Wydatki poniesione na remont, przebudowę i budowę trwałych dróg publicznych, które stanowią inwestycję wspierającą działalność gospodarczą podatnika, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów jako koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami, pod warunkiem udokumentowania ich związku z realizowaną inwestycją oraz traktowania ich jako wydatki definitywne i właściwie udokumentowane
Wydatki poniesione przez spółkę na modernizację infrastruktury drogowej jako integralny element realizowanej inwestycji niedrogowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów pośrednio związane z przyszłymi przychodami spółki, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Skutki podatkowe usługi udostępnienia nieruchomości prywatnemu inwestorowi w celu wybudowania drogi publicznej, w zamian za zwrot kosztów odszkodowań.
W rozpatrywanej sprawie wydatki związane z wartością gruntu niepodlegającego amortyzacji oraz niezamortyzowaną część dotyczącą budowali posadowionych na wywłaszczonym gruncie, który przekazano na rzecz Gminy, a za który Spółka otrzymała odszkodowanie można zaliczyć do kosztów podatkowych w momencie otrzymania odszkodowania.
W zakresie zaliczenia wydatków na Inwestycję drogową do kosztów uzyskania przychodów i moment ich potrącenia.
Dotyczy ustalenia: - czy wydatki na realizację umowy drogowej w Modelu rzeczowym podlegają zaliczeniu do kosztów innych niż bezpośrednio związane z przychodami w rozumieniu art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w momencie przekazania infrastruktury na rzecz zarządcy drogi, - czy wydatki na realizację umowy drogowej w Modelu partycypacyjnym podlegają zaliczeniu do kosztów innych
Zaliczenie wydatków na Inwestycję drogową do kosztów uzyskania przychodów i moment ich potrącenia.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów Nieruchomości przekazanej na rzecz Gminy.
Skutki podatkowe usługi udostępnienia nieruchomości prywatnemu inwestorowi w celu wybudowania drogi publicznej, w zamian za zwrot kosztów odszkodowań.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania.
Dotyczy odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części dla wydatków poniesionych na budowę dróg rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Ustalenie, czy: - wydatki poniesione za zakup gruntu na którym zostały wydzielone drogi, a które zostaną przekazane nieodpłatnie lub odpłatnie zbyte za symboliczną kwotę, Gminie stanowią w Spółce koszt uzyskania przychodu w momencie w momencie poniesienia wydatku (zakupu gruntu), - wydatki poniesione na budowę infrastruktury stanowią koszt uzyskania przychodu w Spółce i Spółka ma prawo zaliczyć je
w zakresie braku prawa do odliczenia VAT naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu
w zakresie braku prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur VAT dokumentujących wydatki dokonywane w związku z realizacją Projektu w części dotyczącej przebudowy drogi gminnej wraz z wymianą oświetlenia
kwalifikacja do kosztów uzyskania przychodu poniesionych przez Spółkę wydatków wynikających z Umowy z Miastem oraz momentu ich poniesienia
braku prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących poniesione wydatki na realizację projektu dotyczącego przebudowy drogi gminnej
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania przeniesienia z mocy prawa prawa własności nieruchomości Wnioskodawcy na rzecz Skarbu Państwa oraz momentu powstania obowiązku podatkowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT, według stawki podstawowej sprzedaży Nieruchomości w sytuacji wyboru opcji opodatkowania, o której mowa w art. 43 ust. 10 ustawy.
Czy przeniesienie z mocy prawa prawa własności nieruchomości Gminy na rzecz Województwa, w wyniku decyzji Wojewody o ustaleniu lokalizacji drogi publicznej (wojewódzkiej) stanowi czynność opodatkowaną podatkiem VAT na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT?
Miasto nie ma prawa obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z rozbudową hali widowiskowo-sportowej.