Czy realizowane przez Spółkę wypłaty do Kontrahentów w postaci Opłat Dodatkowych stanowią należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 updop (tj. należności za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego) i w związku z tym podlegają one opodatkowaniu u źródła w Polsce.
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% dla usługi organizacji transportu morskiego i ubezpieczenia cargo w ramach świadczenia usługi spedycyjnej
1. Czy wypłacone przez Wnioskodawcę z tego tytułu odszkodowanie stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy jeśli dojdzie do wypłaty odszkodowania z tyt. zawartej polisy ubezpieczeniowej przez ubezpieczyciela na rzecz firmy Wnioskodawcy, odszkodowanie to będzie stanowiło przychód podatkowy
Uznanie czynności wykonywanych przez Spółkę za jedną usługę transportu towarów; powstanie obowiązku podatkowego dla wykonywanych usług; prawidłowość dokumentacji świadczonych usług dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0%; zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do otrzymywanych zaliczek; moment korekty faktur dokumentujących świadczone usługi; prawo do zastosowania stawki podatku
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej.
Mając na uwadze przedstawiony zaistniały stan faktyczny Spółka zainteresowana jest uzyskaniem odpowiedzi na pytanie czy jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% w przypadku każdego z typów zdarzeń opisanych w stanie faktycznym w odniesieniu do usług za które ponosi odpłatność w postaci kosztów związanych z importem towarów np. opłaty dokumentacyjne, zwolnienie kontenera, demurrage, detention,
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Jesteśmy firmą transportową. Wykonujemy między innymi przewozy towarów chłodniami dla niemieckiej spedycji. Chłodnie są wyposażone w palety, które przy nawiązaniu współpracy musieliśmy sami zakupić. Kierowcy, przewożąc towary na paletach, dają te palety na wymianę. Bardzo często zdarza się, że za towar rozładowany w magazynie kierowca nie dostaje wszystkich palet na wymianę, bo są inne, i magazynier
Jaką stawkę podatku VAT Spółka powinna zastosować do kosztów ubezpieczenia towarów zarówno w eksporcie jak i imporcie towarów, wystawiając fakturę swoim kontrahentom?
Czy kwoty odszkodowań wypłacanych na rzecz klientów Spółki z tytułu utraty lub uszkodzenia przewożonych towarów stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 1472/ROP1/423-263/ 271 /05/PK, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie transportu międzynarodowego z krajów Unii Europejskiej poza Unię - głównie do Rosji - przez Polskę. Przy załadunku towarów w Unii wystawiane są niezbędne dokumenty, np. karnet TIR, a na powyższą okoliczność dostaję faktury. Faktura otrzymana z Francji zawiera wszystkie dane kontrahenta wraz z jego numerem identyfikacyjnym europejskim. Moje dane nie zawierają
Czy miejscem świadczenia usługi spedycyjnej polegającej na wypisaniu karnetu TIR wykonywanej przez spedycje z krajów Unii Europejskiej (Francja i Holandia) na terenie tych państw jest terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej (Francja i Holandia)?
Czy podatnik świadczący usługi poza granicami kraju na rzecz kontrahenta zagranicznego, nie podlegające opodatkowaniu w kraju, może otrzymać zwrot podatku naliczonego związanego z tymi usługami w terminie 60 dniowym, jeżeli nie dokonał zapłaty należności wynikających z faktur zakupu?
Z jakiego dnia należy zastosować kurs przeliczeniowy (średni NBP) do faktur dokumentujących usług określonych w art. 19 ust. 13 pkt 2 a,b,c ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) w celu prawidłowego rozliczenia podatku dochodowego?
Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług wykonującym usługi spedycji w wewnątrzwspólnotowym transporcie towarów oraz międzynarodowym transporcie towarów. Zakres świadczonych przez Spółkę jako podatnika VAT usług spedycji obejmuje czynności do których odwołują się przepisy art. 794 do 804 Kodeksu cywilnego, a są to m.in.: - wybór firm przewozowych stosownie do zakresu przejętego zlecenia
1) Czy prawidłowym jest stosowanie kursu walut (średni kurs NBP) z dnia załadunku, a nie z dnia wystawienia faktury?2) Czy jest możliwość stosowania kursu kupna NBP (tabela C) z dnia załadunku (a nie kursu średniego)?3) Czy jest możliwość stosowania dowolnego kursu walut dowolnego banku (kwestia umowna) czy należy stosować kurs NBP?Zdaniem podatnika można stosować dowolny kurs waluty, dowolny przelicznik