Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    źródło odnawialne
    źródło odnawialne
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie magazyn metoda miasto miejsce opodatkowania miejsce wykonywania czynności miejsce wykonywania działalności miejsce świadczenia usług mieszkanie moc modernizacja moment moment powstania obowiązku podatkowego moment powstania przychodów moment zarachowania kosztów montaż montaż instalacji gazowej źródło odnawialne
    Indeks tematów
    Wszystkie m
    Interpretacja
    08.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.494.2025.1.ED

    Saldo Dodatnie, powstające w wyniku aukcji OZE i wynikające z wyższej rynkowej ceny energii w stosunku do ceny aukcyjnej, kwalifikuje się jako pośredni koszt uzyskania przychodów, ponoszony w celu zabezpieczenia działalności gospodarczej; jego rozpoznanie jako koszt podatkowy winno nastąpić dopiero po jego ostatecznym ustaleniu po zakończeniu okresu rozliczeniowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.495.2025.1.AS

    W zakresie kosztów uzyskania przychodu, Saldo Dodatnie użytkowane przez Wytwórcę energii z OZE powinno być uznane za koszt pośredni ponoszony w momencie jego księgowego ujęcia jako zobowiązanie wobec ZR, na podstawie ostatecznego potwierdzenia wysokości przez ZR po zakończeniu każdego 3-letniego okresu rozliczeniowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.493.2025.1.ED

    Saldo Dodatnie powstałe w systemie aukcyjnym OZE podlega uznaniu za koszt uzyskania przychodu w momencie jego ostatecznego ujawienia po zakończeniu okresu rozliczeniowego, zgodnie z przepisami ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.491.2025.1.AJ

    Kwota stanowiąca Saldo Dodatnie w aukcyjnym systemie wsparcia OZE powinna zostać uznana za koszt uzyskania przychodu dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego i otrzymaniu ostatecznego potwierdzenia jej wysokości od operatora.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-4010.490.2025.1.AJ

    Kwota stanowiąca Saldo Dodatnie, ujmująca różnicę pomiędzy ceną rynkową a ceną aukcyjną, stanowi dla wytwórcy energii odnawialnej koszt uzyskania przychodów, koszt ten należy rozpoznać po ostatecznym zamknięciu 3-letniego okresu rozliczeniowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.496.2025.1.AS

    Kwota Salda Dodatniego, ustalona na podstawie ostatecznego rozliczenia sprzedaży energii w trzyletnim okresie rozliczeniowym, stanowi koszt uzyskania przychodów rozpoznawany po zakończeniu okresu, co wynika z zasady, iż takie rozliczenie jest ostateczne i wiarygodne.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.567.2025.1.EJ

    Kwota salda dodatniego, ustalana ostatecznie po zakończeniu okresu rozliczeniowego na podstawie raportu od Operatora, stanowi koszt uzyskania przychodu dla wytwórcy energii w systemie aukcyjnym, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.543.2025.1.AK

    Kwota zwrotu Salda Dodatniego, uzyskana w wyniku aukcyjnego systemu wsparcia OZE, wynika z racjonalnego umotywowania osiągnięcia przychodów jako koszt pośredni podlegający rozpoznaniu po zakończeniu pełnego okresu rozliczeniowego. Potwierdzenie tego kosztu powinno wynikać z ostatecznego raportu od operatora energii.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.569.2025.1.EJ

    Kwota stanowiąca Saldo Dodatnie, ustalona na podstawie ostatecznego rozliczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami, stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych, a jej rozpoznanie powinno nastąpić w momencie ostatecznego rozliczenia po zakończeniu każdego 3-letniego okresu rozliczeniowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.544.2025.1.AK

    Saldo Dodatnie wynikające z różnicy cenowej w systemie aukcyjnym OZE stanowi koszt uzyskania przychodów dla wytwórcy energii, uznawany w momencie jego księgowego potwierdzenia po zakończeniu ustalonego okresu rozliczeniowego, zgodnie z art. 15 ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.545.2025.1.AK

    Saldo Dodatnie, będące rozliczeniem wynikającym z aukcyjnego systemu wsparcia OZE, stanowi koszt uzyskania przychodu z działalności gospodarczej podmiotu i winno być rozpoznane jako koszt podatkowy w momencie jego księgowania na podstawie wiarygodnego, finalnego potwierdzenia od podmiotu zarządzającego rozliczeniami.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.568.2025.1.EJ

    Kwota zwrotu Salda Dodatniego stanowi koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i powinna być rozpoznana jako koszt pośredni w momencie zakończenia okresu rozliczeniowego, gdy wartość Salda Dodatniego jest ostateczna i niezmienna.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.542.2025.1.AK

    Kwota Salda Dodatniego, wynikająca z systemu wsparcia OZE, stanowi koszt pośredni uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 CIT, ujmowany w momencie ostatecznego rozliczenia 3-letniego okresu, co pozwala na właściwe zabezpieczenie źródła przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.555.2025.1.MF

    Saldo Dodatnie uzyskane w ramach aukcyjnego systemu wsparcia OZE stanowi pośredni koszt uzyskania przychodów, ujmowany w księgach rachunkowych na podstawie ostatecznych danych po zakończeniu 3-letniego okresu rozliczeniowego. Jest to koszt poniesiony w celu zabezpieczenia źródła przychodów podatnika.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.661.2025.1.AN

    Kwota Salda Dodatniego, ustalona po zakończeniu 3-letniego okresu rozliczeniowego w systemie OZE, stanowi koszt uzyskania przychodu jako koszt pośredni na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.653.2025.1.JG

    Saldo Dodatnie, obliczone na zakończenie okresu rozliczeniowego na podstawie ostatecznych danych, stanowi koszt uzyskania przychodu, gdy wartość tego Salda zostanie ostatecznie potwierdzona i zaksięgowana. Moment ten determinowany jest zakończeniem trzyletniego okresu rozliczeniowego i nie może być uznany za koszt podatkowy przed jego zamknięciem.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.652.2025.1.JG

    Saldo Dodatnie wynikające z rozliczeń w aukcyjnym systemie wsparcia OZE stanowi koszt uzyskania przychodu w dacie zaksięgowania w księgach rachunkowych, po ostatecznym potwierdzeniu wartości przez Operatora po zakończeniu okresu rozliczeniowego, zgodnie z art. 15 ust. 1 i 4e ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.553.2025.1.BS

    Saldo Dodatnie powstałe w wyniku różnicy między ceną aukcyjną a rynkową energii elektrycznej, kwalifikuje się jako pośredni koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 CIT, rozpoznawany w momencie ostatecznego rozliczenia 3-letniego okresu wsparcia, niezależnie od bieżących miesięcznych raportów generowanych przez wytwórcę.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.654.2025.1.JG

    Kwota Salda Dodatniego, jako koszt uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, powinna być uznana za koszt podatkowy w momencie ostatecznego ustalenia jego wysokości po zakończeniu okresu rozliczeniowego w systemie wsparcia OZE.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.662.2025.1.AN

    Saldo Dodatnie z tytułu aukcyjnego systemu wsparcia powinno być uznawane za koszt uzyskania przychodu po jego definitywnym ustaleniu w okresie 3-letniego rozliczenia, stanowiąc koszt pośredni.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.560.2025.1.RH

    Kwota Salda Dodatniego, ustalona po ostatecznym rozliczeniu sprzedaży energii w systemie OZE, stanowi koszt uzyskania przychodu podatkowego o charakterze pośrednim, rozpoznawany na zakończenie danego okresu rozliczeniowego zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.567.2025.1.KM

    Kwota Salda Dodatniego, będąca rezultatem różnic cenowych energii elektrycznej w systemie aukcyjnym OZE, stanowi koszt uzyskania przychodu dopiero po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego, gdy uzyskane są dane ostateczne i niezmienne od operatora X.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.561.2025.1.RH

    Kwota Salda Dodatniego, ustalona na podstawie ostatecznego rozliczenia, stanowi koszt uzyskania przychodu dla podatnika w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i powinna być rozpoznawana po zakończeniu 3-letniego okresu rozliczeniowego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.651.2025.1.JG

    Saldo Dodatnie, stanowiące różnicę między rynkowymi a aukcyjnymi cenami energii, traktowane jako koszt pośredni, powinno być uznane za koszt uzyskania przychodu w wyniku ostatecznego 3-letniego rozliczenia, zgodnie z art. 15 ust. 1 oraz ust. 4d ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.