Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    usługi gastronomiczne
    usługi gastronomiczne
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie Korea kara grzywny karta podatkowa kasa kasa fiskalna kasa rejestrująca kaucja gwarancyjna kawa kierownik klasyfikacja klasyfikacja statystyczna klasyfikacje kolonie i obozy komentarze ekspertów komunikacja konferencja konferencje naukowe konserwacja zabytków kontrahenci kontrahent usługi gastronomiczne
    Indeks tematów
    Wszystkie k
    Interpretacja
    08.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.496.2025.5.AP

    Wydatki spółki na artykuły spożywcze, gastronomiczne i cateringowe, które przyczyniają się do poprawy komfortu pracy i efektywności procesu biznesowego, mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 PDOP, pod warunkiem, że nie są wydatkami na działalność socjalną oraz spełniają przesłanki określone przez ustawę PDOP.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    27.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 27 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.533.2025.3.KW

    Wydatki na gastronomię i inne usługi mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, gdy służą działalności gospodarczej i nie są reprezentacją, jednak finansowanie ich z ZFŚS wyklucza uznanie tych nakładów za koszty podatkowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.732.2025.3.SR

    Spółka, świadcząc usługi wynajmu domków i organizacji wypoczynku na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, obowiązana jest do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych, chyba że spełni wymagane warunki rozporządzeniowe. Odliczenie VAT nie obejmuje usług gastronomicznych z uwagi na wyłączenia ustawowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.840.2025.1.PRM

    Organizowane obozy sportowe jako usługi turystyczne podlegają procedurze marżowej, co wyklucza prawo do odliczenia VAT od usług hotelowych i gastronomicznych (art. 119 ustawy o VAT). Decyzja została oparta na kwalifikacji świadczenia jako złożonego, zgodnie z przepisami krajowymi i Dyrektywą 112.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.504.2025.2.JO

    Refakturowanie kompleksowej usługi organizacyjnej konferencji, jako świadczenia niematerialnego, nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce, jednak prawo do odliczenia VAT naliczonego z tytułu zakupu usług hotelowych i gastronomicznych nie przysługuje, gdyż nie są one odprzedawane jako odrębne świadczenia.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.709.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz związku pracodawców za usługi promocyjno-marketingowe mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż stanowią definitywne wydatki związane z działalnością gospodarczą, przyczyniające się do wzrostu przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.446.2025.2.JS

    Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz organizacji pracodawców mogą stanowić koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ustawy o PIT, o ile mają określony związek z przychodami z działalności gospodarczej, nie są składkami członkowskimi i są prawidłowo udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.469.2025.2.JS

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika z tytułu usług świadczonych przez związek pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, jeśli spełniają przesłanki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i nie stanowią składek członkowskich, o których mowa w art. 23 ust. 1 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.472.2025.2.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą, związane z zawartym kontraktem na świadczenie usług marketingowych przez organizację pracodawców, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania i wykazania związku przyczynowo-skutkowego między ponoszonymi wydatkami a przychodami z działalności

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.449.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podmioty gospodarcze na rzecz organizacji pracodawców za usługi promocyjno-marketingowe mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają warunki definitywności wydatków, ich odpowiedniego udokumentowania i wpływu na przychody podatkowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.442.2025.4.AD

    Poniesione przez Wnioskodawcę opłaty marketingowe mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem, że są uzasadnione i udokumentowane jako wydatki mające związek przyczynowego z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz nie są wyłączone z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.516.2025.2.AK

    Wydatki na opłaty marketingowe mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile poniesione są w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, są definitywne, dokumentowane fakturami VAT i nie mieszczą się w katalogu wyłączeń zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.517.2025.2.AK

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku na kampanie promocyjne sieci B mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu, gdyż nie zostały wymienione w art. 23 ustawy o PIT jako składki członkowskie, a spełniają przesłanki racjonalnego i celowego działania w celu osiągnięcia przychodów przewidziane w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.584.2025.1.JS

    Opłaty marketingowe, ponoszone przez podatnika w związku z usługami promocyjno-marketingowymi świadczonymi przez Związek, mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów pod warunkiem ich właściwego udokumentowania oraz wykazania związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.447.2025.2.JS

    Opłata marketingowa ponoszona przez wnioskodawcę na rzecz związku pracodawców w zamian za świadczenie usług reklamowych i promocyjnych może zostać zakwalifikowana jako koszt uzyskania przychodu w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwagi na jej definitywny charakter oraz związek z generowaniem przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.454.2025.2.JS

    Opłata marketingowa uiszczana przez Wnioskodawcę na rzecz Związku, jako wynagrodzenie za usługi marketingowe, może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, gdy spełnia warunki dotyczące związku z działalnością gospodarczą i nie jest wyłączona na mocy art. 23 ust. 1 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.471.2025.1.JG

    Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.429.2025.2.AS

    Opłaty marketingowe uiszczane przez wnioskodawcę w związku z korzystaniem z usług marketingowych świadczonych przez związek pracodawców, nie stanowią składek członkowskich, a jako wydatki poniesione w celu uzyskania przychodów mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.461.2025.1.AS

    Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę w ramach kontraktu ze Związkiem na usługi promocyjno-marketingowe mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem wykazania ich związku z przychodami i odpowiedniego udokumentowania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.459.2025.1.MC

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają wymogi art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym posiadają związek z działalnością gospodarczą i są należycie udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.453.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe, ponoszone przez franczyzobiorców na rzecz związków pracodawców, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdy są definitywne, związane z działalnością gospodarczą, właściwie udokumentowane oraz nie stanowią składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.473.2025.2.JS

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców nie stanowią składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o PIT, a mogą zostać zaliczane do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem ich prawidłowego udokumentowania i wykazania związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.470.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców za świadczone usługi marketingowe mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem ich właściwego udokumentowania jako rzeczywistego wynagrodzenia za świadczone usługi.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    03.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 3 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.486.2025.2.MW

    Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę z tytułu umowy związkowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich cel stanowi zwiększenie przychodów i spełniają kryteria art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, a nie są wyłączone przez art. 23 ust. 1 pkt 30 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8 9
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.