Wydatki poniesione na finansowanie drużyny sportowej pracowników, które promują działalność przedsiębiorcy, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu jako koszty reklamowo-promocyjne, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wydatek poniesiony na zakup i trwałe oznakowanie odzieży firmowej logo i nazwą działalności gospodarczej, jeżeli odzież nie pełni funkcji reprezentacyjnej i nie ma charakteru osobistego, stanowi koszt uzyskania przychodów. Warunkiem jest wykorzystanie odzieży wyłącznie w celach zawodowych, zwiększających rozpoznawalność firmy.
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Z chwilą wyboru zryczałtowanej formy opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej podatnik traci możliwość zaliczenia wydatków związanych z zakupem odzieży służbowej, używanej wyłącznie w celach zawodowych, do kosztów uzyskania przychodów.
Wydatek poniesiony przez Spółkę na zakup odzieży służbowej dla personelu, oznaczonej logo firmy, może być uznany za koszt uzyskania przychodów, o ile pełni funkcję reklamową, wspiera identyfikację wizualną Spółki oraz przyczynia się do osiągania przychodów i zabezpieczenia ich źródła.
Nieodpłatne przekazanie przez przedsiębiorcę próbek towarów w celach promocyjnych, które spełniają definicję próbki z art. 7 ust. 7 ustawy o VAT, nie stanowi dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT.
Wydatki na gadżety przekazywane nowym współpracownikom w ramach działań promujących markę, związane z działalnością gospodarczą spółki, stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, nie będąc wyłączone na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy, jako że nie są kosztami reprezentacji.
Skutki podatkowe przeniesienia praw autorskich do logo w ramach datio in solutum.
Możliwość zaliczenia przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup eleganckiej odzieży firmowej trwale oznaczonej logo spółki w widocznym miejscu odzieży oraz zakup eleganckiego obuwia do firmowej odzieży i torebki nie opatrzonych firmowym logo.
Skutki podatkowe przekazania praw do logo w celu zwolnienia się z długu w ramach świadczenia w miejsce wykonania (datio in solutum).
Ustalenie czy Wydatki na Gadżety poniesione przez Wnioskodawcę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Ustalenie czy wydatki z tytułu zakupu Gadżetów stanowią koszty uzyskania przychodów oraz momentu potrącalności ww. wydatków
Możliwość zaliczenia przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów wydatków na leasing roweru oraz wydatków na zakup odzieży opatrzonej logo firmy.
Określenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów (gadżetów z logo) po cenie promocyjnej 1 zł netto.
Wskazane przez Państwa wydatki związane z nabyciem gadżetów o których mowa we wniosku będą mogły stanowić koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i nie będą wyłączone z tych kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT.
Czy opisane wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku zawarciem umowy współpracy z Fundacją, stanowić będą koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Obowiązki płatnika z tytułu udostępniania pracownikom strojów służbowych.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka powinna rozpoznać wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą, o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, dalej: „wydatek niezwiązany z prowadzoną działalnością gospodarczą”, w przypadku pracowników otrzymujących zwrot poniesionych kosztów związanych z pracą zdalną, a w przypadku pracowników będących jednocześnie udziałowcami ukryty zysk, o którym mowa w art
Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na nagrody z logo i bez logo firmy oraz na poczęstunek.