Usługa zarządzania zapasem węgla, z wyłączeniem sprzedaży węgla B, nie stanowi usługi kompleksowej. Dla zarządzania zapasami obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 3 ustawy o VAT. Sprzedaż węgla B nie stanowi świadczenia pomocniczego i jest opodatkowana odrębnie zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy o VAT. Sprzedaż podlega oznaczeniu „mechanizm podzielonej płatności”, gdy spełnione są przesłanki
Odpłatne ustanowienie służebności gruntowej polegającej na prawie do wyłącznego korzystania z miejsca postojowego, niezależnie od terminu jego ustanowienia, jest odrębnym świadczeniem od dostawy lokalu i nie podlega opodatkowaniu na zasadach właściwych dla dostawy lokalu jako element świadczenia kompleksowego.
Sprzedaż energii elektrycznej oraz gwarancji pochodzenia, dokonana w ramach umów FP-PPA, stanowi jedno kompleksowe świadczenie w rozumieniu ustawy o VAT, w którym zdominowana jest przez dostawę energii. Obowiązek podatkowy powstaje w momencie wystawienia faktury, co zgodne jest z przepisem art. 19a ust. 5 pkt 4 lit. a ustawy o VAT.
Rekompensata za ograniczenie produkcji energii elektrycznej, przyznawana na podstawie Rozporządzenia (UE) 2019/943, stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT, z chwilą otrzymania Informacji Rozliczeniowej, przy czym stawka VAT stosowana do tej usługi jest odrębna od stawki dot. dostawy energii.
Obciążanie najemców opłatami za media (ciepła i zimna woda, ścieki, dostarczanie ciepła) przez właściciela lokali mieszkalnych będącego członkiem wspólnoty mieszkaniowej jest zwolnione z VAT, jeśli świadczenia te są oddzielnie rozliczane według faktycznego zużycia wynikającego z indywidualnych liczników.
Świadczenia dotyczące produkcji, dostawy i montażu konstrukcji stalowych stanowią złożone usługi budowlano-montażowe, podlegające zasadzie odwrotnego obciążenia VAT, podczas gdy usługi projektowe zachowują charakter niezależny, opodatkowany według zasad ogólnych.
Miejscem świadczenia usług windykacyjnych przez polskie konsorcjum na rzecz amerykańskiego klienta są Stany Zjednoczone. Usługi te nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce, a rozliczenia między partnerami konsorcjum nie wymagają faktur VAT, gdyż nie stanowią wzajemnych świadczeń usługowych zgodnie z art. 28b ustawy o VAT.
W przypadku świadczenia kompleksowej usługi windykacyjnej przez konsorcjum na rzecz zagranicznego kontrahenta, miejscem świadczenia jest siedziba kontrahenta, a rozliczenia wewnętrzne konsorcjum nie podlegają opodatkowaniu VAT.
Miejscem świadczenia usług windykacyjnych przez konsorcjum na rzecz Spółki z USA jest miejsce jej siedziby, tj. USA. Usługi te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce, a wewnętrzne rozliczenia partnerów konsorcjum nie stanowią czynności podlegających VAT.
Usługi windykacyjne świadczone przez konsorcjum na rzecz spółki amerykańskiej nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż miejsce świadczenia tych usług stanowią Stany Zjednoczone. Rozliczenia finansowe między partnerami konsorcjum nie stanowią czynności opodatkowanej, lecz odzwierciedlają udział we wspólnie osiąganych przychodach i powinny być dokumentowane inaczej niż fakturami VAT.
Miejscem świadczenia kompleksowych usług targowo-konferencyjnych w przypadku kontrahenta nieposiadającego siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce jest siedziba usługobiorcy, a faktury powinny zawierać adnotację 'odwrotne obciążenie', zgodnie z art. 28b ustawy o VAT.
Usługi polegające na cyfrowej dystrybucji twórczości muzycznej oraz zapewnieniu dostępu do narzędzi AI traktowane są jako kompleksowe świadczenia elektroniczne, dla których miejscem świadczenia na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest ich miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 28k ustawy o VAT, a na rzecz podatników – art. 28b ustawy o VAT.
Świadczenia realizowane przez spółkę na rzecz kontrahenta, obejmujące transport, obsługę pojazdów i administrację, stanowią kompleksową usługę logistyczną, której miejsce świadczenia określa się według art. 28b ust. 1 ustawy o VAT. Promocja usług nie stanowi nierozłącznego elementu i podlega oddzielnemu rozliczeniu.
Usługi serwisowania i naprawy silników lotniczych wykonywane przez Wnioskodawcę, mimo znaczącej wartości towarów użytych w procesie, stanowią ujęcie kompleksowego świadczenia usług na potrzeby podatku VAT, z miejscem świadczenia ustalanym zgodnie z art. 28b ustawy. Przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przesłanek wymienionych w art. 86 ust. 1 i 8 ustawy o VAT
W przypadku montażu przeprowadzanego przez dostawcę lub na jego rzecz, dostawa z montażem opodatkowana zostaje w miejscu montażu. Wariant angażujący podmiot zatrudniony przez nabywcę eliminuje taką konstrukcję z uwagi na brak integralności montażu z dostawą, kwalifikując transakcję jako osobne wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i niezależną usługę nadzoru.
Podmiot z siedzibą w Niemczech nie posiada stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce w kontekście art. 28b ust. 1 ustawy VAT. Świadczenia nabywane od kontrahenta stanowią kompleksowe świadczenie usług, opodatkowane w Niemczech. Przemieszczenie własnych towarów z Niemiec do Polski stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie uprawniające do odliczenia VAT.
Belgijska spółka, realizująca jednorazowy projekt na terytorium Polski, nie posiada w tym kraju stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów VAT, co skutkuje obowiązkiem rozliczenia podatku VAT przez polskiego kontrahenta, na podstawie mechanizmu odwrotnego obciążenia.
Wpłata dokonana na Konto klienta w systemie przedpłatowym jako płatność za energię elektryczną stanowi wpłatę na poczet kompleksowej dostawy energii i kreuje obowiązek podatkowy z chwilą jej otrzymania, uznając ją za transfer bonu jednego przeznaczenia według art. 8a ustawy o VAT. Moment wystawienia faktury wiąże się tylko z dostawami świątecznymi.
Nieposiadanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski.
Uznanie czynności wykonywanych przez Spółkę na rzecz Kontrahenta za świadczenie usług, ustalenie miejsca opodatkowania tych usług i wykazywanie w Jednolitym Pliku Kontrolnym jako świadczenie usług poza terytorium Polski.
Uznanie czynności wytworzenia Produktów z materiałów powierzonych za świadczenie usług opodatkowane poza terytorium Polski.
Ustalenie miejsca świadczenia kompleksowej usługi organizacji targów.
Uznanie opisanej usługi jako restauracyjnej lub cateringowej, miejsce jej opodatkowania oraz możliwość opodatkowania tej usługi stawką w wysokości 0%.