Usługa zarządzania zapasem węgla, z wyłączeniem sprzedaży węgla B, nie stanowi usługi kompleksowej. Dla zarządzania zapasami obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 3 ustawy o VAT. Sprzedaż węgla B nie stanowi świadczenia pomocniczego i jest opodatkowana odrębnie zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy o VAT. Sprzedaż podlega oznaczeniu „mechanizm podzielonej płatności”, gdy spełnione są przesłanki
Systemy dostarczane przez zagraniczną Spółkę, trwale zintegrowane z obiektami kontrahentów w Polsce, mogą być traktowane jako nieruchomość w świetle przepisów VAT, umożliwiając tym samym Spółce odliczenie podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi związane z ich instalacją i konserwacją.
Dostawy dokonywane przez spółkę GMBH z magazynu w Polsce nie stanowią dostaw łańcuchowych w rozumieniu art. 22 ust. 2 ustawy o VAT, a spółka ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z uwagi na wykorzystywanie towarów do działalności opodatkowanej.
Podatnikowi przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabycia autobusów elektrycznych, budowy stacji ładowania i kosztów eksploatacyjnych, jeśli są one w całości wykorzystywane do czynności opodatkowanych VAT, bez konieczności stosowania pre-współczynnika, nawet przy świadczeniu ulgowych przejazdów.
Miejscem opodatkowania usług Prac Montażowych realizowanych przez podmiot polski jest Polska, Uniwersytetowi przysługuje prawo do odliczenia VAT, lecz zasięg terytorialny nie wyklucza obowiązku dokumentowania transakcji odwrotnym obciążeniem według przepisów niemieckich.
Podatnik samodzielnie występujący jako wynajmujący może opodatkować podatkiem VAT najem nieruchomości objętej wspólnością małżeńską, a także odliczać pełny VAT naliczony z związanych z tym wydatków, o ile służą one działalności opodatkowanej.
Realizacja projektu nie będzie stanowiła czynności podlegających opodatkowaniu VAT, gdyż nie występuje działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, co wyklucza możliwość odliczenia podatku naliczonego.
Spółka z siedzibą w Austrii, po restrukturyzacji i zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce w sposób stały, nie posiada stałego miejsca prowadzenia działalności na terenie Polski dla celów VAT, co przesądza o opodatkowaniu nabywanych usług w Austrii, a nie Polsce, oraz braku prawa do odliczenia VAT naliczonego w Polsce.
Spółka, posiadająca stałe miejsce prowadzenia działalności w Polsce, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem usług na terytorium Polski, mimo błędów w danych na fakturach, o ile można zidentyfikować strony transakcji. Jednak spółka nie może stosować stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów promocyjnych, nieposiadając rejestracji VAT w innym państwie członkowskim
Spółka nie posiada stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, natomiast usługi logistyczne świadczone na jej rzecz, związane z nieruchomością, podlegają opodatkowaniu polskim VAT, co daje prawo do jego odliczenia.
Czynności realizowane przez Wnioskodawcę w modelu dropshipping stanowią odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu w kraju trzecim, a nie w Polsce. Wnioskodawca zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego odpowiednio dokumentowanego w kontekście działalności opodatkowanej poza terytorium kraju zgodnie z art. 86 ust. 8 ustawy o VAT.
Stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski nie powstaje wyłącznie z tytułu korzystania z usług logistycznych świadczonych przez polskich usługodawców, gdy brak jest odpowiedniej struktury zasobów oraz niezależności decyzyjnej pozwalającej na uznanie samodzielności lokalnego podmiotu.
Wniesienie przez gminę aportem inwestycji do spółki nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części, a skutkuje odpłatną dostawą towarów podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina działa jako podatnik z prawem do odliczenia VAT.
Aport infrastruktury transportowej przez jednostkę samorządu terytorialnego do spółek miejskich stanowi opodatkowaną VAT odpłatną dostawę towarów; jednostka ma prawo do pełnego odliczenia VAT pod warunkiem wykorzystania środków do czynności opodatkowanych.
Aport infrastruktury geotermalnej przez jednostkę samorządową do spółki komunalnej stanowi czynność opodatkowaną VAT jako odpłatna dostawa towarów, niekorzystająca ze zwolnienia z VAT, gdyż nie stanowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa, nawet w przypadku zaniechania inwestycji z przyczyn niezależnych od podatnika.
Od wydatków na remont, wyposażenie lokalu oraz kosztów pośrednictwa związanych z zakupem lokalu mieszkalnego wykorzystywanego częściowo do działalności gospodarczej przysługuje częściowe prawo do odliczenia podatku VAT na zasadach przewidzianych w art. 86 ust. 7b ustawy o VAT.
Jednostka samorządu terytorialnego, realizująca projekt niekomercyjny w ramach zadań własnych, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, gdyż zakupione towary i usługi nie są związane z działalnością opodatkowaną.
Sprzedaż nieruchomości składającej się z użytkowania wieczystego i prawa własności wyodrębnionych działek, obejmująca m.in. drogi utwardzone i place, nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e oraz art. 551 Kodeksu cywilnego, a zatem podlega opodatkowaniu podatkiem VAT według standardowej stawki.
Jednostki samorządu terytorialnego mogą stosować alternatywne metody określenia proporcji w celu obliczenia prewspółczynnika VAT, takie jak metoda godzinowa, jeśli wykazują one bardziej precyzyjne przyporządkowanie kosztów do działalności gospodarczej niż metoda wskazana w rozporządzeniu.
Sprzedaż towarów zakupionych od Kontrahentów w ramach nabycia zapasów magazynowych klasyfikowana jest jako dostawa krajowa lub wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, dokumentowana fakturą. Wnioskodawca ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu transakcji odsprzedaży, która stanowi odrębnie opodatkowaną czynność.
Gminie przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od instalacji fotowoltaicznej na podstawie przepisów o prewspółczynniku, związku inwestycji z opodatkowanym dostawą energii. Nie przysługuje jej prawo do odliczenia VAT w zakresie pompy ciepła, gdyż nie ma ona związku z działalnością opodatkowaną.
Montaż systemów odnawialnych źródeł energii przez Gminę X, jako działanie w ramach zadań publicznych, nie podlega opodatkowaniu VAT, ponieważ nie stanowi działalności gospodarczej zgodnie z art. 15 ustawy o VAT, a tym samym Gmina nie działa jako podatnik.
Sprzedaż aktywów produkcyjnych przez Wnioskodawcę stanowi sprzedaż składników majątkowych oraz podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, nie będąc zbyciem przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części.