Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy opodatkowania kwoty dofinansowania otrzymanej z budżetu państwa na zakup węgla
Po zmianie przez Ministra Decyzji o wparciu, na podstawie ww. przepisu, w zakresie zmiany terminu zakończenia inwestycji (w przypadku wcześniejszego zakończenia inwestycji), podatnik jest uprawniony do zwolnienia uzyskanego dochodu z realizacji nowej inwestycji począwszy od zmienionej (wcześniejszej) daty zakończenia Inwestycji. Powyższe nie zmienia stanowiska w sytuacji częściowej realizacji inwestycji
1) Czy fakt wykorzystania przez Spółkę magazynów położonych poza TRI do magazynowania produktów objętych Decyzjami wraz z produktami nabywanymi od podmiotów trzecich wpływa na zakres korzystania przez Spółkę ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT? 2) Czy wykorzystanie przez Spółkę magazynów znajdujących się poza TRI w związku z magazynowaniem
Ustalenie, czy prawidłowe jest uznanie montażu realizowanego poza obszarem objętym decyzją o wsparciu, a stanowiącego integralną część działalności prowadzonej na obszarze wskazanym w decyzji o wsparciu, za niewymagający wyodrębnienia dla potrzeb rozliczenia ulgi z tytułu decyzji o wsparciu, a tym samym czy w celu kalkulacji dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p
Czy wartość Montażu produktów wliczona w cenę sprzedaży wytworzonego produktu, ze sprzedaży którego dochód podlega zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, stanowi przychód z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu i w konsekwencji podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP; - czy wartość Akcesoriów do produktów wliczona w cenę sprzedaży
Czy Koszty związane z Inwestycją, które do momentu uzyskania Decyzji Wygaszającej były traktowane jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodów, ponoszone w okresie od uzyskania Decyzji o Wsparciu do uzyskania Decyzji Wygaszającej należy uwzględnić w wyniku podatkowym jako koszty uzyskania przychodu w listopadzie 2023 r., tj. w okresie, w którym Spółka otrzymała Decyzję Wygaszającą?
1. Czy dochody osiągane z inwestycji będą korzystały ze zwolnienia z podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT od momentu upływu terminu zakończenia inwestycji określonego w Decyzji? 2. Jeżeli organ uzna stanowisko Spółki dotyczące pytania nr 1 za prawidłowe, tj. organ uzna, że wsparcie w postaci zwolnienia z podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT przysługuje
W zakresie ustalenia: - czy z chwilą uprawomocnienia się decyzji Prezydenta Miasta (…) z 9 maja 2023 r. nr (…) w stosunku do działki 3/3 (po podziale) Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania, wartość prawa użytkowania wieczystego (w części przypadającej na tą działkę) i wartość niezamortyzowaną budynku i budowli będących na tej działce, - czy z chwilą uprawomocnienia się decyzji Prezydenta
Czy wobec wydania przez MRiT Decyzji, wskutek której umożliwione zostało spełnienie wszystkich warunków uzależniających prawo Spółki do skorzystania z limitu pomocy publicznej wygenerowanego realizacją Inwestycji na moment zakończenia Inwestycji objętej Zezwoleniem nr 1, jak również potwierdzającej stanowisko Spółki, interpretacji indywidualnej prawa podatkowego wydanej przez DKIS z dnia 16 października
Mają Państwo prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z wykonaniem Decyzji, gdyż zostały spełnione warunki określone w art. 86 ust. 1 ustawy.
1. Czy Spółka, rozliczając Różnice kursowe w oparciu o tzw. metodę rachunkową (tj. zgodnie z art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT), powinna wykazywać w kosztach uzyskania przychodów albo w przychodach podatkowych - odpowiednio - nadwyżkę ujemnych Różnic kursowych nad dodatnimi albo nadwyżkę dodatnich Różnic kursowych nad ujemnymi, wykazaną za dany okres w księgach rachunkowych (tzw. ujęcie per saldo)?
Czy w związku wykonywaniem funkcji działu księgowości przez zakład w Z (objęty decyzją o wsparciu) na rzecz zakładów w X oraz w Y (nieobjętych decyzją o wsparciu), Spółka nie będzie zobowiązana do opracowania dokumentacji cen transferowych w związku z obowiązkiem wynikającym z art. 17 ust. 6b ustawy o CIT; - czy przychody uzyskiwane przez Spółkę w związku z obciążaniem klientów Spółki kosztami palet
1. Czy dochód ze sprzedaży maszyn, urządzeń i/lub narzędzi wykorzystywanych do produkcji wyrobów gotowych, w ramach umowy Comessy w sytuacji, gdy Spółka dokonuje sprzedaży maszyn, urządzeń i/lub narzędzi osobno (tj. sprzedaż ta nie jest uzależniona od momentu sprzedaży produktów gotowych), może stanowić dochód objęty zwolnieniem z opodatkowania na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT? 2. Czy dochód
W zakresie ustalenia, czy: - wydatki poniesione na zakup usług oraz części i komponentów od podmiotów zewnętrznych, celem ich wykorzystania w procesie produkcyjnym, stanowią koszty uzyskania przychodu, zgodnie z art. 15 ust. 1 updop, wpływające w całości na ustalenie dochodu zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, tj. czy przychody uzyskane przez
Czy w związku z uzyskaniem Decyzji zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych podlega cały dochód z działalności wskazanej w Decyzji, prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji, do limitu przyznanej pomocy publicznej? Czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia, o którym
Czy kwota finansowania otrzymanego na podstawie Umowy będzie stanowić przychód podlegający opodatkowaniu na gruncie przepisów ustawy o CIT; - jeżeli stanowisko Wnioskodawcy w odpowiedzi na pytanie nr 1 jest uznane za prawidłowe, to w którym momencie Wnioskodawca powinien rozpoznać ten przychód; - czy część kwoty finansowania udzielonego na podstawie Umowy, opisana szczegółowo w stanie faktycznym
1. Czy mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny, Spółka ma prawo do skorzystania ze wsparcia w formie zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, począwszy od miesiąca, w którym poniosła koszty kwalifikowane po dniu wydania decyzji o wsparciu? (oznaczone we wniosku nr 2) 2. Czy wysokość poniesionych wydatków na realizację nowej inwestycji wpływa na wysokość
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W zakresie skorzystania ze zwolnienia w miarę ponoszenia kosztów kwalifikowanych lub od momentu uzyskania dochodu z nowej inwestycji.
Czy zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł koszty kwalifikowane nowej inwestycji po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy
1. Czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa? 2. Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit z zastosowaniem metody FIFO? 3. Czy w sytuacji, jeśli Wnioskodawca rozpozna w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit na podstawie
czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z PDOP, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW; - czy zwolnieniu z PDOP powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności
Czy dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej dla średniego przedsiębiorcy
czy w przypadku ukończenia nowej inwestycji przed terminem określonym w decyzji, przychody osiągane z tej ukończonej inwestycji będą korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w zw. z § 9 ust. 1 rozporządzenia, - czy w przypadku ukończenia inwestycji w części, która umożliwia rozpoczęcie prowadzenia działalności (produkcji) przed zakończeniem całej inwestycji określonej