Ustalenie, czy wymiana cbETH na walutę fiducjarną będzie stanowiła dla Wnioskodawcy zdarzenie neutralne podatkowo, tj. będzie objęta zwolnieniem z opodatkowania na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT
Dotyczy ustalenia, czy osiągane przez Wnioskodawcę przychody będące efektem wymiany walut w okolicznościach przedstawionych w opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Skutki podatkowe zbycia kryptowaluty i związane z tym koszty uzyskania przychodu.
Skutki podatkowe wykonywanej działalności w zakresie wymiany walut.
Czy transakcje z wykorzystaniem waluty wirtualnej wyemitowanej przez Wnioskodawcę do rozliczeń (przyjęcia płatności) w ramach market place, w tym do zbycia NFT w zamian za ww. walutę wirtualną, należy kwalifikować jako transakcję barterową w której Wnioskodawca uzyska przychód z prowadzonej działalności gospodarczej (za zbycie w ramach market place lub NFT), o którym mowa w art. 12 ust. 3 ustawy o
Dotyczy ustalenia, czy: - prawidłowa jest interpretacja Wnioskodawcy, iż otrzymanie waluty wirtualnej jako płatności za świadczone usługi informatyczne powinno być rozliczone dla celów podatku dochodowego od osób prawnych jako transakcja barterowa, a więc Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód z działalności gospodarczej z tytułu sprzedaży usług na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym
Wskazanie sposobu jak należy ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności za świadczone usługi w formie waluty wirtualnej oraz jak należy ustalić wartość i rodzaj przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną waluty wirtualnej otrzymanej jako zapłata za wykonane
Koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia walut wirtualnych.
Uznanie transakcji wymiany walut za świadczenie usług zwolnionych oraz w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu świadczenia ww. usług; nieuznanie transakcji wymiany walut za transakcje pomocnicze w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy oraz możliwości nieuwzględniania tych transakcji przy kalkulacji tzw. proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Uznanie, że czynność udostępnienia narzędzia informatycznego do wymiany walut za wynagrodzeniem należy kwalifikować jako odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
1. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności w formie kryptowaluty na gruncie ustawy o CIT. 2. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną kryptowalut otrzymanych jako zapłata
W przypadku zamiany jednej waluty obcej na inną walutę obcą nie powstają różnice kursowe od własnych środków na dzień zamiany walut, ponieważ w związku z zamianą jednej waluty na inną nie dochodzi do faktycznego wypływy środków w walucie obcej (wyzbycia się ich), a ma miejsce jedynie zamiana jednej waluty na inną.
Sposób ustalenia obrotu dla celów podatku VAT oraz kalkulacji proporcji, o której mowa w art. 90 ustawy o VAT.
1. Czy w sytuacji sprzedaży przez Wnioskodawcę opisanych we wniosku NFT w zamian za walutę wirtualną przyjęcie płatności przez Wnioskodawcę w postaci waluty wirtualnej, traktowane będzie jak transakcja barterowa, tj. wystąpią dwie umowy, przy czym Wnioskodawca będzie zarówno sprzedawcą, jak i nabywcą, tj. sprzedawcą opisanych NFT oraz nabywcą (kupującym) waluty wirtualnej otrzymanej w zamian za oferowane
W zakresie ustalenia, czy: - do kosztów uzyskania przychodu z zamiany waluty wirtualnej na walutę FIAT Wnioskodawca ma prawo zaliczyć opłaty pobierane przez giełdy kryptowalut za przechowywanie jednostek waluty wirtualnej na portfelu walut wirtualnych na giełdzie kryptowalut, a jeśli tak, w którym momencie koszt ten należy uznać za poniesiony, - do kosztów uzyskania przychodu z zamiany waluty wirtualnej
zwolnienie z podatku od towarów i usług wykonywanych przez Spółkę czynności polegających na zakupie bądź sprzedaży walut wirtualnych (kryptowalut), jeżeli miejscem świadczenia i opodatkowania tych usług jest terytorium Polski oraz brak obowiązku ewidencjonowania ww. czynności przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Zwolnienie od podatku sprzedaży jednostek walut wirtualnych, braku obowiązku ewidencjonowania czynności zbycia jednostek walut wirtualnych przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Opodatkowanie czynności wymiany walut oraz określenie podstawy opodatkowania z tytułu czynności wymiany walut.
w zakresie sposobu ewidencjonowania na kasie fiskalnej usług wymiany walut
w zakresie sposobu ewidencjonowania na kasie fiskalnej usług wymiany walut