Licencje przewidziane do użytkowania ponad rok należy traktować jako wartości niematerialne i prawne na gruncie ustawy CIT, amortyzowane przez co najmniej 60 miesięcy. Licencje z okresem krótszym niż rok nie podlegają amortyzacji jako wartości niematerialne i prawne. Strata z niezamortyzowanej wartości licencji może być uznana za koszt uzyskania przychodów.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki z tytułu Opłaty dystrybucyjnej w związku z nabyciem Usług opisanych powyżej, świadczonych przez Podmiot powiązany na podstawie Umowy nie stanowią kosztów podlegających ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów o którym mowa w art. 15e ust. 1 Ustawy CIT? 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie
Interpretacja indywidualna dotycząca ustalenia czy należności wypłacane w związku z zakupem licencji, usług reklamowych/promocyjnych i dostępu do chmury internetowej podlegają podatkowi u źródła
Brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę kosztów usług związanych z marketingiem oraz reklamą oraz opłat licencyjnych
W zakresie stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do kosztów usług nabywanych od podmiotu powiązanego.
brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów Usług Sieciowych
Stosowanie ograniczeń wynikających z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy spółka jest zobowiązana wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów kosztów usługi reklamowej, bądź kosztów świadczenia o podobnym charakterze do usługi reklamowej nabywanej od podmiotu powiązanego?
Nieprawidłowa jest argumentacja Spółki prowadząca do stwierdzenia, że wystarczy, gdy wydatki są poniesione bezpośrednio w celu uzyskania przychodu, poprzez takie obliczenie wynagrodzenia za wykonaną usługę, że wszelkie wydatki poniesione przez podatnika są powiększone o ustaloną umownie marżę, aby uznać, że regulacja art. 16 ust. 1 updop nie spowoduje wyłączenia wydatków z kosztów.
Czy Spółka ma prawo zaklasyfikować wydatki związane ze świadczonymi na jej rzecz usługami promocyjnymi jako koszty uzyskania przychodów?
Czy Spółka ma prawo zaklasyfikować wydatki związane ze świadczonymi na jej rzecz usługami promocyjnymi jako koszty uzyskania przychodów?
Dotyczy opodatkowania podatkiem VAT darowizny otrzymanej przez Wnioskodawcę na realizację programu edukacyjno-szkoleniowego, ustalenia stawki podatku VAT dla usług świadczonych przez Wnioskodawcę w ramach programu edukacyjno-szkoleniowego, opodatkowania podatkiem VAT usług reklamowych świadczonych na rzecz Darczyńcy oraz opodatkowania czynności nieodpłatnego udzielenia licencji innym podmiotom.
Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na podstawie zawartych Umów związane z promocją Spółki mogą być uznane za koszt uzyskania przychodu zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy na płatniku spoczywa obowiązek naliczenia i pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, o którym to podatku jest mowa w art. 26 ust. 1 ustawy, od wypłacanych dla firmy S. (będącej podatnikiem, o którym mowa w art. 3 ustawy) opłat licencyjnych i opłat za reklamę w wysokości 5% wartości opisanych należności?
1. Czy zawarte przez Spółkę umowy sponsoringu, o których mowa powyżej, mogą stanowić dla Spółki koszt uzyskania przychodu? 2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie pierwsze, czy koszt, o którym mowa w pytaniu pierwszym, będzie stanowił dla Spółki koszt działalności inwestycyjnej (koszt budowy środka trwałego)?
Czy wydatki na reklamę i promocję, szczegółowo przedstawione w opisie stanu faktycznego, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy
Pytanie dotyczy wysokości stawki podatku od towarów i usług dla wpłat sponsorskich otrzymywanych przez stowarzyszenie w zamian za określone świadczenia ekwiwalentne.
Spółka świadczy usługi promocji i reklamy na rzecz innego podmiotu ( klienta) polegając na zorganizowaniu, poprowadzeniu akcji promocyjno-reklamowej, której celem jest zwiększenie sprzedaży produktów Klienta. Nagrodą dla uczestników konkursu jest otrzymanie do tygodniowego używania samochodu Smart, którego koszty leasingu i eksploatacji ponosi Spółka. Spółka zwraca się z prośba czy w świetle ustawy
Spółka pyta czy prawidłowo wykazuje przychody z tytułu udzielonych licencji w deklaracji CIT - 2 i jednocześnie wykazuje podatek potrącony od tego przychodu przez stronę zagraniczną oraz jak ma postąpić gdy infornację o potrąceniu podatku przez stronę zagraczną otrzyma w następnym roku podatkowym, a nie w tym w którym otrzyma płatność.