Sposób rozliczenia wpłacanych wadiów z tytułu przetargów dotyczących sprzedaży nieruchomości.
Wybór w przetargu nabywcy nieruchomości następuje w momencie podpisania protokołu przeprowadzonego przetargu (protokół zawiera między innymi informację o imieniu, nazwisku i adresie albo nazwie lub firmie oraz siedzibie osoby wyłonionej w przetargu jako nabywca nieruchomości) i w tym momencie powstaje obowiązek podatkowy z tytułu wpłaconego wadium, w ramach przetargu dotyczącego sprzedaży nieruchomości
stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego
moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu wpłaconego wadium w ramach przetargu dotyczącego sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej
Moment powstania przychodu z tytułu usługi projektowej wraz z przeniesieniem majątkowych praw autorskich bądź bez przeniesienia majątkowych praw autorskich.
Termin wystawienia faktury dokumentującej otrzymane wadium oraz faktury dokumentującej oddanie przedmiotu w dzierżawę.
Moment powstania obowiązku podatkowego od otrzymanego wadium oraz wpłaty reszty należności przed podpisaniem aktu notarialnego przenoszącego własność przedmiotu przetargu
w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego od wpłaconego wadium.
Czy Spółka prawidłowo uznała, że: 1) wydatki wymienione w punktach 2, 7, 8, 10, 12, tj. m.in. związane z opracowaniem dokumentacji projektowej w tym koncepcyjnego, badań, sprawdzeń oraz sporządzeniem mapy geodezyjnej jako związane z czynnościami przygotowawczymi poniesione do czasu rozpoczęcia inwestycji stanowią koszty pośrednie (podatkowe koszty uzyskania przychodów)? 2) koszty wymienione w pkt 3
Moment powstania obowiązku podatkowego od wpłaconego wadium upoważniającego do przystąpienia do przetargu
czy na notariuszu ciąży obowiązek wystawienia faktury VAT i rozliczenia podatku od towarów i usług w związku z organizowaniem przez niego przetargu na sprzedaż ruchomości upadłej Spółki
Czy prawidłowym jest stanowisko, że w świetle stanu faktycznego przedstawionego powyżej oraz brzmienia art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych koszty ponoszone przez Spółkę w związku z przygotowaniem się i uczestnictwem w procedurach przetargowych - niezależnie od wyniku tych przetargów - należy kwalifikować jako koszty uzyskania przychodu w rozumieniu przytoczonej
Czy prawidłowym jest stanowisko, że w świetle stanu faktycznego przedstawionego powyżej oraz brzmienia art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych koszty ponoszone przez Spółkę w związku z przygotowaniem się i uczestnictwem w procedurach przetargowych - niezależnie od wyniku tych przetargów - należy kwalifikować jako koszty uzyskania przychodu w rozumieniu przytoczonej
Czy w opisanym stanie faktycznym obowiązek podatkowy powstaje: 1) z dniem wpłacenia kwoty wadium do przetargu lub kwoty kosztów zabezpieczenia kosztów w przypadku rokowań (od tych kwot), 2) z dniem przetargu lub rokowań, gdy zostaje wyłoniony nabywca (od kwoty wadium lub kwoty kosztów) 3) z dniem wpłaty przez nabywcę pozostałej należności (od kwoty pozostałej do zapłaty należności czy od całości ceny
Czy w przypadku preferencyjnego nabycia przez pracowników i byłych pracowników Lasów Państwowych, zakładowych budynków i lokali mieszkalnych, których nie byli najemcami, przychód podlegający opodatkowaniu stanowi różnica pomiędzy ceną rynkową tych lokali określoną przez rzeczoznawcę a kwotą faktycznie zapłaconą ?
Przekazywane nam materiały przetargowe do opracowania podlegaja sprzedaży zwolnionej od podatku VAT wg PKWiU 75.11 jako usługi w zakresie administracji publicznej (załacznika nr 4 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004 r.). Refakturowane często przy tej okazji koszty przesyłki podlegają także zwolnieniu wg PKWiU 64.11 (załącznik nr 4 w/w ustawy). Ponieważ spotykamy się z stosowaniem