W okresie letnim pracodawca powinien zapewnić pracownikom odpowiednią temperaturę na stanowiskach pracy oraz, w zależności od temperatury i miejsca wykonywania pracy, zimne napoje. Należy przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych - powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.
Przepisy nie określają maksymalnych temperatur, jakie powinny występować w pomieszczeniach pracy. Należy jednak przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.
W okresie letnim w pomieszczeniach pracy często panują wysokie temperatury. Pracodawcy muszą wówczas pamiętać o obowiązkach w zakresie bhp dotyczących zapewnienia pracownikom odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy oraz chłodnych napojów.
Przepisy nie określają maksymalnej temperatury, jaka powinna występować w pomieszczeniach pracy. Przyjmuje się jednak, że nie powinna przekraczać 30°C przy pracy biurowej oraz 28°C przy ciężkiej pracy fizycznej.
Zatrudniamy pracowników na produkcji i w biurze. Ze względu na wysokie temperatury, jakie panują w biurze (28°C) i na produkcji (26°C), pracownicy podczas upalnych dni odmawiają wykonywania pracy. Czy mają takie prawo? Jakie maksymalne temperatury powinny być w pomieszczeniach biurowych i w halach, gdzie odbywa się produkcja?
W naszym zakładzie zatrudniamy pracowników pracujących w biurze oraz przy lekkich pracach fizycznych w hali. W okresie letnim, kiedy występują upały, często w pomieszczeniach pracy jest wysoka temperatura - około 30°C. Czy taka temperatura jest dopuszczalna?