Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Znaki towarowe zarejestrowane poza UE nie mogą być uznane za wartości niematerialne podlegające amortyzacji, podczas gdy patenty europejskie, autorskie prawa majątkowe oraz know-how, które posiadają niezbędne cechy prawne, podlegają amortyzacji podatkowej zgodnie z art. 16b ust. 1 ustawy o CIT.
W przypadku odmowy rejestracji patentu złożonego przez twórcę zgłoszenia patentowego, wnoszone aportem do spółki kapitałowej prawa ze zgłoszeń patentowych mogą być uznane za komercjalizowaną własność intelektualną jako udokumentowany know-how, co skutkuje brakiem obowiązku rozpoznania przychodu zgodnie z art. 17 ust. 1e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Wydatki na wyposażenie niezaliczone do środków trwałych, sfinansowane z dotacji z Funduszu Pracy zwolnionej z opodatkowania, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli mają związek przyczynowy z przychodami działalności i są prawidłowo udokumentowane.
Odliczenie VAT od wydatków na modernizację infrastruktury prosumenckiej Gminie nie przysługuje, gdyż produkcja energii na własne potrzeby nie stanowi czynności opodatkowanej. Wobec braku wynagrodzenia za nadwyżki energii oraz braku związku wydatków z działalnością opodatkowaną, warunki do odliczenia podatku naliczonego nie są spełnione.
Czynność wprowadzenia energii elektrycznej wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych do sieci podlega opodatkowaniu VAT, zaś otrzymane dofinansowanie z Programu Inwestycji Strategicznych nie stanowi podstawy opodatkowania tym podatkiem.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu, wydatków poniesionych na zakup wyposażenia biura, sfinansowane ze środków otrzymanych z dotacji z Urzędu Pracy.
Podatek od towarów i usług dotyczący wyliczenia prewspółczynnika na podstawie danych za rok poprzedni.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego - sieć kanalizacyjna (pełne prawo) i modernizacja oczyszczalni ścieków (część).
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z Infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków
Opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
Opodatkowanie dostaw wody i odbioru ścieków oraz prawa do odliczenia wydatków na infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną przy zastosowaniu klucza odliczenia.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na wykonanie instalacji fotowoltaicznych.
W zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka skutecznie dokonała zmiany roku podatkowego/obrotowego, a pierwszy po zmianie rok podatkowy trwa od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., a kolejne lata podatkowe będą obejmować okresy od 1 lipca do 30 czerwca.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) mającego związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowane z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z Infrastrukturą A za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium ilościowym, tj. udziale rocznej ilości odebranych ścieków od zewnętrznych odbiorców w całkowitej rocznej ilości odebranych ścieków od wszystkich podmiotów (zarówno zewnętrznych, jak i na rzecz własnych jednostek, budynków i budowli) oraz prawo
Opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków świadczonych na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wykorzystywaniem infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.
Świadczenie na rzecz Odbiorców zewnętrznych odpłatnych usług w zakresie odprowadzania ścieków stanowi / będzie stanowić działalność gospodarczą oraz czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia z tego podatku, z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, Gmina nie jest / nie będzie zobowiązana do naliczenia podatku należnego
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków bieżących i inwestycyjnych dotyczących infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej.
Czy obecne przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w taki sposób, że zgodnie z opisanym stanem faktycznym (winno być: zdarzeniem przyszłym), wniesienie wkładu niepieniężnego w postaci znaku towarowego (w ramach zorganizowanej części przedsiębiorstwa) przez wspólnika spółki, umożliwi Wnioskodawcy ustalenie wartości początkowej zarejestrowanych znaków towarowych będących
Prawo do odliczenie w całości lub w części kwot podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania dotyczącego termomodernizacji obiektów użyteczności publicznej.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odbioru ścieków oraz prawo do odliczenia wydatków na infrastrukturę przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.