Opodatkowanie wynagrodzenia otrzymywanego od norweskiego pracodawcy z tytułu pracy wykonywanej na pokładzie statku powietrznego.
Opodatkowania dochodów z pracy wykonywanej na rzecz francuskiej firmy oraz obowiązek wykazania ich w składanym zeznaniu podatkowym.
Zwolnienie z opodatkowania dochodów uzyskiwanych z pracy na statku eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą i faktycznym zarządem w Danii (art. 14 ust. 3 Konwencji między Polską a Danią w sprawie unikania podwójnego opodatkowania).
Możliwość skorzystania z ulgi abolicyjnej w pełnym zakresie nie jest uzależniona od rodzaju statku, na którym świadczona jest praca.
Możliwość skorzystania z ulgi abolicyjnej w pełnym zakresie nie jest uzależniona od rodzaju statku, na którym świadczona jest praca.
Zastosowanie metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej oraz obowiązek składania zeznań podatkowych przy dochodach zagranicznych marynarza z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statku morskim badawczym – sejsmiku (research vessel), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Singapurze.
W zakresie możliwości zastosowania metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej z tytułu pracy najemnej na statku morskim (gazowcu), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do dochodów uzyskanych w latach 2020-2021.
Marynarz na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Wielkiej Brytanii oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.
W zakresie opodatkowania dochodów zagranicznych uzyskanych z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statkach morskich (statkach towarowych), eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Norwegii, obowiązku złożenia zeznań podatkowych oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.
Obowiązek podatkowy w Polsce w związku z uzyskiwaniem dochodów z tytułu wykonywania pracy najemnej na statku, obowiązek składania rocznego zeznania podatkowego, zastosowanie metody unikania podwójnego opodatkowania oraz ulgi abolicyjnej.
W zakresie uznania statku pasażerskiego (statku wycieczkowego) za statek eksploatowany w transporcie międzynarodowym, obowiązku składania rocznych zeznań podatkowych oraz odprowadzania zaliczek.
1) Czy Wnioskodawca podlega obowiązkowi podatkowemu w Polsce, a tym samym czy jest zobowiązany do złożenia zeznania podatkowego w Polsce, w związku z uzyskiwaniem dochodów z pracy najemnej wykonywanej na statku 2) Czy w stosunku do uzyskanych przez Wnioskodawcę w 2020 r. dochodów z pracy najemnej wykonywanej na statku zastosowanie znajduje metoda proporcjonalnego odliczenia? 3) Czy wykonywanie przez
W związku z uzyskiwaniem od 2021 r. dochodów z pracy najemnej na pokładzie statków morskich eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo mające siedzibę na terytorium Wielkiej Brytanii, do których znajduje zastosowanie tzw. metoda odliczenia proporcjonalnego, Wnioskodawca będzie zobowiązany do złożenia zeznania za rok 2021 i lata następne. W zeznaniach tych powinien wykazać
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo posiadające siedzibę i faktyczny zarząd w Danii w kontekście przepisów Konwencji MLI.
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo posiadające siedzibę i faktyczny zarząd w Malezji.
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo posiadające siedzibę i faktyczny zarząd w Norwegii w kontekście przepisów Konwencji MLI.
Opodatkowanie dochodów uzyskiwanych w związku z pracą wykonywaną na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą i faktycznym zarządem w Grecji.
Opodatkowanie dochodów uzyskiwanych w związku z pracą wykonywaną na statku morskim (statku towarowym) eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą i faktycznym zarządem na Cyprze i w Norwegii.
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo posiadające siedzibę i faktyczny zarząd w Wielkiej Brytanii w kontekście przepisów Konwencji MLI.
Opodatkowanie dochodów zagranicznych uzyskanych z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statkach morskich (statkach towarowych), eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Norwegii, obowiązku złożenia zeznań podatkowych oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych w związku z pracą wykonywaną na statku morskim (statku towarowym), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii, obowiązek złożenia zeznań podatkowych oraz możliwość skorzystania z ulgi abolicyjnej.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych w związku z pracą wykonywaną na statku morskim (statku towarowym), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą i faktycznym zarządem w Singapurze oraz z siedzibą i faktycznym zarządem w Australii, obowiązku złożenia zeznań podatkowych oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych w związku z pracą wykonywaną na statku morskim (masowcu), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Singapurze, obowiązku złożenia zeznań podatkowych oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.