usługi najmu lub dzierżawy; do usług tych stosuje się oznaczenie GTU_12.
Przychody z udostępniania przestrzeni reklamowej na kanale internetowym przez podatnika nieprowadzącego działalności gospodarczej stanowią przychody z umów o podobnym charakterze do najmu, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o PIT, podlegające opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Możliwość uznania za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, określone w art. 18eb ust. 7 ustawy CIT, wskazanych we wniosku kosztów.
Możliwość opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (opodatkowanie IP-BOX).
Opodatkowanie usług polegających na tworzeniu i udostępnianiu zdjęć oraz wideo, usług świadczenia transmisji na żywo oraz usług reklamowych świadczonych w ramach programów partnerskich.
Ustalenie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków związanych z zakupem motocykla przystosowanego do jazdy torowej i elementów ubioru.
Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego w związku z dokonywanym przez Pana zakupem towarów przeznaczonych do prowadzenia bloga o tematyce kulinarnej oraz kręcenia materiałów video.
1. Czy działalność Wnioskodawcy przedstawiona w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego dotycząca realizacji Projektów B+R stanowi/będzie stanowić działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 Ustawy CIT, która uprawnia Wnioskodawcę do zastosowania ulgi określonej w art. 18d Ustawy CIT za lata 2018-2024 oraz lata kolejne? 2. Czy Koszty Projektów B+R ponoszone przez Spółkę opisane