21 listopada 2018 r. miną 33 miesiące od wejścia w życie przepisów wprowadzających limity dla umów o pracę na czas określony. Oznacza to, że po tym terminie niektóre z takich umów mogą z mocy prawa przekształcić się w umowy na czas nieokreślony.
Pracodawca użytkownik musi prowadzićw swoim zakładzie ewidencję okresów pracy pracownika tymczasowego. W ewidencji tej należy wskazać wszystkie okresy pracy tymczasowej danej osoby, bez względu na to, z jakiej agencji pracy tymczasowej osoba ta do niego trafiła. Nie ma w tym przypadku znaczenia, czy osoba ta pracowała na podstawie umowy o pracę czy umowy cywilnoprawnej. Obowiązuje jednocześnie stosunkowo
Podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i FEP oraz opodatkowania są ograniczone w skali roku. Przekroczenie ustalonych limitów powoduje określone konsekwencje m.in. w zakresie ustalania podstawy wymiaru zasiłków czy dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę. Natomiast brak bieżącej informacji o przekroczeniu podstawy wymiaru podatku lub składek ZUS zasadniczo zobowiązuje płatników
Obowiązek przedłużania do dnia porodu umowy tymczasowej zawartej z pracownicą w ciąży oraz nowe zasady naliczania wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy – to najważniejsze zmiany, które weszły w życie 1 czerwca 2017 r. w zakresie zatrudniania pracowników tymczasowych.
W zakładzie stolarskim zatrudniam 5 pracowników. Dla każdego z nich prowadzę ewidencję czasu pracy. Czy muszę jeszcze dodatkowo posiadać listę obecności? Jeśli tak, to jak należy ją prawidłowo prowadzić?