Sporządzenie dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanych z podmiotami powiązanymi.
Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Czy zawarcie Umowy na warunkach opisanych w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będzie stanowiło transakcję kontrolowaną, o której mowa w art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z czym na Wnioskodawcy będzie spoczywał obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku
w zakresie ustalenia, czy: - zgodnie z przepisami rozdziału 1a ustawy CIT spółka będzie uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku dokumentacyjnego cen transferowych wskazanego w art. 11n pkt 1 ustawy CIT (dalej: „zwolnienie dla transakcji krajowych”) w zakresie transakcji kontrolowanych realizowanych z podmiotami powiązanymi, które nie poniosą straty podatkowej; - spółka będzie miała obowiązek
w zakresie ustalenia, czy: - zgodnie z przepisami rozdziału 1a ustawy CIT spółka będzie uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku dokumentacyjnego cen transferowych wskazanego w art. 11n pkt 1 ustawy CIT (dalej: „zwolnienie dla transakcji krajowych”) w zakresie transakcji kontrolowanych realizowanych z podmiotami powiązanymi, które nie poniosą straty podatkowej; - spółka będzie miała obowiązek
Podmiot, który „nie poniósł straty podatkowej” to podmiot, który nie poniósł straty z tego źródła przychodów, do którego zalicza się daną transakcję kontrolowaną, a w konsekwencji Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych
Ustalenie czy podział majątku pozostałego po likwidacji spółki komandytowej podlega przepisom dotyczącym cen transferowych, stanowi transakcję kontrolowaną oraz skutki podatkowe ustalenia określonego udziału w majątku likwidacyjnym spółki.
Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji transakcji kontrolowanych zawieranych wyłącznie przez podmioty powiązane w przypadku gdy jeden z uczestników tych transakcji poniósł stratę podatkową z konkretnego źródła przychodów
Faktury zaliczkowe jakie otrzymał Wnioskodawca nie rozliczone w danym roku podatkowym są ujmowane do limitów w transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym
Podmiot, który nie poniósł straty podatkowej w roku podatkowym i nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 6 i 17 ust. 1 pkt 34 i 34a updop jest zwolniony ze sporządzenia dokumentacji cen transferowych pomimo przekroczenia progów dokumentacyjnych 2.000.000 zł dla transakcji usługowej
Podmioty powiązane realizujące transakcje krajowe, których wartość (rozpatrywana z perspektywy transakcji kontrolowanych o charakterze jednorodnym) nie przekracza progów kwotowych wskazanych w art. 11k ust. 2 updop, nie są zobowiązane do składania informacji o cenach transferowych, przekazywania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o cenach transferowych, ani złożenia oświadczenia o
Opodatkowanie czynności dokonywanych pomiędzy spółką centralną a Wnioskodawcą, rozpoznanie importu usług i ustalenia momentu powstania Obowiązku podatkowego z tego tytułu usług oraz ustalenia momentu korekty z tytułu importu usług, braku opodatkowania czynności wynikających z przyjętego modelu rozliczeń cen transferowych w przypadku otrzymania przez Wnioskodawcę dotacji.
w zakresie opodatkowania czynności dokonywanych pomiędzy spółką centralną a Wnioskodawcą, rozpoznania importu usług i ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tego tytułu usług oraz ustalenia momentu korekty z tytułu importu usług, braku opodatkowania czynności wynikających z przyjętego modelu rozliczeń cen transferowych w przypadku otrzymania przez Wnioskodawcę dotacji
Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca lub krajowy podmiot powiązany (posiadający siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej) zawierający z Wnioskodawcą transakcję kontrolowaną wykażą w jednym ze źródeł, do którego zalicza się transakcję, dochód, a w drugim ze źródeł stratę, to transakcja taka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art
Czy Wnioskodawca może skorzystać z wyłączenia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok 2019 na podstawie przepisu art. 11n pkt 1 CIT (w zakresie transakcji z podmiotami powiązanymi opisanymi w stanie faktycznym wniosku)?
Zastosowanie zwolnienia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Spółka, której jedynym udziałowcem jest Przedsiębiorstwo Państwowe, nie jest powiązana wyłącznie ze Skarbem Państwa, podobnie jak pozostałe spółki, których udziałowcem jest Przedsiębiorstwo Państwowe lub Wojewoda. Stąd do Wnioskodawcy nie będzie miał zastosowania art. 11n pkt 5 updop wyłączający obowiązek sporządzania dokumentacji lokalnej cen transferowych.
Czy przez podmiot, który nie poniósł straty podatkowej w roku podatkowym należy rozumieć podmiot, który nie poniósł takiej straty z tego źródła przychodów, w ramach którego opodatkowane są transakcje dokonywane przez ten podmiot.
Interpretacja w zakresie możliwości zastosowania przepisów o dokumentacji cen transferowych obowiązujących od 1 stycznia 2019 r., do transakcji pożyczek.
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w sytuacji gdy jeden z podmiotów powiązanych (wspólnik Spółki osobowej) posiada ograniczony obowiązek podatkowy na terenie RP.