1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
Czy status mikro/małego przedsiębiorcy na potrzeby zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 w zw. z art. 11q ust. 3b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy ustalić jedynie w oparciu o dane Oddziału, tj. bez uwzględniania danych Centrali.
W zakresie ustalenia: 1. Czy działalność Spółki polegająca na tworzeniu oprogramowania w ramach Projektów wdrożeniowych oraz w ramach Projektów własnych stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, która uprawnia Spółkę do korzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT. 2. Czy jeżeli w pierwszym roku podatkowym Spółki, trwającym do dnia 31 grudnia 2023
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej dla średniego przedsiębiorcy
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 ustawy CIT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., która uprawnia do zastosowania ulgi? 2. Czy koszty ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z projektowaniem
Wydatki z tytułu zatrudnienia spadkobierców, w tym zarządcy sukcesyjnego.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Warunki skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 updop.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
CIT - doty. zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego (PSI).
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Czy lokalna dokumentacja cen transferowych, do której sporządzenia zobowiązana jest lub będzie Spółka posiadająca status mikroprzedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, za rok podatkowy 2021 r. oraz lata następne, obejmująca transakcję kontrolowaną (lub transakcje kontrolowane) zawartą ze Wspólnikiem może nie zawierać analizy porównawczej
Czy lokalna dokumentacja cen transferowych, do której sporządzenia zobowiązana jest lub będzie Spółka posiadająca status mikroprzedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, za rok podatkowy 2021 r. oraz lata następne, obejmująca transakcję kontrolowaną (lub transakcje kontrolowane) zawartą ze Wspólnikiem może nie zawierać analizy porównawczej
W zakresie ustalenia, czy lokalna dokumentacja cen transferowych, do której sporządzenia zobowiązana jest lub będzie Spółka posiadająca status mikroprzedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, za rok podatkowy 2021 r. oraz lata następne, obejmująca transakcję kontrolowaną (lub transakcje kontrolowane) zawartą ze Wspólnikiem może nie zawierać
Pracodawca może zostać skontrolowany w zakresie przestrzegania przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych przez różne organy kontrolne. Najczęściej będzie kontrolowany przez PIP w zakresie stosowania regulacji bhp i prawa pracy oraz przez ZUS w kwestii przestrzegania przepisów dotyczących ubezpieczeń społecznych.
Prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(…)”
Od 31 marca 2020 r. obowiązuje pakiet pomocowy dla przedsiębiorców, którzy ponieśli straty w związku z pandemią koronawirusa, tzw. tarcza antykryzysowa. Na jego podstawie mogą oni ubiegać się m.in. o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników, świadczenia przestojowe, zwolnienie ze składek ZUS. Pracodawcy mają też możliwość wprowadzenia mniej korzystanych warunków zatrudnienia pracowników czy stosowania
Od 1 stycznia 2020 r. początkujący przedsiębiorcy uzyskali prawo do popełniania błędów w pierwszych 12 miesiącach prowadzenia działalności. Przedsiębiorca, który skorzysta z „prawa do błędu”, nie zostanie ukarany mandatem albo administracyjną karą pieniężną pod warunkiem, że usunie skutki popełnionych naruszeń.
Uznanie wniesienia do spółki komandytowej działalności produkcyjnej za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług oraz wskazanie, czy czynność ta podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.