Jednorazowa amortyzacja środków trwałych, nabytych w ramach pomocy de minimis, możliwa jest w stosunku do środków finansowanych pożyczką stanowiącą również pomoc de minimis, o ile nie dochodzi do podwójnego rozliczenia tej samej formy pomocy.
Podział majątku wspólnego małżonków po rozwodzie nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, natomiast naruszenie warunków zwolnienia z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych przez jednego z nabywców skutkuje utratą zastosowania zwolnienia dla wszystkich.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nie może jednoznacznie przypisać wydatków na media do czynności opodatkowanych VAT, przysługuje prawo do proporcjonalnego odliczenia podatku naliczonego. Wydatki na media związane z mieszkaniem chronionym, jako czynnością niepodlegającą opodatkowaniu, wymagają częściowego odliczenia podatku.
Momentem poniesienia wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną jest faktyczna zapłata, określona według metody kasowej, z wyjątkiem zaliczek, które uznaje się za poniesione w momencie, gdy staną się należne dostawcy.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT dotyczy wyłącznie dochodu uzyskanego z realizacji nowej inwestycji, wyodrębnionego zgodnie z kryteriami funkcjonalnymi i ekonomicznymi, a wspólne koszty alokuje się wg klucza przychodowego.
Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Momentem poniesienia wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP jest moment faktycznej zapłaty zgodnie z zasadą kasową. Płatności częściowe są uznane za poniesione z chwilą ich faktycznej realizacji, zaś zaliczki w momencie uiszczenia pełnej należności.
Wydatek na nabycie maszyn i urządzeń od podmiotu powiązanego, dokonany po cenie rynkowej, może stanowić koszt kwalifikowany nowej inwestycji w rozumieniu § 8 rozporządzenia ws. pomocy publicznej, na cel zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., pod warunkiem spełnienia przesłanek formalnych i materiałowych określonych w prawie podatkowym.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony nie przysługuje, gdy zakupy związane są z czynnościami nieopodatkowanymi. W sytuacji, gdy projekt nie generuje przychodów oraz brak jest czynności opodatkowanych VAT, odliczenie podatku nie jest możliwe.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej i mediacji przez radcę prawnego na podstawie umowy z Powiatem nie podlega opodatkowaniu VAT z uwagi na brak samodzielności działania, podporządkowanie w organizacji i brak ponoszenia ryzyka gospodarczego.
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego nie stanowi samodzielnej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, a zatem nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Kwoty zaliczek, o których mowa w opisie stanu faktycznego, uregulowane przez Spółkę po złożeniu przez Spółkę Wniosku, lecz przed wydaniem Decyzji lub w dniu wydania tej Decyzji stanowić będą wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, jeśli zapłata pozostałej części kwoty nastąpi po wydaniu Decyzji.
Podatek od towarów i usług dotyczący braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.
Brak opodatkowania świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej oraz mediacji.
Czy jest Pani zobowiązana odprowadzić podatek od towarów i usług z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia z umowy zlecenia zawartej ze (…) w przedmiocie realizacji świadczeń z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnej mediacji na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Brak obowiązku odprowadzania podatku od towarów i usług z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia z umowy zlecenia zawartej z Fundacjami w przedmiocie realizacji świadczeń z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz nieodpłatnej mediacji.
Obowiązek odprowadzenia podatku VAT z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia za realizację świadczeń z zakresu npp, npo i mediacji oraz dokumentowania tych czynności.
Obowiązek odprowadzenia podatku VAT z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia za realizację świadczeń z zakresu npp, npo i mediacji oraz dokumentowania tych czynności.
1) Czy dofinansowanie otrzymane w ramach pomocy de minimis, o którym mowa we wniosku, nie stanowi przychodu stosownie do treści art. 12 ust. 4 pkt 14 updop? 2) Czy wartość otrzymanego dofinansowania, opisanego we wniosku, powinna zostać uwzględniona w kalkulacji limitów, o których mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 updop?
Nie działa Pani w charakterze podatnika podatku VAT z tytułu realizacji świadczeń z zakresu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, edukacji prawnej i mediacji. Zatem nie jest Pani zobowiązana do rozliczenia podatku od towarów i usług z tego tytułu.
Obowiązki płatnika - środki pieniężne wchodzące w skład masy spadkowej i jej pożytki.